5 entry daha
  • 80 lerin sonunda moda olan toplumsal icerikli entel turk filmi (ya da 12 eylul filmleri) furyasi ile bir guzel dalgasını geçen filmlerden biridir, bu turun sinema camiasini domine ettigi yillarda, issiz kalarak caresilik icinde bu "sosyal icerikli film" furyasindan biz de nasiplenelim diyerek bu tarz bir film cekmeye karar veren bir kerime nadir ve muazzez tahsin berkant ekolunden eski yesilcam yonetmeninin yasadigi komik, absürd olayları o yıllarda muhtemelen bizzat yaşamış "bu aralar bu para ediyor abi, sanal gerceklik dehlizinde kaybolmuş yanık bir eylül karanfilidir kalbim" meyanında senaryolara n adet film çekmiş adamların aynıile hikayesidir

    adamımız esas kadin oyuncunun - ki filmdeki adi jeyan dir (hahaha buna çok gülmüştüm) - ziyareti sirasinda kerime nadir ve muazzez tahsin berkant romanlarinin dolaba kaldirilarak adam sanat, varlik, gösteri vb gibi dergilerin one dizilmesi, film ekibinin bir kismi hapisten cikmis eski solculardan toparlanmasi ve -bu sana benim degil halkimin tokadidir- gibi donemin kitsch sol kiliselerinin kullanildigi sahneler, mekan olarak cumhuriyet meyhanesi, papirüs bar, çiçek bar vb gibi olayı malum mekanların kullanımı her izlendiginde donemi ve furyayi bilen izleyiciye ayri bir keyif veren filmdir

    muhtemelen yine jeyanın kankası olan entel kamera asistani filmin boş salona oynamasını şener şen e (aka: haşmet asilkan) şöyle açıklar:
    - sen dışarıdasın abi

    eh be oğlum murathan mungan ın "çember" şiirini konunun anlam ve önemine binaen aynen monte ediverdin oraya içerdesin dışındasın çemberin falan ... ah be şener im kolay almazlar onlar adamı aralarına bilemedin mi

    şahane filmdir...
223 entry daha
hesabın var mı? giriş yap