53 entry daha
  • mortal kombat 11'i de oynadıktan sonra söyleyebilirim ki kanaatimce gelmiş geçmiş en iyi dövüş oyunu. gelelim sebeplerime (fazlasıyla kullanacağım ingilizce oyun terimlerini mazur görün lütfen);

    *öncelikle karakterler çok farklı özelliklere sahip olmalarına rağmen aralarındaki denge muazzam. son tekken world tour şampiyonu rangchu, final turnuvası boyunca panda karakterini kullandı. bu karakter kağıt üzerinde tartışmasız en kötü karakter. hitbox'u aşırı büyük, yani diğer karakterlerin normal şartlarda yemediği darbeleri de yiyor, bacakları çok kısa, hareketleri sınırlı. ama iyi bir oyuncunun elinde dünya şampiyonu olabiliyor. hem de finalde herkes tarafından top tier olarak görülen devil jin'i yeniyor. tier list mantığını altüst eden bir oyun. bununla ilgili epik ve bolca hype içeren bir videoyu da şöyle bırakayım.

    https://youtu.be/xhz2vdq2m8e

    ayrıca çok aktif bir nerf ekibi var. herhangi bir karakter herhangi bir hareketiyle dengeyi bozar gibi olduğu an anında nerf güncellemesi geliyor.

    *oyun 3d. yani sağa sola hareket etmek de mümkün. ve sidestep mekaniği iyi kullanıldığı takdirde müthiş bir silah. bunu bir kere tattıktan sonra bir daha 2d oyunlara döndüğünüzde çok yavan gelmeye başlıyor.

    *projectile ataklar (aduket vs.) yok denecek kadar az. sadece birkaç karakter bu atakları yapabiliyor ama üstte bahsettiğim sidestep mekaniği bu atakları rahatlıkla bertaraf edebiliyor. örneğin mortal kombat'ta, injustice'de zoning tamamen bu tarz ataklar üzerinden yapıldığı için ister istemez iş spam noktasına varıyor. en pro oyuncular bile durmadan bu ataklara başvuruyor ve seyir zevki çok düşüyor. tekken 7'de ise zoning tamamen movement üzerinden yapılmakta ve büyük ustalık gerektiriyor. büyük oyuncuların sadece karakter movement'ını izlemek bile başlı başına bir keyif.

    *block damage (chip damage) yok. bu bazılarına kötü gelebilir ama benim pozitif bulduğum bir özellik. bir piksel (magic pixel) canı kalan oyuncu bile kusursuz savunma yaparsa muhteşem geri dönüşlere imza atabiliyor, bu da oyunun keyfini arttırıyor.

    * e-spor halinin seyir zevki dövüş oyunları arasında gelmiş geçmiş en iyisi. iki müthiş oyuncunun karşılaşmasını izlemek, ortada giden maçlardaki ustalıklarını görmek tek kelimeyle olağanüstü. tekken çok eski ve pro seviyede oynaması çok çok zor bir oyun serisi. örneğin 2 tuşla kolayca yapılabilen throw saldırılarını kırmak, low atakları parryleyebilmek, rakibin whiff'lerini (türkçe terim malesef yok, boşa savrulan atak diyelim) nasıl cezalandıracağını bilmek çok büyük ustalık ve zaman istiyor. çocukluğundan beri güney kore'deki atari salonlarında tekken oynamış legacy oyuncuları ve onlara meydan okuyan yetenekli newcomer'ları izlemek, hele bir de iyi bir sunucu varsa harika oluyor. ayrıca oyunun diğer dövüş oyunlarına göre çok daha hızlı bir akışa sahip olması, slow-motion, rage gibi mekanikler de seyir zevkini doruğa çıkarıyor. favori maçlarımdan birkaçını da buraya bırakarak yazımı sonlandırıyorum;

    https://youtu.be/u7usxzuzjfi

    https://youtu.be/5ayzlxeuiri

    https://youtu.be/wd0je-zezzi

    https://youtu.be/i9xvfkficsk

    biraz geç gelen combo breaker 2019 editi:

    https://youtu.be/eraho0lfazg (hayatımda izlediğim en inanılmaz e-spor anlarından birine sahne olan maç)

    https://youtu.be/yogtv8enssa (muhteşem final)
38 entry daha
hesabın var mı? giriş yap