• masaccionun başyapıtlarından biri. santa maria del novella’da yer alan fresko, rönesans döneminde sanatın, zihinsel bir etkinlik olduğunu kanıtlar niteliktedir. bu resimde rönesans döneminde görülen iki özelliği bulmak mümkündür: bunlardan ilki, gözleme dayalı gerçekçilik ve ikincisi de, yeni bilimsel perspektifin matematik kurallara göre uygulanmasıdır. bilimsel perspektifin matematik kurallara uygulanmasında masaccio’nun brunelleschi ile olan dostluğu rol oynamıştır.
    resimde tüm kompozisyonun, bir roma zafer takının içinde yer aldığı görülür. burada tıpkı brunelleschi’nin yapılarında olduğu gibi, yuvarlak sütunlar, korint ve iyon tipi başlıklar, yumurta friz ve klasik üsluptaki saçak vurgulanmıştır. brunelleschi, 1421 tarihli floransa san lorenzo kilisesi’nde, korint sütunlar, yivli plasterler ve kornişlerle antik modelleri taklit ederek kemerlerin ağırlığına, kasetlerle de tavanın ağırlığına çözüm getirmiştir. brunelleschi, basit kurallara dayalı zemin planı ve oranların uyumluluğu gibi kuralları antik roma kalıntılarından öğrenmiştir ve onun mimaride yaptığını masaccio, resimde yapmıştır.tüm mimari öğeler, brunelleschi’nin yapılarından alınmış gibidir ve hatta onun tarafından tasarlanmış olabileceği de düşünülür. masaccio’nun kompozisyonunda çarmıhın, resmin merkezinde yer alışı, tanrı figürünün bunun üzerinde ve insan figürü olarak verilişi de antik gelenekle ilişkilendirilebilmektedir. roma’da apotheosis adı verilen, imparatorun tanrılaştırılması burada tanrı figürüne yansımıştır. masaccio’da önemli olan, resimde yer alan figürlerin tümünün insan boyutlarında olması, ortaçağ resmindeki gibi, ilahi figürlerin doğal olmayan bir devasalıkta, azizlerin onlardan biraz daha küçük boyutlarda ve sıradan insanların da en küçük boyutlarda yani hiyerarşik bir biçimde verilmemesidir. kompozisyon tanrı figüründen, alttaki vakıfçı figürlerine kadar bir üçgen oluştururken, alt kısımdaki vakıfçılar ile üstteki meryem ve vaftizci yahya figürleri birer dikdörtgen oluşturmakta, isa’nın vücudunda da dikdörtgen kurgu dikkati çekmektedir. bu kompozisyonda konudan önce geometrik kurgu göze çarpar. zira bu dönemde görülen biçimler, yalın ve geometrik biçimlerdir. güzellik ideali kavramı, bu dönemde geometriye bağlanır. güzel olan, geometrik, dengeli ve uyumludur, akılla kavranır.
  • italyan ressam masaccio‘nun aynı adı taşıyan bu eserinde ünlü latin deyişi olan memento mori‘ye de bir gönderme vardır.
    eserin alt kısmında, altarın üstünde yatay vaziyette bir iskelet resmedilmiştir. iskeletin üstünde “what you are ı once was; what ı am, you will be” yazar. yani: “ bir zamanlar neysen oydum, ne olacaksam yine oyum”
    ayrıca bu iskeletin, isa’nın çarmıha gerildiği golgotha tepesi’nin altında yattığına inanılan adem’e ait olduğu düşünülüyormuş. ve golgotha ibranice’de kafatası anlamına geliyormuş*.
  • saatçilik dünyasında patek philippe , audemars piguet ve vacheron constantin üçlüsünü tanımlamak için kullanılan terimdir zira bu 3 marka dünyanın en iyi 3 saat markası olarak kabul edilir. fakat bunlar arasından da birinci patek philippe olarak bellidir. diğerleri aralarında yarışırlar...
  • baba, oğul, kutsal ruh değil.
    yemek, seks, içki. durumlar itibarı ile yemek gittikçe pahalanıyor .
    seksin bedeli ağır, erkekseniz ayrı, kadınsanız ayrı ağır hem de. 17 cm için adamın tümünü çekmek ya da "biz şimdi neyiz" diyen bir kadına katlanmak çok ağır bir bedel.
    içki: zamlanıyor. son bira zamları beni bu mistik entriyi döşemeye mecbur bıraktı ama bu uğurda ödeyeceğim bedel ne olursa olsun sensiz olamam becks'im. asla ayrılmayacağız.
  • resimde renk kullanimi cok sinirli, temelde uc renk kullanilmis. siyah, kirmizi ve beyaz. bunlardan turetilen renkler de var elbette. fakat paletini korkak alistirmis ressam, nedendir bilmem. meryem'i de diger pek cok meslektasi gibi genc resmetmek yerine yasi basi geckin ve suratsiz olarak cizmeyi tercih etmesi ilginc bir detay.
  • (bkz: ctrl+alt+del)
  • geometrik tutarlılık ve perspektif yapıtın en önemli özelliğidir.en alttaki lahit resmin tam 4 te birini oluşturur.çarmıh üst dikdörtgeni tam ortadan böler,tavandaki tonozlardan birisinin kenarını ve içini cetvelle uzattığınızda çizgilerin birbirini yakalaması gibi gibi.

    http://tinyurl.com/mva3ml3
    http://tinyurl.com/lv3jumz

    lahitte yatan iskeletin üstünde ise hepimiz aynı yolun yolcusuyuz temalı olarak "benim olduğum senin de olacak olduğundur" yazmaktadır.
  • (bkz: tanri)
    (bkz: isa)
    (bkz: kutsal ruh)*
  • fiona apple ‘ın my dog and my man and my music ; clonie’min me, my wallet and my men dediği benim içinse yatakta uzanırken lafın lafı açtığı bir başka gece ıssız bir adaya düşsem yanıma almayı düşündüğüm derya baykal, sahrap soysal ve martha stewart‘tan ibaret olan kutsal trio. domates, biber, patlıcan; ketçap, mayonez, hardal; gonşum, ben ve şakalarımız... ne çok kutsallı bir insanmışım!
hesabın var mı? giriş yap