• "oda" anlamı taşıyan latince kelimedir aslında. bir yüzeyinde ufacık bir delik bulunan kapalı bir odaya dışarıdan ışık verilince, ışık bu ufak delikten girer ve diğer yüzeyde ışığı yayan cismin ters görüntüsü oluşur. bu odaya karanlık oda derlerdi ve latincesi de "camera obscura"dır. (camera: oda, obscura:karanlık)
  • robert bresson sinemasında kamera kalp yükseliği/düzeyinde. bu özellik onun kamera kullanımını yasujiro ozu'ya yaklaştırıyor. önemli bir ozu özelliği, olanı biteni çay seremonisindeki oturuşla gözlemesi, iç mekanda da, dış mekanda da bunu sürdürmesidir. oturulan minderden hareketle ozu kamerasının yükseklik ayarına tatami düzeyi denir.

    "bir yönetmen, 'şiirsel', 'entelektüel' ya da 'belgesel' üslup üzerinde değil, yalnız ve yalnız kendi düşüncesini tutarlı bir şekilde sonuna kadar götürmek üzerinde kafa yormalıdır. bu amaç uğruna nasıl bir kamera kullandığı yalnızca onu ilgilendirir. çünkü sanatta belgesel bir otantiklik ve nesnellik olmaz. nesnellik her zaman için yönetmen nesnelliğidir, yani özneldir. bu, yönetmenin belgesel bir malzemeyi birleştirdiği durumlarda bile böyledir." andrey tarkovski - die versiegelte zeit

    "antonioni'nin kamerası her zaman alternatifi, alışılmışın dışında olanı, konudan sapanı gösterir." calderon de la barca

    "viridiana - luis bunuel
    1- hiçbir fazlalık yok. (önce çok tafsilatlı yazıp sonra çıkarmış).
    3- mümkün mertebe az söz.
    6- kamera - asıl resmin arkasındakilerden faydalanacak açıdan kullanılmalı.
    12- kısa süreler içinde küçük sürprizler dikkati tetikte tutuyor.
    14- bunun gibi, karanlık konular, müzik, tabiat ve hayvan sesleri... boş görüntülerde çok işe yarar kılınmış...
    16- sekansların hareket özelliği üstünde durulmalı. kalabalık, tek insan, hareket, durgunluk.
    17- hiçbir konu drama düşmüş insan olmadan işlenemez." kemal tahir - notlar (sanat - edebiyat 4)

    (bkz: kameraişi), kameraman/@ibisile
    (bkz: kameraya almak)
    (bkz: kamera şakası)
    (bkz: kamera arkası)
    (bkz: çerçeveleme)
    (bkz: çerçevesizleme)
    (bkz: çevrinme)
    (bkz: kaydırmalı çekim)
    (bkz: dolly), şaryo
    (bkz: steadicam)/aktüel kamera
    (bkz: askıda tutma)
    (bkz: yasujiro ozu/@ibisile)
  • simge'nin kıpır kıpır yeni yaz şarkısı. müziği inanılmaz eğlenceli ve oynatıyor durmadan. sevgilim hazır düşlerim hazır aşk vızır vızır kamera kamera! sözlerini de yazayım da tam olsun.

    bendim bu güne dek
    aklıma geleni ve
    hoşuma gideni yapan
    oluruna bırakan
    çal benim için hadi gerisi gelir gibi
    yaşa sakın ola dünü takma
    bana bak bana bak
    dönüp hadi bana bak
    kimileri diyo bide
    şuna bak buna bak
    birileri bi çıkıyo
    konuşuyo bıdı bıdı
    genede yaşa kafan takma
    aşktan muzdarip bi çare kalmasın yarına
    dünya kah murat, kah felaket bakmıyor kanuna
    kayda geçsin düşerse tam vakti koynuma boynuma
    sevgilim hazır, düşlerim hazır, aşk vızır vızır
    kamera, kamera
    gel bu an bizim, zaman bizim, hayat benim, dibine dibine
    hollywood bollywood kimilerini umut
    herkesin yaşamı bi film seyret unut
    kimisini dizileri filmleri uyutuyor realite acıtıyor sonra
    oy anam vay anam ben adını koyamam
    geleni göreni ha babam de babam
    sen yine bak işine yalpala sağa sola
    gide bile gecelere addaaa
  • beğendim şarkıyı.
  • muhtemelen sözlerini birinci sınıf sinema öğrencisinin yazdığı simge parçası.
    -sevgilim? - hazır!
    -düşlerim? -hazır!
    -aşk? -vızır vızır!
    -kayıtttt!
    aslında hiçbir şey hazır değildir. sevgilili, aldatmalı, altyapısız bir filminiz olmuştur. tebrikler.

    bence demet akalın, serdar ortaç vb. pek farkı yok. sözler, altyapı benzer. klibe kafa yormuşlar sadece o kadar. sözlükte de bayağı reklamını yapmışlardı. neden tutmadı acaba?

    son sınıf sinema öğrencisinin yazdığı parçalar da vardır. (bkz: film metni)
  • o kadar dekor, o kadar köstüme ve harcanan paraya gerçekten yazık olan klibi olan şarkı..
    sen 4-5 tane ayrı set hazırla, dünyanın parasını harca hatta roll akıtacak kadar set ekibi topla; ama doğru düzgün bir senaryo yerine ordan oraya dolaşan bir simge koy..
    bir western barına girip içerdeki adamın şapkasına vurmak nedir allasen?
    un var, şeker var, var oğlu var sen kuru ekmek yemek derdindesin..

    ziyan..
  • bollywood sinemasının eğlenceli örneklerinden 2013 yapımı yeh jawaani hai deewani filminin ana teması olan badtameez dil şarkısının üzerine türkçe sözler yazılmış simge versiyonudur. orjinali çok daha eğlencelidir bu arada. simge ne yaparsa yapsın o enerjiyi yakalayamamış.

    sonuçta miş miş parçasının esinlenildiği* dans mon quartier için de aynı enerjiyi yakalayamama sorunu vardı, üstelik onun sözleri de resmen liseli ergenler tarafından yazılmış gibiydi. kamera'da nispeten daha derli toplu bir çalışma olmuş, hakkını vermek lazım.
  • orijinali bollywood'a ait olan en sevdigim şarkılardandır. simge versiyonu ise en nefret ettiğim şarki. hele o, bir yerlerden uydurma yapilan sözleri öyle vasat ki, orijinalinin yanından bile geçemez.
    badtameez dil

    edit : özellikle ranbir kapoor'un dansı ve sevimliliği şarkıyi daha da güzelleştiriyor.

    evet evet orijinali kesinlikle candır.
  • tespit tutanağının eğlenceli hali. kamera, bir gözdür. gördüğü her ne varsa kayıt eder, belleğe alır, tespit eder, anları zamanları karelere hapseder. soğuktur, tarafsızdır ve anlamsızdır. kameradan çıkanı anlamlı kılan, diğer gözlere sunulma faslıdır, şeklidir ve tercihidir.
hesabın var mı? giriş yap