kamera
-
robert bresson sinemasında kamera kalp yükseliği/düzeyinde. bu özellik onun kamera kullanımını yasujiro ozu'ya yaklaştırıyor. önemli bir ozu özelliği, olanı biteni çay seremonisindeki oturuşla gözlemesi, iç mekanda da, dış mekanda da bunu sürdürmesidir. oturulan minderden hareketle ozu kamerasının yükseklik ayarına tatami düzeyi denir.
"bir yönetmen, 'şiirsel', 'entelektüel' ya da 'belgesel' üslup üzerinde değil, yalnız ve yalnız kendi düşüncesini tutarlı bir şekilde sonuna kadar götürmek üzerinde kafa yormalıdır. bu amaç uğruna nasıl bir kamera kullandığı yalnızca onu ilgilendirir. çünkü sanatta belgesel bir otantiklik ve nesnellik olmaz. nesnellik her zaman için yönetmen nesnelliğidir, yani özneldir. bu, yönetmenin belgesel bir malzemeyi birleştirdiği durumlarda bile böyledir." andrey tarkovski - die versiegelte zeit
"antonioni'nin kamerası her zaman alternatifi, alışılmışın dışında olanı, konudan sapanı gösterir." calderon de la barca
"viridiana - luis bunuel
1- hiçbir fazlalık yok. (önce çok tafsilatlı yazıp sonra çıkarmış).
3- mümkün mertebe az söz.
6- kamera - asıl resmin arkasındakilerden faydalanacak açıdan kullanılmalı.
12- kısa süreler içinde küçük sürprizler dikkati tetikte tutuyor.
14- bunun gibi, karanlık konular, müzik, tabiat ve hayvan sesleri... boş görüntülerde çok işe yarar kılınmış...
16- sekansların hareket özelliği üstünde durulmalı. kalabalık, tek insan, hareket, durgunluk.
17- hiçbir konu drama düşmüş insan olmadan işlenemez." kemal tahir - notlar (sanat - edebiyat 4)
(bkz: kameraişi), kameraman/@ibisile
(bkz: kameraya almak)
(bkz: kamera şakası)
(bkz: kamera arkası)
(bkz: çerçeveleme)
(bkz: çerçevesizleme)
(bkz: çevrinme)
(bkz: kaydırmalı çekim)
(bkz: dolly), şaryo
(bkz: steadicam)/aktüel kamera
(bkz: askıda tutma)
(bkz: yasujiro ozu/@ibisile)
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap