şükela:  tümü | bugün
  • valla bizimkiler hala o insanları böyle anıyolar. biri dışında.. isim soyisim öyle kolay kolay söylenmez bizde. taatacılar, yörükgil, dudumanlardan hasan,(duduman ne amına koyiim) bokluca aaşe(kadın sıçarken tuvaletin yeri göçüyo, bokun içinde kalmış, zor kurtarmışlar)..

    egeliyiz biz, çok severim dilini neyin de küfür bizde besmele gibidir. dedem hac'ca gitmiş bi insan, namazında niyazında ama işte bu küfür olayını atamıyo hala. ettiğini de bilmez garibim. 5-6 ay önce hastalığa yakalandı. izmir'e götürdüler. ikide bir kan alıp durmuşlar kolundan bacağından. hemşire, doktor dinlememiş, ''kanımı bitirdiniz be yavşaklar, yeter gari alıpduumayın kanımı, bitti kanım amına koyiim yaa'' demiş. dayım zorla susturmuş. bayaa bi önce de.. hac'ca yeni gitmiş gelmiş işte. sonra da bize geldiydi. komşular da onlar geldi diye bize gelmişlerdi. dedem mekke'yi, medine'yi falan anlatıyo, kadınlı, erkekli oturuyoz.. eekese nasip eylesin gurban oldumunun yarabbim.. diye bi girdi. herkes huşu içinde dinliyo bi güzel ''valla çok güzel amına koyiim yaa'' dedi bitirdi hac olayını. bunların arasında böyle küfürlü, lakaplı büyüdük işte bizde..

    velhasılı, izmir'de köylümüz var alt komşumuz, o geldiydi oturmaya. bende üniversiteden gelmişim, oturuyom yanlarında bebe gibi. lan muhabbet eskilerden açıldı, işte küçükken böyle inek bokuna bulandık, şöyle traktörden uçtuk, fırladık diye anlatıyo babamlar. ondan sonra siz yörükdünüz di mi, bizimkiler tee antalya'dan göçmüş gibi muhabbetler başladı. benim de köyde duyup da bayaa bi şaşırdığım lakap var. ''gıllı atçe''.. lan ne zaman duysam kim bulmuş, nereleri kıllıymış düşünür dururum. bunlar böyle konuşurken ben de ''hee yaa, gıllı atçe var bi de, her duyduğumda gülerim, bi kere bile görmedim de kadını haa.. gıllı mı acaba ahahaha..'' diye muhabbete dahil olduydum. olmaz olaydım amına koyiim.. gülüp eğlencez sanıyom.. gıllı atçe bizim evdeki teyzenin annesi çıktı..? lan herkes sustu, amca bana bakıp sus sus diye işaret yaptı, babam hemen lafa girdi, başka bi anısını anlattı falan. yerin dibine girdiydim, du bakiim deyip teli aldım, odama geçtim.. bi giderken iyi akşamlar dedim o kadar. onlar gidince bizim peder bula bula gittin kadının anasını buldun gerizekalı, ''bokluca aaşe'' de demedin allahtan deyip güldüydü. o da adamın annesiymiş. aileye bak amına koyiim..!!

    misal dedemin babasına da camış efe diyolarmış. öküz gibi adammış, efeymiş bi de. yunanlılarla savaşırken ''sizin amına kodumunun kurşunu bana işlemez'' deyip dalmış yunan ordularının içine. bi daha da görünmemiş zaten. bi kere dedem anlatırken herkes ağlıyodu falan, ya dedim acık saf mıymış camış dedem benim, kurşunun içine mi atlanır, niye atlamış ki'' dediydim. atayla öyle konuşulmaz diye tokat yediydik durduk yere. dedeme de kurtçuk ali diyolar. hayvan mıyız neyiz sülalecek..!!
  • demokrat hüseyin'dir...olay şöyle gelişir: köyde düğünde kavga çıkmıştır, olaya jandarma müdahale edip, hüseyin amca'ya olayla ilgili görüşünü sorar:

    jandarma: görüşünüz nedir?
    hüseyin amca: sosyal demokratım efendim.
    jandarma: ...
  • tabut nuri. dedemin zamanında bunu öldü diye gömmüşler. gece mezardan sesler, gürültüler. köyün çobanı açmış mezarı bir bakmış nuri ölmemiş. beraber köye gitmişler. doktor gelmiş bakmış falan. harbiden canlı. nuri hayatına kaldığı yerden devam etmiş.

    nasıl rahat insanlarsınız arkadaş? gece gece ses gelen mezarı açmak ne? mezardan çıkıp travma yaşamadan hayatına nasıl devam edersin güle oynaya? eski insanlar çok acayipmiş.
  • köydeki komşumuzun gerçek ismini 16 yaşında öğrendim. kendisine balıkçı deniyordu. bir diğer komşumuzun lakabı ise hızır dı. çok hızlı hareket etmesinden dolayı öyle isim vermişler.

    çalıştığım, büyüdüğüm, yaşadığım köyde bunun nedenini araştırdım. genelde tomruk yüklemeye yaylalara giden büyüklerimiz aynı adı taşıyan bir sürü erkeği ve kadını uzun uzun tarif etmektense * * * onu tanımlayan en karakteristik özelliğini kullanmış. gayet pratik. çoğu köyde de aynı durum var. oldukça yaygın.* nihayetinde bir zamanlar bu kadar isim çeşitliliği yoktu. şimdi milyon türlü isim var. simgesuhan, kayzercan, cankan falan..

    yalnız lakap işini abartan köylüm de var. viciviciler adını verdikleri bir sülale var. gremlin mi lan bunlar? porsiyon dedikleri bir adam var. dedemin kankası var mesela adı kır kulak. parasız, sulugöz, saçlı, akkız, çotkız, helezon, 140, demir, tombul.. evet evet, sanırım orta oklahoma'da kızılderili köyünde yaşıyorum ben.
  • pilli mehmet*
  • sümüklü x, sidikli y, şakşakçı z...

    tamam kardeşim hepimiz küçükken bazı iğrençlikler yapıyoruz da, hayatımız boyunca onları sırtımızda taşımak fazla değil mi....

    sora diyolar neden şehre göç var! hiç "sidikli berkant" gördünüz mü siz?
  • "kenenin oğlu hortlak mustafa" var sanki başka hortlak mustafalar da varmis gibi.

    geçgelen edit: yanlış yazmışım "hortlak mustafanın oğlu kene" olacak doğrusu.
  • grundig hasan { tek suçu köy'de ilk televizyon sahibi olmak }
    teyyarenin osman { tek suçu babasının askerde paraşütçü olması }
    ambulans erol { tek suçu ambulans'da turnike ile içki içmesi }
    lombardini kazım { tek suçu yörede lombardini su pompasıyla patpat kullanan ilk pilot olması}
    tıktığın memed { an unknown error occurred }
  • sik ismayil

    ismail amca bu lakabini karisinin otobusteki yerinin bir baskasina da satildigini ve otobuste baska yer olmadigi icin bir sonraki servisle gonderebilecegini ogrenince firma yetkililerine "ulan karimi sike sike bu otobusle gotureceksiniz" demesine borcludur. sehir efsanesi degil bizzat taniyorum amcayi.
  • kel faik (gür saçlı)
    uzun mehmet (1.60 küsür)
    tıfıl hasan(1.90 küsür)
    sıska necmi ( 4 insan büyüklüğünde)
    sarı mehmet (kara kaşlı kara gözlü)
    lazgil( burun büyük)

    çok sıkılmışlar bir ara belli...