• look what you made me do teaser
    beyonce fanları şu saniyelik videodan bile klibin formation kopyası olduğunu iddia ediyorlar, şahsen heyecanla bekliyorum klibi böyle bol gıybetli muhabbetlerin hastası olduğum için ama taylor'ın formation'ı ya da beyonce'yi taklit edecek kadar da gerizekalı olmadığını varsaydığım için çok da ümitlenmiyorum.

    hele bir klip çıksın, çıkartırız :snake: emojilerimizi *
  • taylor swift'in bir kez daha mağdur olmasını konu alan şarkı. bu kız şarkılarında ya mağdur oluyor ya da çok güçlüyüm sktir git teması işliyor, bir gün ortasını görecek miyiz acaba?

    bir de şu "eski taylor öldü, telefona çıkamaz" geyiği biraz cringy, insanların kendilerini ölüp dirilmiş olarak ilan etmeleri bana çok yapmacık geliyor. ona hayranların karar verir, sen değil.
  • katy perry'nin tüm witness era'sında yapmaya çalışıp yapamadığını sadece klibin görseliyle yaptı. katy sürekli şarkılarının viral olmasını isteyerek klipler çekti performanslar yaptı ama taylor'ın klibinden bi görsel hiç uğraşılmadan viral oldu. o da şu görsel

    herkes formation çakması olduğunu ileri sürerek dalga geçiyor ama reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla durum yine bizim "yılan"a yarıyor. yapılan diğer pr çalışmalarının yanında belki bu hiçbir şey ama sosyal medyada klibin daha çıkmadan viral olması şüphesiz kilibin başarısını arttıracaktır.

    edit: bu arada şarkıyı sevmediğim için gayet mutluyum djksdj ama böyle popüler kültür çatışmaları aşırı hoşuma gidiyo hepimiz kölesi olduk bu tip olayların.
  • lady gaga'nın paparazzi klibine benzer bir klibi çekilmiş, taylor swift şarkısı.

    zaten paparazzi, reputation benzerliği???
  • ''there will be no further explanation. there will just be reputation.''

    cümlesiyle gelişi duyurulan ve popüler kültür dünyasına;

    bugüne kadar yaptıklarımı öyle veya böyle beğendiniz

    imrendiniz, kıskandınız ve kendiniz için kullandınız

    övgünüzle, sövgünüzle, nefretiniz ve sevginizle

    adımı dillerden ve gündemden düşürmediniz

    beni işte bu noktalara sizler getirdiniz.

    şimdi bana ne yaptırdığınıza bakın

    sizler nefret ve kıskançlık içinde

    ben yüzerken elmaslar içinde

    öyleyse artık bundan böyle

    fazla açıklama olmayacak

    sadece şanım olacak.

    mesajı veren şarkı

    ve video klip.
  • klibi gerçekten güzel olsa da derleme gibi durmuş. görür görmez "aa, bu sahnesi formation dansı ve dekoru gibi, burası this is how we do, şu sahnesi elastic heart, şu sahnesi ise alejandro (hatta telefon sahnesiyle, telephone sekansı) gibi duruyor. oha, beyonce'nin pepsi reklamı için sahneye çıktığı ilk andan son anına kadar yeniden kendini canlandırmasından bile ilham almış!" diyorsunuz.

    neyse, ben susayım da kendi aldığım görseller konuşsun:
    https://i.hizliresim.com/4m6yla.jpg
    https://i.hizliresim.com/7nr2an.jpg
    https://i.hizliresim.com/mvq9km.jpg
    https://i.hizliresim.com/ddnob3.jpg
  • gerçekten ama gerçekten, taylor gibi bir kızın bir gün 'video klip öncüsü' olacağını asla, hiçbir şekilde tahmin dahi edemezdim. you belong with me gibi aşktan kahrolan teenage gruplarının sesiyken, bugün yaşadığı en basit ya da en ağırı bile video kliplerine yatırdığı para ile kısa film tadında bizlere izlettirebiliyor ve hakkında bu kadar şey söyletiyor ya, cidden alkış tutuyorum artık.

    video klibe gelecek olursak şayet, şu kız ölene kadar joseph kahn ile çalışsa sanırım kimse tek kelime etmez. britney spears'dan sonra joseph ile kimyası bu kadar uyuşan başka bir müzisyen daha olmamıştı. look what you made me do, genel olarak ziyadesiyle kanye west üzerine yazılmış ve hep ona dair yerleştirilmiş detaylar söz konusu. o zaman alın kağıtları ve kalemleri, başlıyorum;

    videonun başında, mezardan çıkan zombie taylor, 1989 albümünde ki out of the woods klibinde ki taylor'ın kıyafetini giyerek, eski taylor'ın öldüğünü vurguluyor, tıpkı şarkıda birebir söylediği gibi. eski taylor ve yeni taylor. ayrıca yeni taylor'da ki sahnenin yani mezar taşlarının eğimli olması da, şarkının o kısmında kanye west'in son turnesinde ki sahnesine bir gönderme. joseph yine sivri zekasıyla bunu da araya başarılı bir şekilde sıkıştırmış.

    taylor, klipte sadece güzel ve kusursuz modellerden oluşan bir kız birliğinin de yöneticiliğini yapıyor. bunun, medyanın sürekli taylor'ın vs kızları ve özellikle popüler olan gigi hadid, bella hadid, kendall jenner ve selena gomez gibi popüler isimlerle olan arkadaşlığına ve whatsapp gruplarına gönderme yapmasına karşı yaptığını düşünüyorum. 1 ve 2

    taylor'ın paragöz oluşuyla ilgili tonlarca haber yazılmıştı geçiş sitelerde. spotify'ı protesto etmesinden dolayı baya baya eleştirilmişti. peki tayyor bunu affeder mi ? asla. şekil a

    taylor, bu sahnede arkadaşlarıyla birlikte bir stream merkezini soyuyor. bana kalırsa burda inceden inceden spotify'a dönmesine ve katy'nin albümünü yayınladığı gün, tüm albümlerini spotify'da yayılayıp, katy'nin yeni albümünden aynı gün içinde daha fazla stream almasına göz kırpıyor gibi. hırsa bak anasını satıyım. look

    yine mezar sahnesine döneceksek, mezar taşının başında yeni albümünün dirilişini vurguluyor. aynı zamanda yan taraftaki mezar taşında ise nils sjoberg yazıyor. bu isim, taylor'ın şarkı sözü yazarlığına taktığı isim. mesela this is what yo came for'u yazdığında, resmi kayıtlarda kendi adı yerine bu ismi kullanmıştı. ablamız bu alter egosunu da gömdüğünü bildiriyor bizlere. new taylor and old taylor

    bu sahnede ise "et tu, brute" yazısı yer alıyor. halk dilinde bir arkadaşın ihaneti karşısında şaşırmak, dehşete düşmek anlamı taşıyor. yani bizde ki ''sen de mi brütüs ?'' idir aslında. ancak o kadar diss atıyor ki, bu kime gitti ben de anlamadım. edit ; inbox'ıma gelen mesajı aynen ekliyorum buraya ; ''reddit ve youtube'daki yorumların çoğuna göre bu zendaya'ya bir gönderme. zendaya taylor'un yakın arkadaşlarımdan biriydi. hatta en yakın arkadaşlarını oynattığı bad blood klibinde o da vardı. fakat daha sonra zendaya ile taylor'un arası bozuldu. hatta zendaya o kadar çok kinlendi ki. bir rpprtajda kanye ve kim west çiftini desteklediğini söylemişti. %90 oranında bu teori doğru''. anlayacağınız bu teorinin sahibesi büyük ihtimalle güzeller güzeli zendaya. brütüs

    şimdi ise shadeeeee diye bağırtan bir detay geliyor. taylor, bu sahnede öyle bir saç modeli yapıyor ki, ciddi ciddi bir ara katy'nin dublörünü falan ayarladılar sandım, inanılmaz açık bir diss. grammy'yi göstererek, kendisinin 10 grammy'ye sahip olmasına rağmen katy'nin tek bir grammy'si olmamasını vurguluyor. look

    sosyal medyada, yıllar önce taylor'ın her ödül aldığında ağzını tavuk götü gibi açması bayağı alay konusu olmuştu. delilercesine caps yapılıp, dalga geçilmişti. peki tayyor bunu affeder mi ? asla. şu sahnede, you belong with me klibinde ki haline, yeni taylor olarak nitelendirdiği taylor ; ''şu şaşırmış ifadesini yapmaktan vazgeç artık bu çok can sıkıcı... her seferinde bu kadar şaşırıyor olamazsın'' demektedir. bakınız.

    ve son olarak, yine eski taylor'ların olduğu sahnede, 2009 mtv video music awards'da başına gelen olaydan sonra maduru oynaması ile ilgili hedef haline getirilmişti. gözyaşlarının, sahnede ki ifadesini sahteliği vurgulanmıştı. çat diye oraya da gelişigüzel bir cevap geldi tabii taylor'dan. turne kostümü ile 2008-09 dönemlerinde ki haline "çok iyi biriymişsin gibi davranmayı bırak, çok sahtesin... al işte her zamanki gibi yine mağduru oynuyor." açıklamasını yapıyor. lol

    incelememizi de burada sonlandırıyoruz. açıkcası bu konuda taylor'ı bu kadar güzel analiz edip, video klipte abest durmadan bu kadar başarılı bir şekilde yansıttığı için joseph kahn abimizin ayaklarını öpebilirim. gerçek bir ustalık, gerçek bir yetenek bunca detayı, altıüstü bir müzik videosuna yerleştirmek. ülkemizde bu video için hazırlanan teaser kadar özenilmeden yapılan video klip adı altındaki rezilliklere maruz kalan bizler, bu tür büyük işlere hayranlık duyuyoruz haliyle. ne diyelim, daha 1 gün olmadan 20 milyonu geçecek gibi görünüyor. taylor, şu an müzik sektöründe ki en iyi business woman. bu da, bunun en büyük kanıtıdır.
  • klibiyle sadece havadaki oksijene laf atamamış olan şarkı. onu bile yapmış olabilir.

    her şeyden önce neden iki klibin geldiğini görmüş olduk çünkü lyric videolar swift'in sevdiği şeyler değil. esas klibi özellikle olayların başladığı yerde, mtv vma töreninde yayınlamak istemiş. ayrıca şarkı batılıların deyimiyle tam bir "grower." dinledikçe kendini sevdiriyor. muhtemelen bunu bildiği için insanların o ilk şokunu lyric video ile aldı.

    klibe dönersek, esas vurucu kısmı son 40 saniyesi. taylor kendisine yöneltilen hakaretlerle tek tek alay etmekle kalmadı, kim kardashian'ın ne yaptığını da götermiş oldu. "getting receipts... gonna edit this later."

    kanye west ile ilgili "stage" kelimesine bu kadar gönderme yapmasının nedeni muhtemelen geçen yıl west'in yaptığı şeydi. konserlerinde binlerce insanı "fuck taylor" diye bağırttırdı. şarkıyı durdurup bunu özellikle yaptı.

    katy perry ile ilgili pek bir şey yok gibi. belki tiger vurgusu olabilir, o da çok net değil. grammy sahnesi perry için değil. o sahnede bir arabayla çarpması red albümünün red şarkısına vurgu. "loving him is like driving a new maserati down a dead-end street." özellikle bir maserati kullanması bunu güçlendiriyor. swift red albümüyle hiç grammy kazanamadı ve yılın albümü açıklanırken random access memories albümüne giden ödülde, ilk hece "ra-"nin red için olduğunu sandı ve heyecanlandı. tabii, her türlü habere malzeme oldu. o sahne perry'ye değil, grammy'ye ve red'in grammy alamamasına yönelik.

    küvet sahnesi de perry'nin klibinden değil. 2016 grammy museum'da swift, medyanın ona yaptıklarını anlatırken "onlara göre ben kendimi banyoya kapatıp incilerle donatılmış bir küvette ağlıyorum" demişti. medyaya yönelik bir sahne.

    kafes sahnesi, kendi şarkısı i know places'a bir gönderme. "cause they got the cages, they got the boxes. and guns" hedef yine medyanın onu nasıl köşeye sıkıştırdığını vurgulamak.

    "sen de mi, brütüs?" west çiftinin yaptığı olaydan sonra onun dostu gibi görünüp sırtını dönenlere, calvin harris'e ya da karlie kloss'a yönelik olabilir. bad blood klibinde oynayan zendaya, ona sırtını çevirmiş ve west çiftini desteklemişti.

    gerçi calvin harris'i bir saniyelik sahneyle geçiştireceğini hiç sanmıyorum. ona başka kliplerde ince ince geçirir diye düşünüyorum.

    klibi kenara bırakırsak, swift en güçlü dönemine girmiş bulunuyor. şarkı ve iki klip de onun üzerinde rekor kırdı. bir ara eklerim buraya.

    son olarak, bu şarkının grammy'de yılın videosunu kazanma ihtimali çok yüksek. swift için erken bir grammy demek. ayrıca vevo rekoru kırarsa, "rekor kırmak için 20 ünlüye ihtiyacı var" diyenlere de ayrı bir cevap vermiş olacak.

    not: klip ocak ayında planlanmış ve mayıs ayında çekilmiş. yani perry'nin swish swish şarkısıyla ve hazirandaki streaming rekabetiyle şarkının bir alakası yok. albümün geri kalanında olabilir mi, bilmiyorum ama swift şubat ayında recording kısmını tamamen bitiren ve diğer ayrıntıları planlamaya başlayan biri.
  • sadece son bölümü güzel olmuş klipte.çekişmeli bir yarış olacağı belli.cevaplar erken gelir umarım.
    (bkz: iyi olan kazansın)
    (bkz: derdini sikeyim butonu here)
  • adından dolayı badass bir şarkı olacağından ümitliydim ama kulağıma zayıf geldi açıkçası. ilk dinleyişte bayıldım diyip tekrar dinleyeceğim bir şey değil hatta baya sıradan.

    klipte resmen şov yapılmış. fark ettiğim üzere 2-3 saniyeden uzun sahne yok ve baya paralar harcanmış. üzerine de o sahnelerin hepsi ünlü kliplerden çakma.

    tam böyle bi sevicem sevemiyorum bu kızı ya. şark kurnazı gibi bi hali var sanırım problem orda. amerikan halkı da neyini sevip bu kadar ünlü yaptı anlamış değilim.

    ordan 1,5 porsiyon sia alayım cınım lütfen kulağımın pası silinsin.
hesabın var mı? giriş yap