mehmet emmi
-
cok guzel bir edip akbayram parcasi:
bir çift öküz yeter mi?
ahha memhet emmi
böyle baca tüter mi?
dehha mehmet emmi
çoluk çocuk uyumaz
ahha mehmet emmi
aç insanlar yatar mı?
dehha mehmet emmi
bu tarla susuz tarla
ahha mehmet emmi
daha zorla ha zorla
dehha mehmet emmi
ilçeye yolculuk var
ahha mehmet emmi
yak tütünü sigara
dehha mehmet emmi
on çocuk arpa yiyor
ahha mehmet emmi
beyler buna ne diyor?
dehha mehmet emmi
sen sıcaktan yanarken
ahha mehmet emmi
gölgedeki bilmiyor
dehha mehmet emmi -
aşık mahzuni şerif ve edip akbayram’ın bir araya gelişiyle ortaya çıkmış yakıcı bir güzellik daha. ince ince bir kar yağar gibi.
bu ikisine arabam kaldı yolda ve garip'i de ekleyince (daha başkaları da var, elbette) ortaya şöyle bir durum çıkıyor: (bkz: haddini aşmak)
bu şarkılardaki sözler, düzenlemeler, kullanılan enstrümanlar, icra tarzı vs., bugün herkesin derdi haline gelmiş olan, yerel ile evrensel ya da doğu ile batı arasında bir bağ/köprü/sentez oluşturma gayretlerinin “kör kör parmağım gözüne”liğini açığa çıkarıyor. meğer o kadar da kasmaya gerek yokmuş. sadece derdinizi düzgün anlatmanın yollarını aramak gerekiyormuş. yapan yapıyor işte. görülüyor ki, bize ait olanı anlatmak için kullanabileceğimiz imkanlar o kadar da sınırlı değil.
bu şarkıları sadece mahzuni’nin sözleri, sadece edip akbayram’ın sesi ya da sadece dostlar grubunun icrası ve düzenlemesiyle değerlendirmek anlamsız. hepsi bir araya geldiğinde ortaya bir şey çıkıyor. müziği bir şekilde önemseyen insanların ortaya çıkan bu şeyi görmezden gelmesi, onu üretenler için değil ama görmeyenler için kayıp olur. yetmişli yıllar, başka bir sürü alanda olduğu gibi müzikal tarihimiz için de dikkat çekici bir dönem çünkü. -
selda bağcan'ın 1975 yılında çıkardığı türkülerimiz 2 - mehmet emmi albümünün 6. şarkısı
-
son kitasi soyledir;
"mehmet emmi irezil aha mehmet emmi vallahi yalan değil deha mehmet emmi
gidelim mahkemeye aha mehmet emmi mahzuni şerif kefil deha mehmet emmi." -
edip akbayramın ağzına sağlık dedirten türküdür.
-
pek kondurulamayacak olsa da gülden karaböcek versiyonundaki düzenlemesi bizzat kendisine ait olan türkü.
-
-
-
selda bağcan yorumu omuz oynattırır.
-
'976 edip akbayram yorumunda bir bas yürüyüşü vardır ki... ah müjgan ah...
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap