padişahların türk yerine yabancı kadın tercihi
-
-
müslüman türk kızlarını evden alıp hareme katmak hoş olmayacağı için esirleri hareme katmakla alakalı, bundan başka estetik bir sebebi olmayan durumdur. efendim senin osmanlı dediğin kurulduğunda 180 kiloluk kadınları çok seksi bulan, dağılırken 90-60-90 kavramına itibar eden 700 senelik bir kurum. öyle kolları kıllı türk kızı gibi sınıflandırmaları yoktur onların. yani versen türk kızını da alır hatta almıştır da ama gerek yoktur buna.
-
türk tebaasından kız alıp beraberinde ailesinin falan da hanedana girmemesi için yapılmıştır.
-
bir insanın padişah olması zevksiz olması anlamına gelmeyeceğini ispatlayan tercihtir. ağızlarının tadını biliyormuş köftehorlar.
-
sozlukteki padisah torunu nufusunun cok oldugunun da ispatidir bi yerde..
(bkz: türk kızları gitsin rus kızları gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin çinli kızlar gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin afrikalı kızlar gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin etiyopya kızları gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin iran kızları gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin japon kızları gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin liechtenstein kızları gelsin)
(bkz: turk kızları gitsin rus erkekleri gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin italyan erkekleri gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin nijerya erkekleri gelsin)
(bkz: türk kızları gitsin zenci erkekler gelsin) -
bu tercih sayesinde "yüzde olarak türklükten çıkmak" diye bir kavramla da karşılaştık. her ne kadar bu tip komik cümlelerle asıl argüman "sulandırılarak" sözde cevap verilmiş/eleştirilmiş olsa da mevzu gayet yukarıda da yazıldığı gibi devlet otoritesi üzerindeki türkmen aşiretleri nüfûzunu kırmaktır. yeniçeri ocağı da enderun da bundan ötürü kurulmuştur, bürokratik görevlere etnik olarak türk olan pek az kimse getirilmiştir, hareme de türk kızları alınmamıştır (müslüman oldukları için "hoş karşılanmazdı" açıklaması da yeterli değildir yani, bilâkis, pâdişah haremine girmek güç erişilir bir onur ve mertebeydi. zira çok sıkı bir eğitimden geçirilen bu insanlar, belli meziyetlere sahip olduktan sonra ancak pâdişahın göreceği şekilde haremde bulunuyorlardı ki bunda da genel kıstas vâlide sultan'ın kanaatiydi gibi görünüyor. haremde kalmakta başarısız olan kimseler, pâdişahın beğenmediği kimseler yahut yaşı geçen kimselerse, hayatlarına meziyet sahibi ve sosyal olarak üst seviye hanımefendiler olarak devam ediyorlar ve bürokrat-paşa eşi oluyorlardı).
bu usûller sonradan değişmiştir bu bahsettiğimiz "nüfûz" sorunu aşıldıkça. yeniçeri ocağına ve enderun'a önce boşnak ve arnavut müslüman çocuklar kabul edilmiş, sonra nihayet türkler de alınmıştır. harem tarihine çok hakim değiliz ama yeniçeri ocağı ve enderun'a bile kabul ediliyorken, türkler'in hareme alınmaması diye bir ihtimalden bahsetmek biraz yersiz olur. tüm bunlar dışında, hareme alınacak kızların "köle" ya da "kimsesiz/yetim" olması gibi bir şart yok, harem sakinleri özerk toprakların soylularının kızları, paşa/bürokrat kızları, komşu ülke elitlerinin kızlarından da müteşekkildi. "yetim türk kızı mı yoktu" da yersiz bir ifade olmuş... -
bu tercih sayesinde imparatorluğun son dönemleri hariç olası bir osmanlı aristokrasisi 'nin oluşumu engellenmiştir. meselenin pek öyle karıyla kızla alakası yoktur, tamamen politik bir tercihtir bu sayede hanedanlık haricinde imparatorluk sınırları içerisinde ayrıcalıklı bir aile uzun süre var olamamıştır.
ölen devlet büyüklerinin mal varlıklarının hazineye devri, kısmen de olsa devşirme sistemi ve fatih'in* istanbul'un fethi sonrası çandarlı ailesi 'ni katlettirmesi gibi eylemler de bu politikaya örnektir. -
(bkz: ee kimin ataları)
-
türklerle savaşıp kadınlarını köle olarak alamadıklarından olabilir.
-
padişahlara bile o dönemde türk kızları cazip gelmediğine göre bizler ne yapalım şimdi.yıl 2012 türk kızları hep aynı.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap