şükela:  tümü | bugün
  • eline perdesiz gitar alsa, harikalar yaratacağını söylememin basit bir yorum niteliğinde olacağını düşünüyorum. meydana gelebilecek his örgüsü bu dünyadan da uzakta olacaktır.. aydın esen'in üflemeli çaldığını düşünün. buna benzer sanırım.

    özsövülü edit : bu entry yi gireli tam 1 sene olmuş. yazdığım şey çok manasız ve uydurukmuş. bi boktan da haberim yokmuş. silmek istemedim, ibret olsun istedim. 'his örgüsü' ne sallama bi kelime öbeğidir arkadaş. yok his yumaaağ amk. ''eline perdesiz gitar alsa'' ne demek..? eline neyi aldığını neyi almadığını da nereden biliyorum. adam zaten yaptığı müzikle belli bir özgünlük yakalamış. oraya perdesiz gitarı ne diye sokuyorum. perdesiz gitardan çok mu anlıyorum da, bu kültürleri kaynatalım kafaları da nedir.. ''meydana gelebilecek his örgüsü bu dünyadan da uzakta olacaktır..''. ne lan bu. hayır dünyanın müziği dünyadan niye uzaklaşsın ki. nereye gidiyoruz yani ..? ya da ben bu dünyada olmayan bir müziğin tasavvurunu mu yapabiliyormuymuşum 1 sene önce ..? paralel evrende piyanist şantörmüşüm filan ehaehah. iki satır bile yazmadan entry'yi sıçmıklara boğmam yetmezmiş gibi bir de aydın esen'in ağzına blok flüt sokuşturmuşum. aferin avni. ya adam zaten 6 kolu varmışçasına tuşlu çalgı çalıyor. virtüözitenin aklını almış. zaten üflemeli üflemesiz her sesi çıkarabiliyor ekipmanıyla. neyi örneklendiriyorsam artık..

    utanıyorum sözlük.
  • 90 veya 91 miydi neydi istanbul'a konsere geldiydi.
    o yıllarda bilet sırasında "pat metheny mi? hmm pek methini duyduk" diye gerzek şakalar yapan bebelerdik biz. şimdi bakıyorum, o anlamda hiçbir şey değişmemiş.
  • "cumle kurma" olayini en iyi ba$aran gitaristlerden biri. armonik olarak basitlikten son derece uzak $arkilari olmasina ragmen, bazi caz gitaristleri gibi melodiyi kaybedip muzigi bir corba haline getirmez. her mezurda modulasyon olsa bile, cogu zaman soloda bir kopukluk olmaz ve melodik cumleler kurar. ibanez firmasinin kendisi icin urettigi bir gitar modeli vardir.
  • maharet hızlı çalmak değil her bir notayı hissetirmek tezini ispatlayan virtüöz.
    (bkz: spanish love song)
  • en az bir yirmi senedir saç şeklini değiştirmeyen jazz peygamberi. trio albümleri ayrı bir güzeldir.
  • gelecekten mi geldi, uzaydan mı indi, iyice kafayı mı yedi bilmiyorum ama adamın hayatı çığır açmakla geçiyor. son manyaklığı;

    http://www.youtube.com/watch?v=ksyeouks4yk
  • 30 kasim ve 1 aralik 2011 tarihlerinde crr'de konser verecegi kendi sitesinde aciklanmis olan http://www.patmetheny.com/tours.cfm, beklenen gitaristtir. henuz konsere dair bilgi crr'nin sitesinde yer almamaktadir, bilet satislari da baslamamistir. fakat biletler satisa cikar cikmaz acele edilmelidir, zira mayistaki dianne reeves konserinin biletleri ocak ayinda tukenmisti.
  • soprano akustik gitar gibi birçok geleneksel enstrüman türevi yeni tür gitarın geliştirilmesine katkısı olan metheny; ornette coleman, charlie haden, herbie hancock, jim hall, akiko yano ve daha pek çok sanatçı ile çalışmış, piyanist lyle mays ile birlikte besteler yapmıştır.
    beste çalışmalarının büyük bir kısmı solo gitardan, büyük orkestralar ve bale parçalarına kadar geniş yelpazeyi ve modern cazdan, rock'a ve klasik müziğe kadar değişen özellikte kompozisyonları içermektedir.

    sanatçının, enstrümanda ve müzikte yaratıcı çalışmalarında, cazda yeni sound arayışında, diskografisi içinde, 1985’te, ornette coleman (alto saks) ve charlie haden (bass) birlikte kaydettikleri “song x”; 1991’de grubu ve new york senfoni orkestrasıyla birlikte kaydettikleri “secret story”; 1996’da derek bailey (gitar), gregg bendian, paul wertico (davul, per) “the sign of four”; 2004’de gregoire maret (hca), lyle mays (piyano) steve rodby (cello), antonio sanchez (davul), cuong vu (trompet) “the way up” albümleri önemli köşe taşlarıdır.
  • güneşli, güzel, rahat, yumuşak günlerin müziğini yapar. yüzü de böyle güneşli, güzeldir, rahatlık hissi verir.
  • şu dünyada gerçekten etkileyici, ilham verici olmayı başarabilmiş az sayıdaki insandan biri. iyi ki var.