• zamaninda amerikayi doğudan batiya batidan doğuya at sirtinda katetmek suretiyle posta taşiyan bir sistemdir... telgrafin gelmesi ile yazık olmuştur kendisine...
  • ayni zamanda bir red kit macerasidir... konuyu tahmin etmek çok zor olmasa gerektir, red kit'in pony express'in kuruluşunda geçen emeklerinden bahsetmektedir... fauche ve leturgie yazmişlar, elbet ki morris çizmiştir...
  • bir de (bkz: wells fargo)
  • bellevue'de bir dhl ve fedex delivery agent'i.
  • charlton heston başrol oynadığı 1953 yapımı western.
  • periyodik olarak, suadiye monc live sahnesinde çıkan kemal bozkurt yönetimindeki oldies grubu. baterist serhan selek süper bir adamdır. keyifle tavsiye edilir.
  • resmi kuruluş tarihi 3 nisan 1860 olan posta teşkilatı. orta amerika'daki bu atlı postacılar ile 1200km kadar mesafeye 10 günde mektup gidebiliyordu. günde 120km yol kateden binicilerin 57 kg'dan fazla olmasına izin verilmiyordu ve 120km mesafeyi birkaç defa at değiştirerek alıyorlardı.
  • jim morrison'ın 21 mayıs 1954 tarihinde yazmış olduğu ilk şiiridir.

jim, pony express hakkında şöyle der:

"i think around the fifth or sixth grade i wrote a poem called " the pony express". that was the first i can remember. it was one of those ballad-type poems. i never could get it together, though. i always wanted to write, but i figured it'd be no good unless somehow the hand just took the pen and started moving without me really having anything to do with it. like autonomic writing. but it just never happened."

şiirin dizeleri ise şu şekildedir:

the pony express carried the mail-
    over hill, over dale, over rough
    rugged trails.

and the brave men that carried it didn't
    complain, for they knew they were helping,
    their good countries name.

they rode and rode through strong
    winds and rain, just to carry the
    mail and build up our name

over ındian country and great sandy
    plains, they carried the mail and shared