• ota-boka proje diyen insanlar da vardır; sıçmaya giderken sorulan "nereye" sorusunu, "bir sindirim projem var da" şeklinde yanıtlar bunlar.
  • proje insan ve insan dışı kaynakların bir amacı gerçekleştirmek için ki bu amaç bir fayda sağlamak bir ihtiyacı gidermek ya da bir probleme çözüm bulmak şeklinde tanımlanabilir, belirli zaman kısıtlaması içinde ve bir organizasyon dâhilinde bir araya getirildikleri ve bu belirli projenin sonunda başka yerlere tahsis edildikleri bir süreçtir.
  • takim cali$masinin butun iyi ve kotu ozelliklerini kokune kadar ya$amanizi saglayan $ey. uykusuz geceler, bir turlu tutturamadiginiz teslim tarihleri ve eger sonunda ba$arili oldu iseniz huzurlu, rahat bir uyku vaat eder proje. cogu zaman daha fazlasini degil.

    tam "arkada$lar sanirim bu anlayi$la daha fazla devam edemeyecegiz"(sikerim belanizi bu ne rezalet) dediginiz anda koddan bir satiri kaldirip butun projeyi cali$tiran kahramanlar yaratirsiniz bazen.

    tam iki boyutlu bir pencereye dort tane ufak hayvan cizip onlari yurutmek icin 2ghz cpu+400mb ram kullandiginizi gorup, demonun yapilacagi bilgisayara 3.0ghz hyperthreadingli i$lemci almak icin para toplarken; trayinizde bir icq mesaj penceresi blink eder, "abi yeni bi algoritma buldum %2 cpu kullaniyoruz artik" yazar o pencereye, $oyle bir gulumsersiniz, sonra yeni algoritma yuzunden degi$en binlerce classi edit etmeye ba$larsiniz, o gun de sabahlayacaginizi ogrenirsiniz; "ke$ke ba$tan boyle yapsaydik dizayni"(her dakka icat cikarmayin ba$ima ayni classi yuzer kere yaziyorum allahsizlar) dersiniz, kar$idan gulen bir surat gelir yati$irsiniz.

    binarylerin teslim gununde 150mb rami allocate etmeye cali$an ide'ye acilmasi icin bile gaz vermeye cali$irken bulursunuz kendinizi. "aslansin borland, acil ulaan kim tutar seni.." dersiniz. baktiginiz tek $ey harddisk i$igidir, sonunce rahatlarsiniz ama aslinda elektrikler gitmi$tir.

    en sona documentation kalir hep; tabi eger az cok bitirdi iseniz yazilimi, help filein altina eklersiniz "how you can help poor miserable developers of this game" diye.

    sonra upload edemezsiniz, serverlar coker, bilgisayarlar kitlenir, elektrikler gider, touchpadi bozulur laptopunuzun ona uzulmezsiniz usb bir maus bulur takarsiniz, found new hardware wizard takilir yine bitmez derdiniz onu tanitinca, disk quotaniz bitmi$tir serverda upload edemezsiniz, quotayi bo$altmak icin homeunuzu silemezsiniz, ota boka her $eye error alirsiniz, sipari$leriniz gelmez ac kalirsiniz, oda arkada$lari kapris; ogretmenler quiz yapar. guzeldir proje yapmak. maymun eder insani.
  • insanın yaşamından, özgüveninden, enerjisinden, sağlığından yiyen bir tür süreç...
    sonunda ne oluyor.. biraz övgü, bir not alip portfolyona koyuyorsun

    arada ne oluyor...
    düşünüyorsun, düşünüyorsun, analiz ediyorsun, çıkarımlarda bulunuyorsun, sürekli fikir üretiyorsun, bazı noktalarda kalıyorsun bazılarında yok oluyorsun, miden ağrıyor, başın ağrıyor, başın dönüyor, uyuyamıyorsun ya da çok uyuyorsun... acı çekiyorsun birşeyler çıkana dek..
    çok sorgularsan dibini tutturuyorsun...

    bittim istemiyorum çizmiyorum olmuyorum büyümüyorum şekillendirmiyorum acı çekmiyorum... sadece uyuyorum..
    sadece uyuyorum...
    her şey -di li geçmiş olana kadar uyandırmayın beni..
    projemi bırakıyorum..
  • mühendislik bölümünde okuyan bir öğrencinin projeyi başarıyla tamamlayabilmesi için geçmesi gereken bir kaç adım vardır.bu adımlar çoğu mühendislikte üç aşağı beş yukarı aynıdır...gelelim adımlarımıza

    1-konuyu anlama

    şimdi efendim size verilen proje uzun bir süreye yayılacağından mütevellit öyle şıp diye anlaşılacak,hemencecik çözümlenecek problemler üzerine kurulmaz.böyle sağda solda kolay kolay kaynak bulamayacağınız abudik gubudik şeyler tasarlamanızı isterler.konuyu anlama adını verdiğimiz bu adım öğrencilerin kapasitesine göre yaklaşık olarak 3 ile 5 gün arasında değişiklik gösterir.

    2-konuyu öğrenme

    bu adımda yapacağımız şey projenin bekası adına yapılacak işlemleri ve prosedürleri öğrenmektir.verilen konuya göre kütüphane ya da internet ortamında yapılacak detaylı bir araştırmayla ele geçirilen bilgiler genç ve körpe beyinler tarafından işleme tabi tutularak kullanılabilecek yararlı bilgilere dönüştürülür.projenin en önemli kısmı da zira budur.takriben bir hafta on gün sürer.

    3-konuyu çözümleme

    artık yapacağımız işlemleri tek tek belirledikten sonra işlemleri yapma kısmına geçebiliriz demektir.işte bu adım,öğrencilerin en çok çile çektikleri kısımdır.yaptığınız işlemler hesap makinasında sizin karşınıza 0=0, x=x, math error tarzında çıkabilir.öğrencilerin sabırları da işte bu adımda test edilir.mesela bir önceki adımda bulduğunuz formüllerin belirli bir aralıkta kullanıldığını görür ve sizin verilerinizin bu aralığa uymadığını farkedebilirsiniz.seçtiğiniz bütün tasarım verilerinin çöpe gitmesi bu adımda gerçekleşir,en başa dönebilirsiniz.şanslıysanız düzgün verileri bulup bir sonraki adıma geçebilirsiniz ama eğer hakkatten cenabet bir insansanız ve ne yapıp edip işin içinden çıkamadıysanız tam bu noktada bir bonus adımla karşılaşırsınız.bu kısım da öğrencinin kapasitesine göre bir gün ile bir hafta arasında değişir.işte zeki adamın size farkı koyduğu nokta budur.

    **bonus adım**

    her ne kadar adı bonus adım olsa da aslında hiç de iyi bir adım değildir.bu adımda işin içinden çıkamayan öğrenciler teknik destek için büyüklerine danışırlar.bu kişi hoca olur asistan olur bir üst sınıftan eleman olur,artık sizin hayal gücünüze kalmış.bu adımda da, genelde bu büyükler size doğru yolu direkt göstermek yerine soruya soruyla karşılık vererek sizi deli edebilirler,elleriniz boş geri gönderebilirler.bu noktayı aşmayı başarabilirseniz tebrik ederiz,ama bu noktaya gelmiş öğrenciler için üzülerek söylüyorum ki umut giderek tükenmektedir.

    4-projeyi toparlamak

    bu adıma öğrenciler arasında amelelik de denir.müsveddenizde bulunan bütün notların temize geçilmesi ya da hocanın isteği dahilinde bilgisayara aktarılması evresidir.bu adımda da türlü türlü sürprizler biz öğrencileri beklemektedir.kayıp olan müsvedde kağıtlar,bir türlü bilgisayara aktarılamayan formüller ve semboller öğrencilere çam sakızı çoban armağınıdır.

    **bonus adım-2**

    bazı hocalar bu çileyi kafi bulmaz ki bir de bu projenin herhangi bir bilgisayar programı ile yazılmasını isterler.satırlar dolusu yazılan kodların program tarafından compile edilememesi,programın bir türlü belirlenemeyen bir husus konusunda sürekli hata vermesi insana hayatı sorgulatabilir ve yaratıcı küfürler türetmenize olanak sağlayabilir.

    5-projenin teslimatı

    buraya kadar kafadan herhangi bir tahta eksilmeden gelebilmeyi başarmış öğrenciler en sonunda haklı bir gururla projelerini hocalarına teslim ederler.bu adım alparslan'ın malazgirit ovasında kazandığı savaşı,neil armstrong'un ayda attığı ilk adımı ya da william wallace'ın idamdan önce söylediği son sözü hatırlatır biz öğrencilere:özgürlük...

    bitti sanıyorsunuz ama aslında bitmedi arkadaşlar.o proje elbet size geri dönecek.ya bir yanında virgülü unuttunuz,ya işlemde hata yaptınız ya referansları unuttunuz,hoca bir bahane bulur ve o projeyi size geri yollar.işte o zaman go to 1

    sonuç olarak proje denilen şey çiledir efendim başka bir şey değil.ama o konuyu hakikatten öğrenirsiniz.ya seve seve ya ite ite derler ya işte proje yapıyorsanız o konuyu ite ite öğrenirsiniz efendim*
  • öyle şişirmişler ki
    sanki çok yer kaplıyor
    oysa içi bomboşluk
    kafalar çat patlıyor
    sürdürülebilsin diye
    nefesler tutuluyor
    anahtar tesliminde
    çeper iniveriyor
  • neoliberal sömürünün çaresizliğe düşmeye başladığı süreçte, vahşetini arttırarak entellektüel birikimi metalaştırmak için kullandığı yöntemdir.

    "...artık yazarlar, yönetmenler ve müzisyenler de sözleşmişler gibi romanlarından, filmlerinden ve albümlerinden birer "proje" olarak sözediyorlar. sanki iş dünyasından ya da akademiden ödünç alınan, bu duygudan yoksun planlama terimi ile son derece kişisel ve duygusal bir süreç olan yaratma sürecine, inandırıcı bir piyasa ürünü ciddiyetini vermek isterlermiş gibi"
    şükran yiğit

    sol gazete 29 kasım 2012
  • tasarım dersinin olmazsa olmazı.. son sınıf öğrencilerinin rüyalarına girip kabusa dönüştüren.. dönemlik, hatta yıllık, hatta şıllık olabilirler.. son rapor tesliminden bir gün önce elinde pek bir şey bulunmayan gruptan şöyle dörtlükter çıkartabiliyor projenin stresi..

    onur:
    senin tuzun kuru tabi der aşık onur
    onur:
    yapmışsın bitmiş projen
    onur:
    bzim pfd den başka neyimiz var
    onur:
    her bölgem erojen
  • klasik bomboş bir netflix aksiyon filmi. her zamanki gibi konular kopuk kopuk giriş kötü gelişme eh son tırt. vakit geçirmek için sırf oyuncu kadrosu nedeniyle izlenir. ama izlerken sıkılmanız garanti
  • tamamlanması konusunda kimsenin kesin bir fikir yürütemeyeceği, bu nedenle olsa gerek gerginliği hiç eksik olmayan çalışma. bittiğinde hala proje adıyla anılmaya devam etmesi, 'bitmedi ki'nin işareti sayılabilir.
hesabın var mı? giriş yap