şükela:  tümü | bugün
  • hitchcock'un bir filmi. bir cok sabun, du$ perdesi, kuvet ve kan bankasi reklaminda kullanilacak malzeme yaratmi$tir.
  • gus van saat bidaha çevirdi bunu...
  • dellenen bir kadın kişi, batronunun parasını çalıp yeni bi hayata doğru yol alırken, yolun kenarındaki bi motelde geceyi geçirmeye niyetlenir. aha şimdi zçmıştır işte. bates motel'in genç, diri ve yakışıklı sahibi norman bates, filme psycho isminin layık görülmesini sağlayabilecek kadar sıyırmış bi insandır, hayır suratına baksan, "efendi, mazlum, utangaç, süt gibi çocuk" dersin, katiller belli etmez zaten.

    bi dolu filme esin kaynağı olmuş bu filmin, banyo'da ki "gölgeli, atılım sahnesi", karalık çekimleri, içerdiği öğeler [senaryodaki bir adet zarf tümleci ve dolaylı tümleçler] beyinlere kazınmıştır.

    isterseniz bu vesileyle, asıl abimiz alfred hitchcock'a, baş artiz, temiz katil anthony perkins'e ve filmi yeniden çeken gus van sant'la birlikte, yeni mağdure anne heche'yi de bilelim-bulalım.
  • hitchcockun 1960'da cektigi efsanevi korku filmi.
  • gus van sant'ın versionunda ve tabii ki hitchcock'ta da filmin girişi süferdir... kamera phoenix'in göklerini çekerken yumuşak bir dönüşle bir binanın açık olan penceresine odaklanır, yaklaşır yaklaşır ve pencereden girer...
  • psycho nun o meşhur banyo sahnesinin çekimi tam 7 gün sürmüştür. hitchcock her alanda olan mükemmeliyetçiliğini burda da göstermekten kaçınmamıştır.
  • çok güzel bir filmdir.sırf içinde geçen dialoglar içinbile 3-5 kez izlenebilir.konu "döneminin" pek ötesindedir.film genelinde bi iki kıytırık hata varsa da, genelde mükemmeldir.
    bi de bu filmde stüdyoda ki ışıklar bangır bangır cayır cayır yandığından olsa gerek herkes arkasında bir gölge ile dolaşır bütün filmboyunca, basbayağı mallıktır.banyo sahnesi pek meşhurdur.(duş mu desek)
    gel gör ki aslında oldukça denyo bi sahnedir.neden meşhurdur anlamam... süpper hoyhoyları olan kadının göğüsleri bile görünmez adamakıllı.
    bıçak eğreti batar, kan çukulata şurubu gibi akar.film güzeldir de sahnede pek bi numara yoktur.
    müzikleri pek güzeldir.
  • dudakları kızarıp,kendisi tavana vuruncaya kadar acı yiyen mazoşist ruhlu ve kafadan kontak bir arkadaşa ancak böyle hitap edilir.
    (bkz: dusty)
  • --- spoiler ---

    filmin en yerinden zıplatıcı sahnesi, dedektifin öldürüldüğü sahnedir. sade ve direkt...

    --- spoiler ---
  • gus van santin ne kadar gerizekali oldugunu dunya aleme gosteren film.. kendisi hitchcokun cektigi filmi alip renkli kamerayla birebir aynen cekmi$ ve ele$tirmenlerin nerdeyse tumunden agzinin hakettigi payini almi$tir..

    giri$ sahnesinden tutun da sonuna kadar gayet guzel olarak nitelenen $eylerden hicbirisi gus van sant denen adama ait degildir.. sinemada oynayanlar di$inda filmle ilgisi olmayanlar bunu pek bilmedigi icin film az da olsa bir hasilat yapip batmaktan kurtulmu$tur..
    gus van sant filmdeki butun guzel sahnelerin icine etmi$, hitchcockun kemiklerini sizlatmi$tir.. ozellikle son sahnede katilin durdurulmasi sirasinda araya giren sahneler ve katilin durdurulma $ekli hitchcockun felsefesinin tumden icine etmi$tir..

    filmde ilk sahneden tutun da dedektifin oldurulmesine kadar bircok alanda ortaya cikan rontgencilik temasi ince bir estetikle i$lenmi$tir.. bunu farkedebilmek ho$tur guzeldir