şükela:  tümü | bugün
  • 1966'da doktora tezini tamamladı; görelilik kuramı ve kara delikler üzerine çalışmalarını yoğunlaştırdı.

    1970'de kuantum teorisi ve genel göreliliği kullanarak kara deliklerin radyasyon yaydığını öne sürdü.

    1973'te kara deliklerin uzaya enerji ve parçacık yaydığını ve hatta patlayabildiklerini buldu; bunu bir sene sonra yayınladı. literatürde hawking radyasyonu olarak bilinir.

    1976 yılında, karadeliklerin oluştukları zaman enerji yaymaya başladığını ve kütle kaybettiğini hesapladı.

    1988'de zamanın kısa tarihini yayınladı; kitap bestseller oldu.

    bu tarihten 2002'ye kadar 3-4 önemli kitap daha yayınladı ki içinde the theory of everything de var.

    2004 yılında karadelik paradoksunu çözdüğünü açıkladı.

    bunlar sadece birkaçı. doktora tezi dünyanın en çok okunan tezi. ayrıca google scholar atıf sayısı şu an itibariyle 131 bin. bu korkunç rakam karşısında saygıyla eğilirim.
  • einstein'in teorilerini gelistirmistir. kara delikler hakkında bildigimiz bir cok seyi ona borcluyuz.
  • "belki vardır"dan sonrasını okumadım.
  • sen kalk, kara delikler ile ilgili dünyanın en ufuk açıcı çalışmalarını yap, literatürde isminle alınacak keşiflerin olsun. dünyanın en çok okunan doktora tezine imza at. 20'li yaşlarında dünyanın en boktan hastalıklarından birine yakalan ve kısa süre sonra öleceğini öğren. yok ama bu durdurmasın seni, ölme amk; konuşma yetini dahi kaybet ama ölme, kendi geliştirdiğin tekerlekli sandalye ve iletişim zımbırtısıyla hala hiç durmadan çalış. 37 yaşında cambridge'den prof. ünvanını al. yaptığın çalışmalar yetmezmiş gibi sen ve senden önce yapılan tüm çalışmaların harika bi özetini, fizikle ilgili, lise düzeyinde fizik bilgisi olan herkesin anlayacağı kitabı yaz. cahilliğin kol gezdiği dünyada bi fizik kitabı bestseller olsun. durma abi sakın, 76 yıllık ömrün -hadi ilk altısını at- en az 70'ini bilime katkıyla geçir. bazı insanlar sadece seninle aynı çağda yaşadı diye bile onur duysun.

    sonra biri çıksın, bu 76 yıllık sürenin -iyi ihtimalle- son 20 küsur senesini aynı gezegende seninle paylaşsın. büyük ihtimalle türkiye'de doğmuş olsun, üçüncü dünya ülkelerine özgü 20 küsur yıllık yaşamını sürsün ve desin ki "stephen hawking'in bilime olan katkısı abartılıyor".

    buna hiçbir şey diyemezsin işte. düşünce ve ifade özgürlüğüdür çünkü. senin de inandığın değerlerdir en nihayetinde bunlar. ulan kara deliklerin anasını da siksen, yok abi buna hiçbir şey yapamazsın işte. bununla mücadele edemezsin. herkese asla anlayamayacakları şeyleri anlatacak kitabı yazarsın icabında ama bu adama bu özgüveni nerden bulduğunu soramazsın.

    yapacak bir şey yok hawking başkan, sen üretecen, o da bunu diyecek mecbur.
  • ıslak çorap kadar bile dünyaya katkısı olmayan insanlar hawking'in dünyaya katkılarını irdeliyor.

    şuursuzluk muazzam.
  • adam 500 yıl hadi bilemedin 300 yıl sonraki geleceğin temellerini atmış. sığırın teki gelip bilime katkısı yoktur yazmış.

    aha bilime katkıları;

    https://learnodo-newtonic.com/…king-accomplishments
  • şimdi herkes başlığı açana saymış sövmüş haklı olarak. ancak bir kişi de çıkıp dememiş ki "bak güzel kardeşim. bak kardeşim diyorum. işte google scholar sayfası. bağlan bir eduroam ağına. pdf'leri indir indir oku."

    edit: kendi aramamdaki filtreli halini paylaşmışım. link filtresiz şekilde güncellendi.

    google scholar sayfası
  • "evren sonsuz değil, bir sonu ve sınırı vardır" derdi rahmetli.

    (bkz: ölümden sonrasını araştırmaya giden fizikçi)
  • yetersiz olduğunuz konularda yorum yapmaya çalışmazsanız daha az rezil olursunuz.
  • edison'u bilim insanı zanneden bir kafadan hawking'i anlamayı bekleyemezsiniz.

    (bkz: kanzuk gurur duy eserlerinle)