şükela:  tümü | bugün
  • 2pac'ın diğer bir yazılı$ı..
    (severdik rahmetliyi)
  • (bkz: tupac amaru)
  • onuncu nesil sabirtasi yazar. hoşgelenlerden.
  • tek anlamıyla bir kral...
  • ben bunu bir ara gorup tupac ne lan tepkisini verdigimde, ki bunu bir entryde verdim sanki ama ne alaka bir yandan, neyse sanki bir yazarla gulduk mesaj atti da dedi ki hay cok yasayin gibi, sanki boyle bir takim anilar. yemin ediyorum gri hucre kalmadi, her psikolog kendi patolojisini calisir da dogru, bellek ayvayi yemis durumda.

    neyse, muzikle ilgili bir calismanin pilot datasini topluyorum, biri demis ki music events'e: 1) mj died, 2) tupac lived. once dedim geyik yapiyor, asistanlara sordum, zira genclerle calismada asistan sart, dediler ki bu adam 90larda unlu rappermis, sonra florida'da oluyor, fakat sarkilari yayinlanmaya devam ediyor. demek ki sen tupac yasiyor olmasin mi? pes.
  • benim için çok önemli bir gangsta rapper, .

    başlamadan önce: ben kendimi bildim bileli rap dinlemeyi seven bir insanım bu adamla tanışmam da tahmin edeceğiniz gibi çok uzun sürmedi. ortaokulda bir abi vardı ilk o dinletmişti bana 2pac'ı, bende adamı tanımadığım için şarkılarına ısınamamıştım başta, çünkü ben g-funk tarzı rap şarkılarını seviyordum snoop ve dre'nin şarkılarını dinliyordum. (bkz: nuthin but a g thang) ve adamın sesi çok estetik gelmiyordu ama sonradan bu adamın bulunduğu toplumdaki* yerini öğrendim, tarzı hoşuma gitti fikirleri de bana uyuyordu, ve günümüzdeki rapçiler gibi sadece şarkılardan ibaret, boş bir adam olmadığını gördüm ve şarkılarına da zaman içinde ısındım, sonra o şarkıları dinlemeden edemediğimi farkettim ve o günden beridir 2pac'ı dinlerim.

    bu adamı çok aşırı araştırmış biri olarak bu adam hakkındaki bazı tespitlerimi sizle paylaşmak istiyorum

    --- spoiler ---

    albümleri üzerinden gidersek hapisten çıkana kadarki albümlerinde (bkz: 2pacalypse now), (bkz: stricly 4 my niggaz), (bkz: me against the world) daha çok toplumsal sorunları ön plana koyan bir yapıya sahipken (tabi ki get around gibi eğlenceli party şarkılarına da yer versede) hapisten çıktıktan sonra takındığı tavır farklılaştı. önceki şarkılarında ghettodaki problemleri eleştiren 2pac'ın hapisten çıktıktan sonraki albümü (bkz: all eyez on me) sex drugs money üçgeninde dönmeye başladı. bunu ben hapisten çıktıktan sonra kendisinin hayattaki bıkkınlığından,yaşadığı korkudan baskıdan kurtulmak için her şeyi sadece zevke bağladığı için böyle şarkılar çıkardığını düşünüyorum. çünkü çok zor günler geçirdi, vuruldu, suçlandı, hapse girdi, ölüm tehditleri aldı,kavgalar etti. bunun sonucunda da psikolojik bir çöküşe girmesi çok normal birşey.

    yani 2pac son dönemlerinde toplumsal sorunlara karşı duruşundan çok fuck east coast, fuck all the rappers tarzı tartışmalara karışmasıyla ünlendi. her ne kadar all eyez on me albümü 2pac'ın müzikal anlamda ve market bazında başarılı bir albümü gibi gözükse de bana göre düşüşünün başlangıcıdır. çünkü zaten hip hop o zamanlarda altın dönemlerini yaşamaya başlamıştı, east coast west coast kavgası medyada ilgi çekiyordu ve 2pac güçlü bir record labella çalışıyordu (bkz: death row records) ve bu yüzden iyi aranjeler ve albümün iyi bir ticari başarı yakalaması normal. ama aynı şey lyric anlamında söylenemez,ha lyric anlamında yine başarılıdır ama önceki albümleri kadar değil. aynı zamanda all eyez on me 27 şarkılık bir albüm yani bir maxi albüm diyebilirz ve içinden tanınmış sayılacak şarkılarının 2pac'ın diğer albümlerindeki şarkı adetinden fazla olması gayet normal. son albümü (bkz: the don killuminati) de 2pac öldükten birkaç hafta sonra çıkmasından ve olayın hala sıcaklığını korumasından dolayı yüksek tirajda satması normal ancak hail mary ve to live and die in la dışındaki şarkılara 2pac seviyesinde şarkılar diyebilir misiniz?. şunu da şimdiden belirtiyim all eyez on me benim en sevdiğim 2pac albümüdür ama benim rapten beklentimle insanların rapten beklentisi farklı o yüzden bu yazıyı objektif bir biçimde kaleme almalıydım. yani 2pac o gün ölmeseydi yüksek ihtimalle düşüşe geçecekti gerçi bu benim tahminim çünkü bu düşüş çok gözle görülür bir düşüş sayılamaz ancak 2pac son zamanlarında ne kadar medya tarafından daha da popüler hale gelse de şarkılarındaki o insanların yaşadığı sorunları aktaran, problemleri tüm çıplaklığıyla eleştiren 2pac havası kaybolmuştu. insanların 2pac'ı öldükten sonra efsaneleştirdiği ve abarttığı da yadsınamaz bir gerçek. kim bilir belki yaşasaydı daha da efsane olurdu belki de toplumun yaralarına daha çok parmak basan bir 2pac görebilirdik çünkü öldüğünde çok gençti, 25 yaşındaydı hayatta tecrübe edeceği çok şey vardı.bilgi birikimini daha da arttırıp daha özgün eserler verebilirdi. ama belki de doğru olan budur belki de bizim böyle bir "efsaneye" ihtiyacımız vardır.

    --- spoiler ---

    edit: imla
  • "all eyez on me " ile yakında sinemalarda göreceğimiz efsane kişi.