şükela:  tümü | bugün
  • ya da sarhoş atlar zamanı. bu sene gösterime bu kadar görmeye değer bir film daha girmeyebilir. gerçekten yetenekli ve azimli insanların kısıtlı olanaklarla ne kadar iyi filmler yapabileceğinin bir göstergesi.iran yapımı filmde iran ırak sınırındaki kürtlerin yaşantısı çocuk olma hakkı olmayan çocukların gözünden anlatılıyor, belgesel tadında, harika görüntüleri ve gerçekten de anlatacak bir şeyleri var.
  • bahman ghobadi filmi...bahman ghobadi adamı kısıtlar bir belçika ekolunde sinema eğitimini almış olmasına rağmen hissiyatı yüksek bir dünya filmine imza atmış...filmde yük taşıyan hayvanatların at değilde katır olduğu düşünülürse asıl ismi sarhoş katırlar zamanı olmalıymış ama herhalde abes olur diye(bence daha uygun olurdu yoksa yemişiz atın katıra üstün gelen kibarlığını)katırların arasına iki at yerleştirerek sarhoş atlar zamanı denilmiş...kendine geçit arayan ama genede çıkışsız bir ortamdaki filmin duygu sömürüsüne prim verir bir izlenimide yoktu...salaksulak gözlüler,filmin diline takılmış teraneciler,altım kuru keyfim yerinde ne gereği var ki şimdiciler izlemesin...
  • filmin genelinde yılmaz güney esintileri kendini hissettirse de, bahman ghobadi filme dağılı bir şekilde iranın kendine has kültürünü de kürt kültürü ile birlikte yansıtır...her ne kadar türkiye irandan daha demokrat diye nutuklar atılsa da türkiye'de çekilen fimlerin diline takanları gördükçe keşke iran kadar olabilsek dememek elde değil...
  • dün gece saat 05:00 sularında digiturkte izlediğim,aşmış bir bahman ghobadi filmi
  • digiturkun dublajıyla mahvolmus film.kürtce filmi istanbul türkcesiyle seslendirmek her yigidin harcı olmasa gerek.
  • duygusal sahnelerin gereksiz zorlandigini dusundurten film, digiturku protesto edip, lanetler vah vahlar icerisnde izlemeye katlandigim film.
  • bütün epik anlatımına rağmen insanı duygusal olarak parçalamayı becerebilen yegane filmlerden biri kanımca...
  • 'bu ne?' diyenlere: (bkz: sarhos atlar zamani)
  • vurdulu-kırdılı bol maceralı filmlerden daha "gerçekçi" olan ve daha "insani" öğeler barındıran film."ben gerçeklere kapadım gözlerimi,insanlık dediğinde zevk-u sefa eğlence" diyorsanız o ayrı.
  • izlememis olup, filmin adinin nereden geldigini merak edenlere: tek gelir kaynagi mayinla basip canlarindan olmak pahasina kacakcilik yapmak olan insanlarin, bu is icin kullandiklari atlari buz gibi havada calistirabilmek icin bulduklari yontemden geliyor; atlarin ictigi suya, isinsinlar, hareketlensinler diye viski katiyorlar.

    viskiyi koyan kisinin elinin ayari kacinca atlar sarhos oluyor haliyle, bunun sonucunda da filmin en etkileyici ve trajik (tuzu kuru kalbi tas zat-i muhteremlerden degilseniz tabi) sahnelerinden birini izliyoruz...