• zombi tarafından ısırılmak veya zombiyi öldürmek arasında seçim yapmak zorunda kalan kişi, kendi canını kurtarmak için zombiyi öldürüyorsa, yaptığı şey tenzihen mekruh sınıfına girer. savaş sırasında ihtiyaç nedeniyle at eti yemenin tenzihen mekruh olduğundan hareket eden alimler kıyas yoluyla bu hükmü uygulamıştır.

    buna karşılık, sırf kendi öldürme duygusunu tatmin amacıyla eline pompalıyı alıp zombilere girişen kişinin bu hükümden yararlanamayacağı açıktır. bunların yaptığı, tahrimen mekruhun kasten işlenmesidir ve bunları yapan adaletten uzaklaşmış demektir.
  • zamanın şartlarında zombi eti sağlıklı koşullar altında korunamadığı için söylenmiştir. oysa şimdi devir değişti, koy zombiyi derin dondurucuya, çıkar sekiz ay sonra, senin hayatını siksin. sonunu yanlış bağladım galiba.
  • kimi kaynaklara göre* mekruh değil, katıksız günahtır (haramdır). ancak 4 maruf mezhep bunu kabul etmezler. hatta abdullah bin paladin zamanında zombilerin özellikle yok edildiklerini biliyoruz.

    *kaynak: ibn-i necro (934-1255) (topraktan geldik gene toprağa - sahife 178)
    özgün türkçe çevirisi: muzaffer altın
    tetris yayınevi, 1964
  • bugün detroitli kızıl ın da aktardığı gibi "her çocuk islam fıtratı üzerine doğar, sonra onu terbiye eden ana-baba yahudi iseler yahudi ahlakıyla; hıristiyan iseler hıristiyanlıkla, ateşperest iseler mecusilikle ahlaklandırır."

    peki, allah'ın bir hikmeti olan zombiler öldüklerinde aslında yine islam fıtratına dönmüş olmuyorlar mı? çünkü sosyolojik olarak ele aldığınızda, bir zombi ailesinden ve toplumundan aldığı yahudi ahlakını ya da hristiyan ahlakını bir zombiye dönüştüğünde artık barındırmıyor. bu durumda yeni doğmuş bebekten bir farkı kalmayan zombi -konuşamadıklarını, yalnzıca garip sesler çıkarıp doymak bilmez açlıklarını yatıştırmaya çalıştıklarını da bir düşünün- yeniden islamın bir müridi olmuş oluyor.

    zaten konuyla ilgili yazılanlar, bu ayrıntının dışında, zombilerin allah'ın iradesi dışında bir güçle daha dolu olduğunu ima eder gibi ki bu da zaten allah'ın tek ilah olduğu mutlak bilgisine terstir.

    ilahi zombi sen adamı öldürürsün...
  • ahaha, bu bakınızı ibn i batuta'nın açtığı başlıkta vermek süper:

    (bkz: israiliyyat)
  • hiçbir zombiye eziyet, işkence etmek, suda boğarak veya ateşte yakarak öldürmek caiz değildir. zombiye işkence etmek, gayrimüslim vatandaşa işkence etmekten daha büyük günahtır. gayrimüslim vatandaşa eziyet etmek de müslümana eziyet etmekten daha büyük günahtır. (dürr-ül muhtar)

    maksatsız olarak bir zombiyi öldürmek caiz değildir. ahirette (onu niçin öldürdün?) diye sorguya çekilecektir. zombileri birbiri ile dövüştürmek de caiz değildir. zombilerin hakkına riayet etmeli, onlara acımalıdır. hadis-i şerifte, (merhamet et ki, merhamet olunasın!) buyuruldu. (şir’a)

    zararlı zombileri öldürmek caiz olduğu gibi, shape shifter gibi varlıkları da derisi ve kürkü için, vampir gibi varlıkları dişleri için öldürmek de caizdir. gulyabani hariç, eti yenmeyen çeşitli yaratıkları para karşılığı gayrimüslimlere ihraç etmek de caizdir. (şerh-i nikaye)

    zararsız zombileri öldürmek caiz değildir. zararlıları da eziyetsiz öldürmek caizdir. (berika)
  • bir kısım kafası karışmış fıkıh aliminin bu şekilde fetvalar veriyor olması, islam dininin zombilere bakış açısını yansıtmaz. bu iyi niyetli fekat cahil arkadaşlarımız, zombi öldürmenin, o adını bile anmak istemediğim adamın iktidarı döneminde yasaklandığını, nasıl ki aynı dönemlerde camilerde zorla türkçe ezan oklutulmuşsa, bu islam geleneğinin de aynı şekilde yok edilmeye çalışıldığını bilmezler. oysa o döneme kadar anadolu'da zombi öldürmek ve hayır amacı ile etini dağıtmak gayet sık rastlanan, hatta osmanlı tarafından fazlasıyla teşvik edilen bir gelenekti. bilhassa eflak-boğdan ellerinin zaptından sonra anadolu'ya yayılan bu adete, iftar sofralarından düğün yemeklerine kadar çok geniş bir alanda başvurulur, sahip çıkılır idi. özellikle sancaklarda, kandil geceleri vesilesi ile padişah efendimizin selamati adına zombi kesilir, eti fakir fukaraya dağıtılır idi. ulu hakan abdülhamit han efendimiz'in cuma namazlarından sonra istanbul'un belli başlı noktalarında bizzat zombi kestirdiği bilinir. zenginlerin adak adama ritüelleri arasında da sık rastlanırdı misal. evliya çelebi, seyahatnamesinde kayseri kalesi için "bin tane zombi besleyecek zindanları, günde yüz tane kesip dağıtacak kesimhaneleri vardır" der. afedersiniz, inönü döneminde camilerde okutulan hutbelerle bunun önü kesilmek istenmiş ama anadolu insanı yine de değerlerini korumayı bilerek günümüze kadar yaşatmıştır zombi öldürme geleneğini.

    burada mekruh olan unsurlar, zombi'nin yenmesi hususundadır. eğer zombi, zombi olmazdan evvel bir müslüman olarak vefat etmiş, tercihen islami usullere göre yıkanmış ve kat'i suretle cenaze namazı kılınarak gömülmüş ise eti yenebilir. kadın zombi'nin ise, gömülme usulleri esası ile mezarından çıktığı anda tesettüre uygun olmayacağından mütevellit eti yenmez mekruhtur. gayrimüslim zombilerin etini yemek de mekruhtur. her kim olursa olsun, gömülmemiş, cenaze namazı kılınmamış zombilerin etini yemek de mekruhtur. şehadete ermiş er kişi zombi yemek ise kat'i suretle haramdır, bu zombiyi öldürmek de günahtır. görüldüğü takdirde fazla yaklaşmamak, kendi haline bırakmak gerekir. eskiden anadolu illerinde bu tür zombilerin eli kolu bağlanır, cami medrese gibi yerlerde bakılırlardı. akil-baliğ olmayan zombiyi yemek de mekruhtur. ölmeden önce kelime-i şehadet getirerek müslüman olmuş, ancak sünnet olmamış er kişi zombinin de yenmesi haşa öyledir.

    ancak, eğer ki cihat ilan edimiş ve savaş durumu hasıl olmuş ise, yukarıdaki şartlara bağlı kalmadan herhangi bir zombinin etini yemek, suyuna çorba pişirmek mekruh değildir.
  • bu türlü mevzuatta etin yinmesi ve yinmemesi konusunda verilecek hüküm temamen zombinin şahsi hayatıyla ilgilidir. azı dişleriyle avlanan, tırnaklarıyla avlanan, pislik yiğen, kendi kendine suda ölüp su yüzüne çıkan, boğazlanan bir zombinin karnından çıkmış zombisi olan zombiler her dürlü necistir, yenmesi kat'iyetle haramdır. bunların saç ve kıllarından istifade edilip edilemeyeceği konusu ise itilaflıdır. iki imam ve imam şifacıya göre kıllarından badana yapılması ve ayakkabı dikilmesi caizdir.

    avlanma (sayd) hususunda önce irsal, sonra iğra yapmak matluptur. etin helal olması için oku atan, tetiği çeken şahıs müslüman yahut ehli-i kitap olmalı ve besmele çekmelidir. hayvanın etinin helal olması için demi mefsuh, yani akar haldeki kan olması vaciptir, yoksa eti helal olmaz. o yüzden dondurulmuş ve kanı akmayan zombi yimeğe cevaz yoktur.
  • atlanılan en önemli konu ise zombilerin özellikleridir. bilirsiniz zombili holivut fillmlerinde kahramanımız ne kadar hızlı koşsa da zombi yürüyerek yakalar onu. buradaki hikmeti görememek için kâlb gözünüzün kapalı olması lazım. kesinlikle haramdır bence öldürmek.
hesabın var mı? giriş yap