şükela:  tümü | bugün
  • araç kullanamama sebebidir.
    ultra belediyecilik anlayışıyla metro yerine adı metro olan hafif raylı sistem ile de daralan yolların, -ki hala çok geniştirler- trafiğin sıkıştığı noktalar olması manidardır.

    yapamadılar yer altından bir bıdı...
  • yıllar önce (90’ların başı) çapa devlet hastanesinde ananemi ziyarete gittiğimizde takıldığımız istabul trafiğine lanet edip iyi ki bursa’da yaşıyorum demiştim. bu tarihten sonra ne zaman istanbul’a gitsem hep aynı şeyi düşünmüşümdür. hele ki bir ramazan ayında iftar saati denk gelmiş akabinde amına koyayım lan böyle şehir mi olur insan yolda ölür diye düşünmüştüm.aradan geçen yıllardan sonra maalesef bursa trafiğinin de aşağı kalır yanı yok be sözlük.izmir – ankara yolu , tıpkı e-5 gibi ,bursa’nın ortasından geçen dümdüz ve çok uzun bir yoldur. ancak buna rağmen tıkanık olur mu arkadaş ya? boş yolda 15 dakika sürmeyecek yol 1,5 saat sürer mi insafınızı sikeyim sizin. ayrıca su mu yakıyor lan bu soktuğumun arabaları dur kalk dur kalk. millette ne zenginmiş arkadaş ya benzinin litresi 5 lirayı geçmiş buna rağmen tüm arabalar yolda. 10 lira olsa müstehak bu millete amk. heykel- altıparmak’ta aynı. lan lanet olsun yaa.
    tanım: istanbul trafiğinin bir level düşüğüdür efenim.
    dip not: ayrıca aklıma takılmıyor değil. bu soktuğumun şehri aslında sanayi şehri ise şehrin %70 i vardiyalı ya da 8-18 çalışıyor olsun. %10 luk kısmı memur olsun ee gündüz trafiği ne peki amk? hafta içi gündüz bu kadar kalabalık olur mu lan? tüm bu ibneler işsiz mi? eğer işsizse benzin parası nereden? aklımda deli sorular…
  • işten saat 18.00'da çıkmama sebebimdir. üstelik organize sanayi çıkışının dibinde işyerim ancak her akşam sadece arabamı çevirmem yarım saat alıyor.
    bursa trafiğine gireceğime fazla mesai yaparım daha iyi. saat 19.00 civarı açılıyor birazcık. ama en iyisi 19.30da çıkmak.

    (bkz: büyükşehir olmanın dezavantajları)
  • eşeği bağlasan 4 yılda trafik sorununu tespit edebileceği şehrin trafik durumu.
  • bugün belediye başkanının kulaklarını epey çınlattığım hakkında uzun, yavaşça, tadını çıkara çıkara sövdüğüm trafik. çünkü malum ışıklarda bekliyormuş gibi dakikada bir mal gibi bekleten ilerlemeyen bi trafik bu. hele o mavi minibüsler yok mu allah belasını versin o 18'lik delikanlıların kullandığı haşin minibüslerin. trafiğin amına koyuyor bu delikanlılar. ne sinyal ne bişey. belediye başkanı metro,tramvay,üstüne nostaljik tren yapınca normal tabi bu kaos.parayı nereye harcayacağını şaşırmış adam. görgüsüzlük diz boyu. bursada yaşayan kardeşlerime sabırlar diliyorum. hadi ben kurtuldum iyi kötü. ama çocuğumuz var çoluğumuz var çocuğumuz var.
  • bir istanbul trafiği değildir evet ama o küçücük yollar, o egzozu patlak ''şahinci'' terörü, şehir içi minibüsler zaten her ilde olaydır ama asıl o servis minibüsleri/otobüsleri ve onların kafasına göre sağlı sollu kontrolsüz geçişlerle, yola dalmalarla bezeli katliam çabaları...
    iş çıkışına kaldıysan gözün açık olacak yoksa boku yersin vesselam.
  • bu trafiği oluşturan araçların sinyal kollarını kırıp, sürücelerin eline versen* hiçbir şey değişmez. cinnet sebebidir.
  • iyiki saat 17.30'da işten çıkıyorum dedirten trafiktir. 18'den sonra çıkıyorsanız hayatınızın fazladan 1 saatini trafiğin çalacağından emin olabilirsiniz.
    dün akşam saat 19'dan sonra ata bulvarı > izmir yolu caddesi > sırameşeler > altıparmak gibi toplamda 6 kilometrelik mesafeyi 1 saatte geldim. sol bacağım debriyaj pedalının ağırlığı ile uyuştu!
  • bir şehrin yüz yıllık hayali olan tramvayın da devreye girmesiyle siki çarşafa dolamış trafiktir.

    bir şehrin hayali tramvay mıdır? altıparmak, ünlü cadde, heykel, çarşamba, kent meydanı trafiğinin zaten sikilmiş olan yedi ceddi daha da sikilmedi mi bu hayalle.

    yapacağınız işi sikeyim.
  • küçük istanbul'a dönüşmüş trafiktir.