• iktidarsızlığından olanı için (bkz: cabbar ağa)*
  • (bkz: kıyakçı)
  • insanların zevklerine, heyecan duydukları herhangi bir şeye karışamaz, yorum yapamayız. herkes istediği fanteziyi istediği şekilde uygulayabilir.(tabii alan razı veren razı olduktan sonra.)
    aksi tecavüze girer,
    o zaman istediğiniz şekilde konuşup yargılayabilirsiniz kişiyi.
  • yazılanlardan anladığım kadarıyla gavatlığın modernleştirilmiş şekli.

    (bkz: modern gavatlık)
  • varlığından tiksindiğim nadir şeylerden.
  • ben gercekten bunu porno endustrisinin standarttan sikilan insanlar icin fantezi olarak pazarladigini dusunuyordum.

    gercekten bunu yapan insanlar var mi cok ilginc.

    bu bir elestiri degil sasirma entrysidir.
  • pasif eşcinsel duygular ile mazoşizm bir tabağa konulup karıştırılınca ortaya salata olarak bu çıkar.
  • ilk kez jacques lacan’in desire and its interpretation seminerinde duydugumuz kavram.

    alakam olmamakla birlikte, yazilan seylerin korkunc cahillik sactigini gorunce, beni de bu basligin altina yazmaya ikna ettiniz tebrik ederim.

    lacan bu durtuyu kendi ustunden verdigi bir ornekle acikliyor. zira partneri hem alain badiou hem de georges bataille ile bir donem beraber olmus sylvia bataille’dir. ustelik lacan, bu filozof ucgeninden kazanan olarak cikmayi basarmasina karsin, esini paylasma durtusune engel olamamis ve bunu bilimsel olarak aciklayabilmistir.

    bunun icin elimizde bir takim itkiler bulunmak zorundadir.

    oncelikle freud’u ele almak gerekiyor. freud, escinselligi sapkinca olarak niteleyen ilk bilim insani. buna karsin libidonun cinsiyetsiz oldugunu ve her insanin fallik donemden once evvela kendi bedenine ilgi duydugunu da soyler. dolayli yoldan da iddia eder, her insan escinsel durtulere kapilir. cunku tandigi ilk meta kendi bedenidir. bir insanin “insan” a donusmesi icinse cesitli evrelerden gecmesi gerekir.

    oral, anal, fallik, latens ve genital.

    freud’a gore her insan bu 5 evreyi saglikli bicimde atlatmali ve esneklige asla goz yumulmayarak heteroseksuel bir zihne kavusmali. zira freud’a gore “insan” olmak bu 5 evrenin saglikli tamamlanmasiyla mumkundur.

    simdi gelelim lacan’a. lacan diyor ki insanlik almanagi katarsisle degil prime scene denen ayna evresiyle baslar. insan, yukardaki 5 evreyi tamamen saglikli bir sekilde atlatamaz. boyle bir tahayyul imkansizdir. muhakkak kirilmalar, saplantilar olur. mevzu bunlari zararsiz fantazilere aktarabilmektir.

    lacan ustunden gittigimiz icin, ornek kisiyi erkek alalim.

    icinde belli bir donem escinsel durtuler bulunan ama bunu bastirip, freud’a gore saglikli bir insana donusmus kisinin cuckold olmasi icin maskulen bir kadinla birlikte olmasi yeterlidir. bu maskulen kadin, erkegin bilincaltindaki gender tarifine kontrast olusturdugundan, bu kadinla yaptiginiz birliktelik, aslinda ozunde escinsel bir birlikteliktir. iste sylvia bataille tam da boyle bir kadindir. modern zaman diliyle tarif edecek olursak, oturmasini kalkmasini bilmeyen, fazla frapan, hafif mesreb, yuksek libidolu, hic bir adab-i muhaseret kuralina boyun egmeyen, donemin erkekleri gibi devamli partner degistiren/aldatan ve koklu bir aileden geldigi icin de yargilanamayan muazzam guzel bir fransiz kadinidir.

    boyle bir kadinla birliktelik kuran erkek, oncelikle bu kadina boyun eger. daha sonra escinsel durtulerini bastirmakta gucluk ceker. kastrasyon korkusunu iliklerine kadar yasamaya baslar. cunku karsisindaki kisi vagina dentata metaforunu bunyesinde tasiyan cift cinsiyetli(soyut) bir kadindir. kastre edilmekten korktugu ama kadinin cazibesinden de kurtulamadigi icin ve elbette kendi escinsel durtulerinden de oturu, bir zaman sonra paylasim fantazisini olusturmaya baslar. zira boyle bir kadinin istegi de budur. burdaki durum da carl gustav jung’un yansitma teorisiyle aciklanabilir.

    lacan, sylvia’yi ne zaman baska erkeklerle dusunse, erkesiyon probleminin ortadan kalktigini farkederek, sertlesme sorununa ilk cevap veren kisi de o olmustur ayni zamanda. zira diger erkek kastre edilmediyse, kendisi de kastre edilmeyebilir. darwinist sosyolojik bir yaklasimla bakilacak olursa da, ortada bir sperm competition soz konusu olur. boylece sperm uretimi artar. erkekte bir yarisma itkisi dogar. afrodizyak temellidir.

    iste cuckold denen seyin bilimsel aciklamasi tam olarak yukardaki gibidir.

    1. maskulen kadin
    2. egonun bu kadinla bas edememesi
    3. kastrasyon korkusu
    4. escinsel durtulerin bilinc altindan aciga cikmasi
    5. paylasim istegi (3. kisi “baba” imgesinin tahakkumunu arzulamak)
    6. paylasim ve ereksiyon sorununun ortadan kalkmasi

    eger erkek 3. basamakta cok yogun duygular yasiyorsa, partnerini paylasmak istedigi erkege de gizli bir ilgi duymaya baslar (bisexual cuckold). bunu kavramak icinse freud’un schreber vakasi makalesini okumaniz gerek.

    gunumuzde bu denli yaygin olmasinin sebebi, 2010’dan itibaren kadin toplumunun feminizm adi altinda maskulen bir yasanti surmesinin pompalanmasi yatiyor. halbuki 1. ve 2. dalga feminizm, maskulenligin olmadigi bir dunya hayal ediyordu. pro feminizm denen ve populer kulture hizmet eden son dalga, erkeklerin cuckold oldugu bu duzene “cinsel devrim” diyor (yersen). neticede guc ve egemenlik kadinda toplanarak el degistiriyor. boylece kapital el degistirerek devam ediyor. bana sorarsaniz neo liberalizmin, neo marksizme onun kendi silahiyla verdigi bir cevap bu. kavrami sulandirmak ve isgal etmek uzerine kurulu.

    bu yukarda saydiklarim bir sapkinlik degil. psikolojide sapkinlik dedigimiz sey, insan dogasinda olmamasi gereken bir durtunun ortaya cikmasina haizdir. lakin cuckold insanlik tarihi kadar eski bir sey. dolayisiyla yapana laf etmek samimi degil cunku her erkek bu olayin icine girme riskiyle karsi karsiya. aksi yondeki tek onerim de kadinlarin feminizmi dogru yorumlamasi, erkeklerin de “kutsal disi” imgeleriyle degil de, kendi egolarini tamamlayici (esitlikten soz ediyorum) kadinlarla birliktelik kurmalari olur.

    edit: eksik tarife ek, bu isin aslinda sapkinlik kismi var evet. obsesyondan basliyor. yani bir kadinin ezebilecegi erkeklerle birliktelik kurarak o erkegi buna zorlamasi ya da erkegin her partnerine bu fantaziyi paylasmak zorunda hissettirmesi/ onu buna zorlamasi, egosal dengelerden bagimsiz, takintili oldugu icin bu duygulari yasamak istemesi, evet sapkinca olarak nitelendirilebilir.
  • bir beyanda yer aldı, sözlüğe baktım cehaletimden ve hüzünle okudum. bu seviyelere nasıl geliyor insanlar gerçekten anlam veremiyorum. fazla pornografiye maruz kalıyoruz, herkes bir deneyim merakı içinde. sağlıklı bulmuyorum, bu tür ilişkiler içinde mutluluk da bulunacağını hiç sanmıyorum. güdüsel olarak tatmin ya da haz farklılıkları illaki vardır ama temelde hepimizin istediği şey güvende ve huzurlu hissetmek. insanların kendilerine olan öz saygılarını yitirdiği bi çağda yaşamak hüzünlü.
hesabın var mı? giriş yap