• bir kişi bile yazmamış. sadece alıntı var biyografisinden. bu arkadaş kemikte epey bir dönem yazarlık yapıp, espri vermiştir. özellikle kapanmadan önceki son dönemde yer alan bir sürü kaliteli esprilerin fikir babasıdır. bu yırtık, sağlam mizah anlayışı kemik dergisinde fazlasıyla görülebilir. kimbilir bu kadar kaliteli bir senarist olmasında kemik'in de etkisi vardır. o zaman bu entryi kendisiyle bahadır baruter'in sergisine giderken taksim meydanı'nın da taksiye 7 kişi binmeye çalışırken ki en unutmadığım cümlesiyle bitirmek istiyorum " bi götlük yer daha açın huop". ortalık inlemişti be.

    edit büdüt: debeye girmişiz ya! hem de ilk defa. şaşkınım.

    düzelti 2: acaba soru-cevap etkinliğine mi gelse? bana kendisi hakkında çok soru geliyor da.
  • ''ben küçükken flaşdiski, bilgisayar sektöründe çalışan işçilerin sendikası sanıyordum'' diyen.geniş aile'nin senaristi.
  • kişisel internet sitesinde kendisinden bahsettiği hakkımda diye bir bölüm var ki okuyunca geniş aile'nin başarısının bu adamdan geçtiği çok net görülüyor.

    ---alıntı---

    1983'de kayseri de doğdum. altı aylıkken konuştum, aklıma bişey gelmediği için iki ay sustum ve sekiz aylıkken ortamı bozduğumu sanmasınlar diye tekrar konuştum. bir ay sonra yürümeye başladım ve kayboldum. böylece yürümeye başlandığında dümdüz yürünmeyeceğini sağa sola da gidilebileceğini öğrendim. 1 yaşındayken sütten kesildim ve emziğe başladım. 3 yaşına kadar düzenli olarak emzik emdim tam bırakacakken ilk kardeşim doğdu ve onu kıskanırken uykusuz gecelerimi emzikle paylaştım. divan altlarında, tuvaletlerde ailemden gizli gizli emzik emdim. ailem durumun farkına vardı ve 3,5 yaşında beni amatem’e yatırdılar. 4 yaşına kadar amatem de yattım ve okula başlayıncaya kadar temiz kaldım. 6 yaşından 17 yaşına kadar ilk-orta-lise gibi seviyelerde öğrenim gördüm ama ben baştan beri hiç seviye atladığımızı hissetmedim. üniversiteyi kazandığımda her şey sıkıcı olmaya başladı. mizaha bulaştım. gırgır, kemik, fermuar ve penguen dergilerinde mizah yazarlığı ve espiricilik yaptım. daha sonra olaylar kontrolden çıktığında kendimi kanal d’ye geniş aile dizisini yazarken buldum. bazen kafayı kırıp kpss’ye girmeyi ve maliyede vergi memuru olmayı düşünmüyor değilim.

    ---alıntı---
  • son kabile'de yardırmış. demiştim günlük hayatta da komik diye. ama sadece komik değil, siyaset, ekonomi falan sabaha kadar anlatsın. ki nasıl geniş aile'de, geçmiş olsun'da bazı şeyleri tahmin ettiyse normal hayatta da tahmin ediyor.

    pandemiden önce geniş aile komşu kızı'nı çekerken tanıştık kendisiyle. daha doğrusu biz dayı oğlu ile sete gittik, oto yıkamada ulvi'yi fırlattıkları sahneleri falan çekiyorlar, vinç minç var. setten kimse sallamadı bizi, cüneyt inay ilgilendi bir tek, çay ve tatlı ikram etti. aralarda sohbet etti bizle. tabi arada da çok ince espriler yapıyor seti kahkahaya boğuyor.

    neyse uzattım asıl mevzu şu, bu aga o arada siyasi mevzular açılınca dedi ki ülkeyi ve dünyayı çok kötü bir dönem bekliyor dedi. çin, abd ve rusya üçgeninde birşeyler var dedi, tahvil mahvil dedi, imalat falan dedi, çok anlamadık ama işin sonun altın ya da hisse senedi alın dedi, altın malum uçtu, alın dediği hisse de froto, o zaman 70 tl olan hisse şimdi 1,100 tl.

    tamam abi alırız dedik, abi dedik de aramızda iki yaş var ama olgunluk olarak 50 yıl var. fakat dayıoğlu da ben de almadık, kavrayamadık çünkü ciddiyeti.

    tabi burada mevzu şu, adam dizilerde olduğu gibi normal hayatta da komik ve dizilerinde filmlerinde olduğu gibi öngörüleri tutuyor. herkes günlük siyasetle boğulurken bu adam dünyada kötü şeyler olacak dedi, pandemi oldu, ekonomik kriz ve üstüne üç savaş. tabi öngörü diyorum da bu adam pandeminin tam tarihini nasıl bildi ya?

    bir de son kabile programını izlediyseniz yine kendisi gibi kayserili olan iş adamı tuncay özilhan ile ilgili göndermeli bir espri yaptı. anlayan bir anlatsın.

    aslında şu da var, adam ayda yılda bir tv'de ya da internette görünüyor. televizyonlarda boş boş konuşan bir sürü adam yerine neden kendisi çıkıp konuşmuyor.

    edit: imla.
  • en çok müfit karakterine diyalog yazarken zorlandığını söyleyen geniş aile senaristi.
    ayrıca şu antalya televizyon ödülleri tırtında alanında aday olduğu ödülün gani müjde'ye verilmesiyle şahsının fena halde hakkı yenmiştir.
    gerçi arka sokaklar'a ödül veren bir organizasyondan ödül almak tercihi olur mu, bir sormak lazım kendisine.
  • zannedersem son dönemin en zeki komedi senaristidir. dizilerde gönderme yapma furyasını geniş aile ile bizzat başlatmıştır.

    108 bölüm yazdığı geniş aile gerçekten türk dizi tarihinde bir milattır. çünkü biz daha setteyken senaryo gelse de okuyup gülsek diye beklerdik. senaryosu hem yazında hem çekimde komik olan nadide bir dizi yazmıştır kendisi. bilen bilir senaryonun sol tarafında olaylar, sağ tarafında diyaloglar olur. nam-ı diğer cücü başkan senaryonun olayları anlattığı tarafı bile komik yazardı.

    ayrıca kendini çok yakın tanımayan biri olarak ilk gördüğümde "bu mu la geniş aile'yi yazan" tepkisi vermiştim, çünkü bildiği 35-40 yaşlarında, göbekli bir adam bekliyorduk bir baktık 25 yaşlarında parlak bir çocuk. o beylik laflar, espirler, kelime oyunları, aforizmalar, şiirler bundan mı çıkıyor diye şaşırmıştık. başlarda çok soğuk duran bir ifadesi olsa da konuşunca bir kere daha şaşırttı bünyemizi. adam bildiğin yerli ricky gervais. iki lafından biri espri ama ince espri. (koş forrest şirke koş ve şevişki esprileri unutulmazlar arasındadır) ilerde kesin radyo programı ya da stand up falan çıkar karşımıza bir şekilde demedi demeyin. ama önce geniş aile'nin boşluğunu dolduracak bir yerli şov sunarsa minnettar oluruz.
  • bir de bu adama hakkını savunduğu için saldırmak için tercih edilecek son platform ekşi sözlük'tür. ayrıca geniş aile'ye de, hem de reyting üzerinden. ben 1 yıl çalıştım sette allah'ın günü reyting takip ediyorduk, çünkü işimizin devamı ona bağlıydı. bu dizi zirvedeyken star'a verildi, star gibi o zamanın hiç izlenmeyen hatta doğan medya'ya yük olan kanalında bile aylarca zirvede kaldı, bakın star'daki 4. ayı: http://www.medyatava.com/rating/2010-11-19

    geniş aile'nin reyting düşüşü ikinci sezonun ortalarında mart-nisan gibidir. ana kasttan oyuncuların ayrılmaya başladığı, satılıp satılmayacağı belirsiz olduğu için star'ın git gide izlenmez bir kanal olduğu zamanlar. normalde bu tip diziler zaten reyting almaz. işler güçler, leyla ile mecnun, kardeş payı, mutlu ol yetergibi benzeri absürd dizilerin reytingi azdır ama geniş aile zamanında o reytinglerle zirve olmasa bu dizilere koridor açılmayacaktı. bu sebeplerden dolayı bu diziye, bu dizinin mimarına ve mühendisine saldırmak...
  • kaleminden bal damlayan eli öpülecek yazar, büyük adam.
  • hayattaki tek eğlence ve yaşam kaynağım olan geniş aile'nin süper ötesi zekaya sahip senaristi. kendisi iki üç yıl kadar mizah dergilerinde mizah yazarlığı yapmış, bende eski bir mizah okuyucusu olarak kendisini okuma şerefine nail olamadığım için çok bedbahtım. çünkü bu adam geniş aile ile resmen komedi çıtasını en üst seviyelere çıkarmıştır. hem de tek başına. evet zaten beni şok eden unsur bir buçuk saat süren dizinin her sahnesinin yardırması ve bunu tek bir adamın yazması. resmen tek başına bir mizah dergisi çıkarıyor bu zat.

    ayrıca mizahi gücünün yanı sıra dehşet şiirler yazmaktadır. hem de iddia ettiğine göre o şiirleri lisede falan yazmıştır. http://cuneytinay.com/?page_id=60 bu şiirlerin lisede yazılmış olacağına inanamıyor insan. üzerine gidilse efsane bir şair olabilecekken mizaha daha çok gönül vermiş cüneyt inay. inşallah çok popüler olup suyu çıkarılmaz ve bizim bildiğimiz süper detay adam olarak beyinlerimizde yer eder.
  • hani bazı futbolcular vardır dar alanda bazıları geniş alanda çok etkilidir bu senarist abimiz cüneyt inay'da sit-com gibi bir dar alanda etkili değil malesef...bir yastıkta gezi olayları yüzünden mi kalktı bilmiyorum ama isabet olmuş iyi olmamıştı bu dizi, ama cüneyt inay'ın benim gözümde halen türkiye'nin en iyi senaristi olduğu su götürmez bir gerçektir...
hesabın var mı? giriş yap