şükela:  tümü | bugün
  • ifşa üzerine kuruludur.
  • yurdum insanının genelleme yapma hastalığı gibi birşeydir. yapmayın. yaptın işte amk.
  • ya sikicem sayfalarca yüzlerce yazı yazılmış. anladık rahatsız edici.

    somalideki adamın boğazını kesseler bu kadar tepki vermezseniz vermeyiz.

    insanlar bğırıyor insan hakları kadın hakları diye bu kadar tepki görmedim açıkçası.

    ülke elden gidiyor ulan sizi sikiyorlar ona bile bu kadar tepki vermiyorsunuz.

    arkadaş ona da tepki verin buna da tepki verin.

    tanım: milletin uyanması için can aksoy gibi psikopatların kedi kesmesi gerekiyor sanırım. olan bu arada zavallı kediye oldu :( günaydın
  • bence*, subjektif adalet anlayışıdır.
    yorum yaparken subjektif olmak normaldir, yorumun doğası bunu gerektirir. ancak adaleti yerine getirmeye çalışılırken subjektif olunmaz, adalet doğası gereği objektif olmayı gerektirir.
    (can aksoy mevzusuna özel konuşmuyorum, çok genel konuşuyorum)
  • yaşadıkları ülkeye göre şekillenen adalet anlayışıdır. can aksoy için reva görülen de yaşadığı ülkenin adaletine güvenmeyip, kendi adaletini kendi sağlamak isteyen insanların fikridir. türkiye'de rehabilite etmek, psikolojisi bozuk insanı hasta kabul edip tedavi etmeye çalışmak diye bir şey var mı gerçekten? bu çocuk mahkemeye çıktıktan sonra para cezasıyla mı çıkacak yoksa "vah canım psikolojisi çok kötü" diyerek rehabilite mi edilmesine karar verilecek? malesef hayır, daha önceki örneklerinde olduğu gibi direkt olarak para cezası, ya da en fazla 1-2 ay hapis cezası ile kurtulup özgürlüğüne kavuşacak. belki yine başka canlara zarar verecek ama bu defa kimsenin ruhu duymayacak. hollywood'da yaşamıyoruz, bu ülkede insana da hayvana da değer verilmiyor. kimsenin can güvenliği bile yokken ruh sağlığı hiç umurlarında değil hatta. burada çok gelişmiş ülke psikolojisiyle adalet kavramından bahsederseniz, adalet yerini bulmadığında karşınızdaki insanların öfkesini nasıl dindireceğinizi merak ediyorum gerçekten. bunu tüm işenceciler, katiller ve hırsızlar için söylüyorum, sadece son olay için değil.
  • özeti bana dokunmayan yılan bin yaşasındır. mesela kendi desteklediğimiz futbol takımına haksızlık yapılmışsa adalet arar, hakemi federasyonu asar, aynı kişiler rakibimize haksızlık yaparsa susar, bıyık altından güleriz.

    kendi siyasi görüşümüzden olanlar adaletsizlik yaparsa veya bizden olmayanların özgürlükleri ellerinden alınırsa susar, konuşursak da karşıt görüşü aşağılar ama kendi siyasi görüşümüze veya bizim özgürlüklerimize göz dikilirse adalet ararız.

    aslında bizlik sizlik bi durum değil türk milletinin gerçeği bu. yapay, anlık ve popülist yaklaşımlar. ekşi sözlük de küçük bir kopyası, aynası.
  • etinden gıda maddesi, derisinden ve yününden giysi vs şeklinde faydalınan ve temelde gıda maddesi olarak kullanılmak üzere kesilen koyun ile ölümünden hiç fayda sağlanmayan sadece keyif için 1 saat 35 dakika boyunca can çekiştirilerek işkence ile katledilen kediyi bir tutanların rahatsız olduğu anlayış.

    başka bir şey söylemeye gerek yok.
  • suser'dan suser'a değişen bir ahlak anlayışıdır. o yüzden bu şekilde bir genelleme yanlış olur.

    kendi adıma konuşacak olursam. "topumu kesenin topunu keserim" şeklinde bir adalet anlayışına karşıyım. ve ceza olarak şiddet uygulamanın hiçbir zaman bir çözüm olamayacağını düşünürüm.

    kediye yapılan işkencenin aynısının bu işkenceyi yapan çocuğa çektirilmesine, bu çocuğun dövülmesine, öldürülmesine karşıyım.

    mevzubahis şahıs, açıkça görülüyor ki topluma tehdit oluşturan bir psikolojik hal içerisinde. o yüzden, toplumdan uzaklaştırılmalıdır. okulundan uzaklaştırılmalıdır. tedavi edilmeye çalışılmalıdır.

    kedi-koyun ayrımına gelince... bence hiçbir hayvan arasında ayrım olmamalı. hiçbir hayvan, insanın herhangi bir ihtiyacını karşılamak için öldürülmemeli.

    fakat işkence ederek, zevk için hayvan öldüren insan ile; inanışı gereği, ya da içinde yaşadığı toplum tarafından öğretilip, normal karşılandığı şekilde bir hayvanı öldürüp yiyen (hatta canlı canlı yiyen) insan arasındaki niyet ve psikolojik sağlık yönünden farkı anlayabilmek; hangisinin, içinde yaşadığı topluma bir tehlike arz ettiğini, ve neden bu kadar tepki çektiğini görebilmek lazım.