47 entry daha
  • dogu bloku oyun gelistiricilerinden cikan islerin icerisinde stalker serisinin ardindan iyi olmayi becerebilmis bir diger fps.

    hakkinda cok cok birsey yazmayacagim cunku elimizde cok dengeli ve ortalamanin cok uzerinde bir oyun var, ture yada oynanisa herhangi bir yenilik getirmiyor ancak yapmasi gereken herseyi yerli yerince yapiyor. daha da soylenecek bir sey yok.

    konuyu herkes iyi kotu biliyor, nukleer savas sonrasi hayatta kalanlarin metro tunellerine cekilmis sekilde mutantlara karsi yasam mucadelesi. klise olmasina ragmen ama her zaman tutulan ve sevilen bir konudur post apocalyptic dunya, burada da buyuk bir basari ile islenmis ve keyifle oynaniyor.

    ilerleyis biraz tek duze olsa da gerek yanimizda npclerle ilerledigimiz bolumler gerekse tek basimiza catistigimiz bolumler konu ve dunya hakkinda yeterli bilgiyi sunarak meraki ve devam etme istegini surdurebiliyor. ilerlerken gizlilik yada catisarak ilerleme secenekleri var, gizlilik oldukca zor, genellikle yakalaniyoruz ve catismaya donmek gerekiyor. oyunda cephane devamli bir sorun ve bu oyunun ramboculuga donusmesini engelleyen yerinde bir uygulama. rast geldigimiz metro istasyonlarindan silah ve cephane alabiliyoruz ancak para yerine gecen military grade ammo cogu zaman sadece cephaneye yetiyor, silaha yatirim yapamiyoruz. daha guclu silahlari ilerleyen bolumlerde npclerden yada dusmanlardan topluyoruz. silahlarda cesitlilik mevcut, tabancanin uzun namlulu, uzun namlulu ve dipcikli, uzun namlulu ve durbunlu gibi secenekleri var, her ek parca silahin gucune ve keskinligine etki ediyor. diger silahlarda da buna benzer gelistirmeler mevcut.

    mutantlatin bazilarinin olumsuz olusu (librarian ve demonlar) oynanistaki can sikici tek unsur, olayi fark edene kadar deli gibi mermi harciyor insan. sadece kacmaktan ziyade uzun bir savas sonrasi oldurebilme secenegi de sunulmaliymis bence. (edit: oluyormus bunlar, ben becerememisim.)

    zehirli gaz iceren bolumlerde gaz maskesi taktiktan sonra maskenin filtresinin giderek tikanmasi sonucu karakterin nefes alisinin agirlasmasina eslik eden nefes sesleri gercekten basarili bir etki yaratiyor ve kendinize gelip te oyundan zihninizi koparabildiginizde gercekten nefesinizin daralmis oldugunu fark ediyorsunuz.

    grafik olarak metro 2033 vasatin uzerinde grafikler sunsa da optimizasyon konusunda dev siciyor ne yazik ki. oyun ilk ciktiginda kullanmakta oldugum 4 senelik 7600go'lu laptop'imda ana menude bile kullanilamaz sekilde takilmalara yol aciyordu. o yuzden yeni sistemime kavusana kadar beklemek zorunda kaldim. son durumda i7 2820 qm islemci 8 gb ram destegiyle calisan 2 gb 580m cipinde very high details seceneginde 1080p cozunurlukte 16xaf ve aaa ile dx11 ozellikleri acikken akici sekilde oynanabiliyor ancak grafiklere kotu demek buyuk haksizlik olacaksa da bu kadar resource kullanarak ortaya konan grafiklerin daha iyi olmasi beklenirdi. dx11 kullaniyor olmasi elbetteki bir arti, platformlara cikarilan oyunlar genellikle hala dx9 tabanli oluyor, bir iki ufak dx10 eklentisi sunuluyor ancak dx11'i ciddi anlamda kullanan buyuk oyun yok piyasada. metro 2033 sapina kadar pc oyunu oldugu icin dx11'e de yuklenmis, iyi de olmus. biz konsol portlarindan bikmis pc oyuncularini kendine daha da bagliyor bu sayede ve optimizasyon sorunlarini hos goruyoruz.

    sonuc olarak 10-12 saat kadar bir oynanis sunan, hizli yuklenen levellari, basarili atmosferi ve konusu ile bir fps severin oynamasinin farz oldugu bir oyun metro 2033. siddetle tavsiye ediyorum.
156 entry daha
hesabın var mı? giriş yap