13 entry daha
  • white queen (as it began) ile beraber dinlenildiginde daha iyi anlasilacagini dusundugum muazzam queen eseri.

    white queen'de ne kadar hassas, kirilgan, duygusal, aciz, yara almis bir kadin figuru anlatiliyorsa, bu sarkida da bir o kadar guclu, ayaklari yere saglam basan, ask ve baglanma gibi mefhumlari hayatindan coktan cikarmis, duygusuz, kati ve/veya seytani olarak algilanabilecek bir kadin anlatildigini dusunuyorum. white queen'e olan yaklasim acima, merhamet, huzun gibi duygularla sekillenir ("so sad...", "how my heart did ache", "in sorrow known the white queen walks", vb) ve neticesinde o ya da bu sekilde veda edilirken ("no tears in my eyes, so sad it ends as it began"), black queen once asiginin aklini basindan alir ("like going up to heaven, and then coming back alive"), sonra adami bir secim yapmaya zorlar (aydinligi, beklenilirligi, alisilagelmisi temsilen "water babies singing in a lily pool delight" ve karanligi, cesareti, curreti temsilen "blue powder monkeys playing in the dead of night" arasinda) ve asik adam karanligi secer ("black on black on every finger nail and toe, we've only begun"). boylece baslar adamin esareti.

    gel zaman git zaman, adam kendisini black queen'in esiri yapan secimi arada sorgulamis olsa da ("a voice from behind me reminds me, spread out your wings you are an angel"), elinden hicbir sey gelmez. tum benligini coktan teslim etmistir ("i'll be what you make me, i'll do what you like"). elleri kollari baglanmis olmakla birlikte aslinda black queen'in buyuk egosunun, baskin karakterinin ve uzerindeki hukmunun idrakindadir ("she boils and she bakes", "she never dots her ı's").

    son olarak bu esaret altindaki adam bir nasihat verir bize. ya da bir baska deyisle kendi deneyiminden cikardigi dersi dile getirir. ongordugunuz, planladiginiz, hayalini kurdugunuz, idealize ettiginiz her seyi unutun ("forget your singalongs and your lullabies"), zira size kendinizi siradan ciftlerden farkli hissetirecek ("to hell with all you hand-in-hand") "karanlik" ve "curetkar" bir kisi kapinizi caldiginda "hayir" diyemeyeceksiniz ("surrender to the city of the fireflies, dance with the devil in beat with the band").

    sarki sozleri bu sekilde yorumlanabilmekte birlikte yukarida aciklanan anlamlar muzikal akisla da parallelik gostermektedir. mevzubahis adamin biraz soluklanip kendi icinde bir muhasebeye giristigi ("a voice from behind me reminds me") bolume kadar yaklasik 3 dakikaya yayilmis bir crescendo'yla karsilasmaktayiz. bu hesaplasma bolumunde ise tum enstrumanlarin sustugunu ve vokale sadece piyanonun eslik ettigini goruyoruz. derken birden black queen'in agzindan dinledigimiz ("i reign with my left hand, i rule with my right") bolum basliyor ve yaklasik 5:08'te baslayan kisa gitar solosuyla birlikte tempo gene artiyor.

    sarkinin bittigini sandigimiz noktada ise aslinda sadece "perde" kapaniyor. 6:07 ve 6:40 arasindaki, carliston muziklerini andiran girisle baslayan kisa bolum kahramanimizin cikardigi dersi paylastigi, nasihat verdigi "kissadan hisse" bolumu olarak yorumlanabilir.

    (bkz: http://www.youtube.com/watch?v=webi6nhcyx8)
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap