11 entry daha
  • amator bir oyun gelistirme firmasi tarafindan yapildigi halde grafiklerinin oha dedirtecek kadar guzel olma sebebi butun modellemelerin fotogrametri teknigiyle gercek dunyadan birebir alinmis olmasindandir.

    oyun dunyasinda henuz yayginlasmayan bu teknikte, bir objenin veya mekanin farkli acilardan yuzlerce fotografi cekilip, cekilen fotograflar bu is icin gelistirilmis yazilimlarda taranir. bu sayede neredeyse kusursuz bir gercekcilik yakalanir.

    cunku 3d tasarim ve kaplamalari tasarimcilar elde yaparken pek cok gercek dunya detayi atlanir ve gozden kacar, fotogrametri tekniginde ise hersey noktasi virgulune yansitilir model ve kaplamalara.

    bu teknik en iyi sonuclari hareketsiz ve inorganik nesnelerde verdiginden canli seylerde (insan/hayvan vesaire) kalite biraz dusmektedir haliyle.

    tabii bu oyun grafik olarak cok iyi olsa da bu teknigin asil potansiyelinden henuz fersah fersah uzaktadir. cunku eski versiyon unreal engine kullandigindan polygon hesaplama ve vertex kapasitesi gibi handikaplar sebebiyle gercekcilikten odun verilmek, kaplama ve modelleme kalitesini oyun motorunun sinirlarina dusurmek zorunda kalmistir.

    bu teknigin asil potansiyeli bir sonraki jenerasyon motor ve donanimlarla gercek manasiyla sanal gerceklik'e ulasacaktir saniyorum.

    tabii uncanny valley ne kadar kostek olur bilemem.

    oyun da lighthouse'a benziyor bu arada, hicbirsey icin olmasa bile grafikleri icin oynamaya deger.

    (bkz: fotogrametri)
29 entry daha
hesabın var mı? giriş yap