4 entry daha
  • parçanın isminin çok önemli olduğu bir müzik türü. bu tür müzikte parçanın ismi müziğin ne çağrıştırması gerektiği -tabii böyle bir gerek olduğu da gayet şüphelidir- konusunda en önemli ipucudur, bestecinin dinleyiciye yapabileceği belki de tek yönlendirmedir. rjuken sabotage isimli parçayı ismini bilmeden dinlediğinizde sabotaj, aksiyon gibi kavramlar aklınıza gelmeyebilir, hele trenches (siperler) isimli parçanın insanda siperlerle ilgili çağrışım yapması için o kişinin ya az önce savaş filmi izlemiş olması, ya parçanın adını bilmesi gerekir. bu da aslında büyük bir kısıtlamadır, herkes ismini bilmediği bir enstrümental parçadan kendine ait, özel bir anlam, izlenim çıkarabilir çünkü. klasik müziğin ustalarının parçalarına isim yerine numara vermesi belki de bundandır.

    bazen ismin tek başına hiç bir şey ifade etmediği veya bestecinin düşündüğü şeyi ifade etmediği de olur. mesela 200 meters isimli parçayı 200 meters isimli bir parça olarak dinlemekle red alert oyununun müziklerinden 200 meters isimli bir parça olarak dinlemek arasında fark vardır. ikinci durumda dinleyici parçanın isminin neden 200 meters olduğunu anlar çünkü; bu fark bir yerde her hangi bir 200 metre ile savaş alanındaki 200 metre arasındaki farktır.
83 entry daha
hesabın var mı? giriş yap