• yasatildigi, uygulandigi hicbir bolge, ulke gun yuzu goremez.
  • (bkz: müzik haramdır)

    ilgili başlıktaki entrymden sevdiğim bir hükmü buraya aktarmak istiyorum:

    "gizli haram işlenen eve girmek yasaktır. ancak dışarıdan duyulacak şekilde içeride çalgı çalınıyorsa, bunu duyanların içeri girip çalgıları kırması caizdir. (ihya 2/802)"

    ekleme: müzik haramdır gibi bir başlık niye sansürlenir ben anlamıyor siz türkler neden böyle.
  • islam ne muhammed'in sözleriyle şereflenmiştir ne de övündükleri endülüs'le.
    islam tarihte iki kez şereflenmiştir; birincisi, selimiye camiyle, ikincisi kani karaca'yla.
    eğer feyruz müslüman bir ses olsaydı ilk onu söylerdim. arapça onun sesiyle kutsallaştı.
  • mutlak hakikatlerden çok siyasi doğruları içerdiğini söylemiştik.

    bazıları islamın doğallığı takip ettiğini ve biyolojik bir hakikate işaret ettiğini iddia edebilirler. mesela bir erkeğin pekçok sperm üretebilmesi açısından birden fazla kadınla evlenmesi doğal görenler ve bu yönüyle hakikat olduğunu söyleyebilirler.

    ancak oruç, zekat gibi insan doğasının istemediği şeyleri de ibadet olarak istemesiyle belli bir soyutluk peşindedir. mesela, nikah gibi akde bağlı birşey zaten çoktan ilkel doğa'nın ötesine geçmiş medeniyet veya insan soyutlamasıdır.
  • 1.?köleliği yasaklamıyor. (bakara: 177-221), (nisa: 24-25-36-92), (maide: 89), (tevbe: 60), (nahl: 71-75), (muminun: 5-6), (nur: 33-58), (ahzab: 26-50-52-55), (mucadele: 3), (mearic: 29-30), (insan: 8 ), (beled: 12-13), (rum: 28)

    2.?kadını dövmeyi emrediyor. (nisa: 34)

    3.dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (hicr: 15), (ra'd: 3), (kaf: 7), (gâşiye: 20), (şems: 6), (naziat: 30), (inşikak: 3), (bakara: 22), (nede: 6-7), (zariyat: 48)

    4.ayetlerde konuşanın kim olduğu belli değil. 3 ayrı özne var; ben (muhammed), o (allah), biz. (hud: 2), (zariyat: 51), (en'am: 114), (hicr: 9), (tekvir: 19-20), (ahzab: 56) ???

    5.?spermin testiste oluştuğunu bilmiyor. (tarık: 7)

    6.her canlıyı çift yarattık diyor, bakterilerden haberi yok. (zariyat: 49)

    7.güneşin çamura battığını iddia ediyor. (kehf: 86)

    8.yıldızlar şeytanın atış tanesi diyor. (mulk: 5)

    9.?kutuplar yok. en kuzey ve en güneyde oruç nasıl tutulabilir, bir malumat yok. (bakara: 187)

    10.?milyonlarca yıl hüküm sürmüş dinozorlar yok ama deveden bahsediyor! (gaşiye: 17)

    11.?insansı canlılar olan neanderthal yok ama olmayan melekler, şeytanlar ve cinler var. (bakara: 102), (en'am: 8-9), (a'raf: 20)

    12.?beyin kelimesi yok. beyin yerine düşünme organı olarak kalp anlatılıyor. (muhammed: 24), (a'raf: 179), (hacc 46), (ali imran: 119)

    13.?mirasta adaletsiz. (nisa:11-12)

    14.?şahitlikte kadın ve erkeği bir tutmuyor. (bakara: 228-282)

    15.?sadece arap kavmi için yazılmıştır. (fussilet: 44), (yusuf: 2), (şuara: 198-199), (enam: 92)

    16.?peygamberin seks sırası anlatılıyor. (ahzab: 51)

    17.?birçok ayet birbirini yalanlıyor. ilk müslümanın muhammed, musa ve ibrahim olduğuna dair ayrı ayrı ayetler var. hangisi belli değil. (a'raf: 143), (en'am: 163), (ali imran: 67)

    18.?el, ayak kesme, sopayla dövme gibi akıl almaz ceza yöntemleri öneriyor. (maide: 33-38)

    19.?kelle kesmeyi emrediyor. (muhammed: 4)

    20.?nerede bulursanız öldürün diyor. (bakara: 191)

    21. ?sadece muhammed'e özel kadınlar listesi var. müminlere 4 kadın, muhammed'e sınır yok. (ahzab: 50)

    22.?kadının cariye olmasına onay veriyor. (mearic: 30), (nisa: 24-25), (muminun: 6), (nur: 33)

    23.?ayetlerin bazılarında anlatım bozuklukları var. haram davranışları sayarken "anne babaya iyilik edin" gibi pozitif cümleler var. ???

    24.?anlayasınız diye arapça indirdik deniliyor. arapça evrensel değil. (yusuf: 2)

    25.?"mekke ve civarı için indirdik" diyen ayet de var evrensel diyen de... kuran evrensel değil kavimseldir. (en'am: 92)

    26. ?peygamberin öz amcası ebu leheb'e beddua ve hakaretler var ve bu namaz suresi... (tebbet: 1-5)

    27.?peygamberin evinden misafir kovma ayeti var. (ahzab: 53)

    28.?peygamber evlatlığı zeyd'in karısını koynuna alabilsin diye ayet var. (ahzab: 37)

    29.?evlenme yaşı için sınır yok. ???

    30.?sınırsız cariye helal. (muminun: 6), (nur: 32-33), (ahzab: 50-52-55), (mearic: 30)

    31.?ayetleri sorgulamayın diye ayet var. (maide: 101)

    32.?dünyada haram ettiği zina ve içkiyi ahirette ödül olarak anlatıyor. (bakara: 219), (maide: 90-91), (yunus: 4), (nahl: 67), (bakara: 25), (ali imran: 15), (duhan: 54), (tur: 20), (rahman: 72), (vakıa: 23), (nebe: 33-34)

    33. ?eşcinselleri lanetliyor. (nisa: 15-16), (araf: 80-81), (hicr: 71), (şuara: 165), (neml: 55)

    34. ?gayrimüslimlerin cennete girebileceği de söylenirken, başka ayette tam zıttı söyleniyor. (bakara: 62), (maide: 69), (nur: 39), hu: 15-16), (tevbe: 17)

    35. ?namazın nasıl kılınacağı anlatılmıyor. ???

    36. ?tarihi bir olay anlatırken meryem'leri karıştırıyor. kur'an'da “ey harun'un kız kardeşi” diye hitap etmişlerdir. halbuki bu iki meryem birbirinden tamamen bağımsızdır. isa'nın annesi olan meryem'in harun isminde bir kardeşi olmadığı gibi, bu iki meryem'den ilki, diğerinden yaklaşık 1700 yıl önce yaşamıştır. (meryem: 28)

    37. ?lat, menat ve uzza isimli putları övüyor. (necm: 19-20)

    38. ?savaşa teşvik eden ayetler var. (bakara: 190-193-216-244), (ali imran: 166), (nisa: 71-72-76-84), (enfal: 17-39-65), (tevbe: 14-15-46-111-123), (hac: 39), (ahzab: 18-19), (muhammed: 20), (fetih: 11-16)

    39. ?bir savaşta kaç müslümanın kaç kafire denk geldiğini anlatan ayeti hemen bir sonraki ayet yalanlıyor. (enfal: 65-66)

    40. ?kadına savaşta "ganimet" diyor. (nisa: 4)

    41. ?"cahiliye dönemindeki gibi açılıp saçılmayın" diye kadının özgürlüğünü kısıtlıyor. (ahzab: 33)

    42. ?ayın yarıldığını iddia ediyor. (kamer: 1)

    43. ?galaksiler yok. ???

    44. ?evrenin nasıl oluştuğu tamamen yanlış anlatılıyor. ???

    45. ?dünyanın oluşumu bilime taban tabana zıt…

    46. ?güneş dünyanın etrafında döner diyor. (enbiya/33)

    47. ?allah pek çok ayette beddua ediyor, hatta bazılarında kendi kendine "allah onları kahretsin" diyor. (munafikun: 4), (tevbe: 30)

    48. ?kuran'da kadınlara hitap hiç yok. ???

    49. ?bazı hayvanları hâkir görüyor ve kafirler için "aşağılık maymunlar" gibi çocukça hakaretler kullanıyor. (bakara: 65), (maide: 60)

    50. ?muhammed tanrılaştırılıyor. (ahzab: 56) 51. bir ayette ganimetlerin tamamı peygamberin diyor, cihatçılar savaşı reddedince "ganimetlerin 5'te 1'i peygamberin" ayeti geliyor. (enfal: 1-41)

    52. peygamberin küçük karısı ayşe'nin zina yapıp yapmadığına dair ayetler var. entrikalar ve dedikodular da unutulmamış. (nur: 11-12-13-14-15)

    53. evrim hiç yok. ???

    54. içki konusunda önce olumlu sonra olumsuz ayet geliyor. (nahl: 67), (bakara: 219), (maide: 90-91)

    55. yahudi ve hristiyanları dost edinmemeyi emrediyor. (maide: 51)

    56. kadınlara "tarla" diyor. (bakara: 223)

    57. peygamberler arasında fark olmadığını söyleyen ayet ve muhammed'in en değerli peygamber olduğunu söyleyen başka bir ayet var.

    58. iyilik ve kötülüğün allah'tan geldiğini söylüyor, sonra iyilik allah'tan kötülük senden diyor.

    59. uzaya çıkmayı imkansız görüyor. (rahman: 33)

    60. ay'ı nur kaynağı olarak nitelendiriyor, güneşin ışığını yansıttığını bilmiyor. (yunus: 5), (nuh: 16)

    61. büyük patlama ile ilgili hiçbir bilgi geçmiyor. ???

    62. köleyle hür bir tutulur mu, diye insanları ayrıştırıyor. (nahl: 75)

    63. konuşan karınca, ejderha, vs masalsı anlatımları var. (neml:18), (araf: 107)

    64. iblis için bir ayette melek, diğerinde cin diyor. (kehf: 50), (bakara: 34)

    65. mahşerde allah şefaat etmez diyen ayet de var, eder diyen de. (bakara: 48), (zuhruf: 86), (necm: 26), (zümer: 43)

    66. hayvan, bitki, coğrafi şekil ve besinler ortadoğu'ya özgü. ???

    67. bir ayette vasiyet şart, diğerinde değil. (bakara: 180),

    68. allah, muhammed'e salat ediyor. (ahzab: 56)

    69. kıble önce kudüs'ken yahudiler itiraz ettikten sonra kabe oluyor. (bakara: 144)

    70. cehennemde ebu cehil'e düello teklif ediliyor. (alak: 13-19)

    71. rahman suresinin 31 ayeti plak takılmış gibi aynı cümleyi yazıyor. (özellikle bakınız..)

    72. her şeyi bilen allah kıyamet saatini meleklerden öğreniyor.

    73. cennette kadınlar için vadedilen hiçbir şey yok. ???

    74. hayvanları yük taşıma, öldürüp yeme ve ulaşım aracı olarak görüyor, evrimden alakasız.

    75. bazı ayetler daha muhammed zamanında hükmünü yitiriyor ama hala duruyor.

    76. peygambere soru sormak için sadaka vermek emrediliyor. (mücadele: 12)

    77. cennetin genişliği ayetlerde farklı anlatılıyor. (hadid: 21), (ali imran: 133)

    78. dünya kainattan daha önce yaratıldı diyor. (fussilet: 9-12)

    79. rüzgar olmasa gemiler durur diyor. (şura: 33)

    80. boşanma konusunda kadını 3 kez boşayıp başkasıyla evlendirip boşarsan tekrar sana helaldir gibi garip bir mantığa sahip. (bakara: 230)

    81. göklerle yer bitişikken onları ayırdığını iddia ediyor. (enbiya: 30)

    82. diğer kitaplar gibi varlığına kanıt olmayan nuh'un gemisi efsanesini anlatıyor. (muminun: 27), (hud: 37-38-42-44), (araf: 64), (yunus: 73), (şuara: 119), (ankebut: 15-65)

    83. mekke'de ayetler barışçılken medine'de muhammed güçlenince vahşi ayetler geliyor. (kafirun: 6), (tevbe: 29)

    84. muhammed'in "sapık" olmadığını savunan ayet var. (araf: 61)

    85. gece ve gündüz bilimsellikten çok uzak anlatılıyor.

    86. mikail'in meteorolojiden sorumlu olduğu söyleniyor ama trilyonlarca gezegen var.

    87. tatlı suda mercan ve inci yetişebileceği anlatılıyor. (rahman: 19-22)

    88. tevrat'tan alıntılar yapılırken hata yapılmış, zebur kitap zannediliyor. (kuran/maide: 45 - tevrat/mısırdan çıkış: 21:23.25), (kuran/enbiya: 105 – tevrat/mezmurlar: 37:29), (kuran/araf: 40 – incil/ matta 19:24–markos 10:25–luka 18:25), (kuran/ali imran: 93 – tevrat/yaratılış bölümü 32:22.31), (kuran/hicr: 9 – tevrat/yeşaya: 40/8 – incil/matta: 5-18)

    89. cennet sadece erkeklere özgü bir harem gibi anlatılıyor.

    90. allah'ın bazı insanlara hidayet vermediği ve onları yakacağı söyleniyor.

    91. göğün yere düşmemesi için tutulduğu yazıyor. (hacc: 65)

    92. nisa 11-12 ayetlerinde matematik hesap hatası yapılıyor.

    93. güneşin sıradan bir yıldız olduğu bilinmiyor.

    94. bilimselliğe ters olarak her şey insan için yaratıldı mantığı var.

    95. cinlerden bahsediyor, varlıklarına dair hiçbir bilimsel delil yok.

    96. allah bazı ayetlerde pazarlık yapıyor.

    97. hırsızlık haram ama savaşta ele geçirilenlerin yağmalanması helal. (maide: 38), (nisa: 24)

    98. nisa 23 ensesti yasaklıyor, ahzab 50 sadece peygambere izin veriyor.

    99. kuran'da "aşk" kelimesi hiç geçmiyor.

    100. hiçbir akıl ve adalet dolu varlık sırf kendisine inanmadı diye suçlu veya masum bir insanı sonsuza dek kızgın ateşte yakmaz. cehennem, akıl için nir saçmalık, sevgi bir dehşettir.

    inanılmaması gereken dindir. alıntıdır.
  • bu dine yeni giriyorsanız veya hâlihazırda mensubuysanız şu gibi tavsiyelere önemle kulak verin, gözünüzü açın: #128057670 boşa konuşulmamış bir entry olduğu için paylaştım.

    not: ben de kur'an'ı rehber edinmiş bir müslümanım.
  • akp yüzünden bıkmak nefret etmek.
  • komik.
  • islam öncesi arap toplumu ile ilgili şöyle bir video var: https://www.youtube.com/watch?v=07ossst0ytc

    bedevilerin islam öncesi yaşantısını irdelediğinizde islam'ın neden onlar için büyük bir devrim niteliği taşıdığını görebilirsiniz.

    - kadınların statüsü için büyük bir ilerleme. bedevi kültüründe kadınların durumu korkunç, islam ile kadınlara tanınan statü (ki diğer dinlerle kıyaslandığından müthiş bir ilerleme değil ancak arap yarımadası için önemli) kaçınılmaz şekilde kadınların islam'a geçişine katkı sağlamış olsa gerek. bugün hala te o dönemden gelen söylemi çoğumuz duymuşuzdur, islam'dan önce kadınları gömüyorlardı. halbuki pre-islamik arap inançlarıyla dönemdaş olan zerdüştlük, step kabilelerin inancı olan tengrizm, iskandinav inancı, hristiyanlık, yahudilik ve hatta kaldıysa avrupa'daki diğer pagan inançlarda kadınlar zaten çok daha günlük yaşantının içindelerdi (en azından gömülmedikleri ve alınıp satılmadıkları kesin).

    - merkezi devlet yapısının kurulması sürekli olarak birbirleri ile savaşan, birbirlerini öldüren kabileleri tek çatı altında topluyor ve düşmanlıklarını "dış" aktörlere yöneltiyorlar. ayrıca ganimeti dışarıdan getiriyorlar. bu sebeple fitne, ganimet, dar-ül-harp gibi temaların islam'daki yerinin önemi baya net görülebilir.
    bir şey üretmeyen, hayvancılık ile geçinen tüccar kabilelerin savaşçıları islam-dışı gruplara gönderip güçlerini birleştirmesi abbasi devrine kadar savaşlardaki başarı ve pers-roma medeniyetlerinden zenginlik transferinde önemli bir faktör olsa gerek.

    -islam'ın özellikle ticaret ile ilgili çok iddalı ve invasive bir yaklaşımı olması da yine bu bedevi ticaret-karavan kültürünün bir ürünü olmasıyla ilgilidir diye düşünüyorum. islam'da diğer dinlere kıyasla ekonomik aktiviteyle ilgili çok daha kapsamlı bir yaklaşım var. bunda muhammed'in ve kureyş kabilesinin ticaretin kalbinde olması da bir faktör olmalı.

    - devletin merkezinin yarımadadaki ticaret ağlarının birleştiği mekke'de olması ve burada muhammed'in de parçası olduğu kureyş kabilesinin etkisi mühim. yani bu kabile diğer araplara kıyasla yerel düzen, idare, kanun, vergi gibi konularda daha hassas bir topluma evrilmiş. dolayısı ile arap yarımadasında kurulacak olan merkezi islam devleti yapısında başı çeken reformcular olmaları normal olsa gerek. - bunun altını yeniden çiziyorum; islam çıktığı coğrafya içinde sürekli birbirine düşen, savaşan, sürünen araplar için bir şehirleşme devrimi, ve onları birleştiren bir ideoloji olarak ortaya çıkıyor. bu yeni düzen, yeni organizasyon parça parça zayıf arap toplulukların kendilerini güçlü bir ortak bütün olarak görmesinin önünü açıyor.

    şehirleşme = uluslaşma > ortak arap kimliği

    unutmayalım ki islam emeviler devrinin sonuna kadar sadece arap olmayanlar için bir arap dini olarak görülmüyordu, araplar'da dinlerin kendi uluslarının dini olarak bakıyorlardı. ancak zamanla non-arap bölgelerde genişledikleri için arap olmayan müslüman nüfusun görece etkisi abbasi döneminde yeni sosyal devrim veya evrimlerin önünü açtı, açmak zorunda kaldı. dolayısı ile islam ideolojisi de yüzyıllar içinde yaşadığı iç çatışmalar, genişleme ve yeni etnik gruplar, ideolojiler (tabi modern anlamda demiyorum), yaşam tarzları, dinler ile iletişimi girdikçe daha geniş bir çatı kimliğe atmak zorunda kaldı kendini. böylece insan hayatının atıyorum 9/10'unu organize eden bir ideoloji-yaşam tarzı olmaktan 6/9'unu organize eden bir yapıya geriledi. bu yüzdendir ki günümüzün ve o dönemin selefi hareketleri o orjinale dönüp modern hayatın, yani aslında judeo-hristiyan temelli kapitalist medeniyetin arınmak konusunda çok radikal bir konum alıyor.

    - kabe'nin pre-islamik konumunda kutsal olması ve islam sonrası da kutsal olması islam'ın ne derecede dabedevi arap kültürünün uzantısı olduğunun en bariz sembolüdür heralde :) zemzem suyunun pre-islamik olarak da kutsal bir su kabul edilmesi yine böyle bir sembol.
    cinler yine islam'da devam ettirilen pre-islamik bir inanış.
    elbette isa sonrası dönemde özellikle kuzey taraflarda hristiyan olan arap kabileleri de unutmamak gerekiyor. monotheist inançların gelmesinde zerdüştlüğün, özellikle hristiyanlığın ve daha sonra birçok inanışı devralınan, roma'dan kaçarak medine gibi hijaz şehirlerine yerleşen yahudi inancının etkisi çok büyük. tahminimce muhammed ve çevresi yahudileri zaman içerisinde yeni ideoloji-inançları için doğrudan rekabet olarak görmüş olacak ki sonradan gelmiş olan yahudilerin ortadan kaldırılmasında aktif politikalar güdüldü. ne demiştik? ortada bir şehirleşme süreci var ve şehirleşen araplar hızla yerleşik hayat ile paralel giden inanışlara dönebiliyor (mesela 400-500'lü yıllarda bugün ki yemen bölgesini kapsayan, tarihsel olarak da coğrafi konumu dolayısı ile görece ticaret ile şehirleşmiş-gelişmiş olan himyar krallığı yahudiliğe geçiyor. daha önce de yine görece gelişmiş, tarihsel nabatea dediğimiz bölgedeki ghassanidler hristiyan olmuştu). yahudi medeniyetinin şehir kültürüne erken adaptasyonu bu toplumdan insanların yüzyıllar boyunca kozmopolit ortamlarda parlamasının önünü açan bir durum oldu. dolayısı ile farklı medeniyet algılarının özellikle şehir ekonomisinde geniş pay üreten yahudiliği tehdit olarak görmesi normal.
    yani 600'lü yıllarda bölge ticaret ve şehirleşme ile geliştikçe yahudilik ve hristiyanlığın genişlemesi neredeyse kaçınılmaz gözüküyordu olsa gerek. yeni doğan islam ideolojisinin bu inançları çabucak emmesi gerekmiş olacak ki sürekli "vahiyler" ile kapsamı ihtiyaçları karşılayacak şekilde güncellendi. böylece arap yarımadasının sentez ideolojisi olarak yahudilik ve hristiyanlığı da çabucak emebildi.
  • "yahudiler, komünistler, kapitalistler, alt ırklar, sosyal demokratlar, liberaller, kilise, içimizdeki muhalifler vs... hepsi bize karşı ve arkamızdan komplolar kuruyor. demekki nazizim doğru yoldur"
    şimdi bu cümleyi değiştirip şöyle okuyalım
    "siyonistler, hristiyanlar, batılılar, ateistler, putperestler, illuminati, masonlar, komünistler, diğer bidat mezhepler vs... hepsi şeriata karşı ve arkamızdan komplolar kuruyor. demekki islam doğru yoldur"
hesabın var mı? giriş yap