• kendisini hayalimde hep ince ve kemikli bir yapıya sahip diye canlandırmıştım, mimarideki tutumunu dış görünüşüne yansıtamamış kel ve göbekli bir fabrikatör amca kılığında mı çıkacaktın karşıma mies? hayallerim yıkıldı. madem less is more'du, az yiyeydin biraz.
  • alman mimar..bauhaus da görev yapmı$, naziler kapatınca amerikaya kaçıp iit de çalı$mıştır..modernizmin onculerindendir..less is more onermesi ile modernist anlayisa yon vermistir..mimari eserleri kadar tasarladigi mobilyalari da onemlidir, guzeldir..
  • alman bir mimar olduğunu duyduğumda inanılmaz hayal kırıklığına uğradığım, ismi daha çok "ajax defansının göbeğinde, tecrübesiyle defansı toplarlayan kalander futbolcu" tanımına yakışan kişi. bir düşünün şu cümleyi ercan taner'in sesiyle "van der rohe topla uzun oynuyor, ilerdeki arkadaşı cruyff'u gördü".
  • sadeliğinde kaybedilmiş bir ölümsüzleşme umudu vardır sanki.
  • minimalist tasarımlar ile modern teknolojiyi kullanan ünlü mimar, less is more diyerek mimari felesefesini de çok güzel anlatıyor.

    (bkz: farnsworth house) (farnsworth evi)
  • bir modern mimari örneği illinois institute of technology'de pek çok yapının mimarı olması dolayısıyla kampüs içerisinde less is more aforizması şiddetle hissedilir.
  • güzelliğin beş para etmez deniz, şu bendeki cankurtaran yeleği olmasa'ya çıkan bir anlayışı vardır, güzeldir.
  • kariyer açısından oldukça zengin bir mimar, binaları incelendiğinde birden çok akımı deneysel olarak yaptığını görebiliriz. özellikle barcelona pavilion onun neoplasticismden rasyonalizme geçişidir. bauhaus yönetimine apolitik kişiliği için getirildi ancak yine de hitler'e göre onun kurduğu düzen bolşevik izler taşıyordu.
    ayrıca : "you cannot invent a new architecture every monday morning"
  • ludwig mies van der rohe, 1886 aachen, almanya doğumludur. modern zamanların en önemli mimarlarından biri kabul edilir.
    prusya klasisizmi teknikleri üzerine bir stil geliştirmiş bunun yanı sıra esas olarak rus konstrüktivistlerinden ve hollandalı de stijl akımından etkilenmiştir, ki isminden de hollanda asıllı olduğunu anladığımızı eklemek isterim.
    mies van der rohe'nin stilinin ana unsurlarından biri cam ve çeliği çok ağırlıklı kullanmasıdır, "less is more" mottosu ise zaten eserleri için yapılmış en başarılı tanımdır gözümde.

    epey kaprisli bir mimar olduğu, yaptığı çeşitli binalarda sonradan en ufak bir modifiye yapılması halinde ortalığı birbirine kattığı, hatta rezidans olarak düşünülmüş apartmanlarda, apartman sakinlerinin perde vs. kullanımına kısıtlamalar getirmekte bir sakınca görmediği ise mimari tarihi derslerinde masal gibi anlatılır dinlenir.

    en önemli eserlerinden biri olan plano, illinois'daki farnsworth house'dur, ki bir konsept üzerine yapılmış modern zamanların en başarılı kişisel amaca hizmet eden yapılarından biri sayılmaktadır (en azından ben öyle sayıyorum). ormanın içine inşa edilmiş transparant ve sanki orda yokmuş gibi yapan, gene cam ve çelik kullanılmış bir kır evidir. hayranlık uyandırır farnsworth house, bir modern zaman ikonu olarak yerini alır mimari tarihinde.

    mies van der rohe ise weissenhof projesinin artistic direktörlüğünü ve en önemlisi bauhaus'un bir dönem yöneticiliğini yapmış kişi olarak zaten yerini almıştır o hall of fame'de. bütün bu başarının ve arkasında bıraktığı şahane eserlerin ardından da 1969 senesinde, son yapılarının hemen hepsinin bulunduğu chicago'da ölmüştür. bu da kendisine bir tribute olsundur.
  • (bkz: bauhaus), (bkz: less is more)
hesabın var mı? giriş yap