• --- spoiler ---

    filmin ne kadar güzel, yaratıcı veya iyi olduğuna dair yorumlar yapamam ama filmin sonunda o iki dudak arasından çıkan cümle herşeye bedeldi benim için. cinselliği hayatı boyunca yaşamamış milyonda bir örnek durumunda olan herif bile kadından duyduklarından güç alıp binlercesi ile birlikte oldun neden ben değil tarzı bir şey diyor. yaşamı boyunca merak duyduğu şeyi karşısında en yaralı anılarla dolu olan kişiden gidermek istiyor. nasıl yazacağımı, kendimi nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum ama özet olarak yeryüzünde kadının cinselliğini öteleyip ruhuna bakan herif yok.
    --- spoiler ---
  • over rated filmin 2. bölümü. şu film için yaygara koparmak ciddi bir işsizlik örneği.

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    hatunun şehrin yarısıyla yattığını öğrenen hacı abi dur lan bi tur da ben kayayım diyerekten niyeti bozup filmi koparması kötü olmuş.

    --- spoiler ---

    --- spoiler ---
  • bence en güzel finale sahip filmlerden biridir, hafif bi sırıtma, ne kadar ahlaktan duvar örüp kravat taksan ve uygar olsan da içindeki doğa, ilkellik hep seninle... seri üzerine sayfalarca yazılıp saatlerce konuşulabilir.
  • ilk kısmı kadar iyi işlenmemiş olsa da sona doğru yaşanan diyaloglar ve final sahnesi etkileyicidir. ilk kısımda olduğu gibi ikinci kısımda da, seligman joe'nun kendine yarattığı kimliği ve bundan aldığı mazoşist hazzı sorgulamalarıyla açığa çıkarır. joe'nun filmin sonunda kurgusal persona'sı düşer ve kendiyle barışır. şunları söyler:

    "sadece şunu söylememe izin ver, ısrar ettiğin ya da izin verdiğin için hikayemi anlatmak bana ferahlık verdi. şu an, bağımlılığım suratıma karşı apaçık ortada. ve bir karara vardım. şüpheci terapistimin dediği gibi sadece milyonda bir bile olsa da, mental, bedensel ve kalpten başararak, kendini cinselliğinden kurtarmak. artık yeni hedefim bu."

    seligman'ın şöyle bir tiradı var ki, bu tiradı yazan lars von trier'e kadın düşmanı diyebilen insanları gördükçe bir yerimle gülesim geliyor. bu tirad, bir yandan joe'nun itirafının, yani filminin tamamının özeti niteliğinde; diğer yandan ise insanlık tarihinde cinsel istekleri sebebiyle yabancılaştırılmış tüm kadınlara adeta özür niteliğinde.

    "başlangıçta, tek günahının, gün doğumundan daha fazlasını istemek olduğunu söylemiştin. sanırsam bunun anlamı, hayattan senin için iyi olandan fazlasını istemendi. sen hakkını talep eden bir insandın, daha da fazlası, hakkını talep eden bir kadındın. bu, her şeyi bağışlar mı? sence iki adam bir trende kadın arayarak volta atsaydılar, sence biri kaşını kaldırıp da bakar mıydı, ya da bir erkek senin sürdürdüğün hayatı sürdürseydi? eğer bir erkek olsaydın, bayan h'nin hikayesi de aşırı banal olurdu. fethettiğin de bir kadın olurdu. bir erkek, arzusu yüzünden çocuklarını terk ettiği zaman, omuz silkerek kabul ederiz, ama bir kadın olarak sen bir suçu, hiç hafifletilemeyecek bir suçluluk yükünü üstlenmek zorunda kaldın. kürtajın yasaldı, ama başka her şeyden daha fazla, kendini çarptırdığın bir cezaydı. ve neticede, yıllar boyunca biriken tüm bu suçlama ve suçluluk sana çok fazla geldi ve söylemem gerek ki, neredeyse bir erkek gibi agresif bir tepki verip karşı koydun. yüzyıllardır seni ve milyarlarca kadını din, ahlak ve allah bilir başka ne adına ezen, sakat bırakan ve öldüren cinsiyete karşı koydun."

    ama gelin görün ki, filmin sonunda seligman'ın yaptığı hareket ile onun da kurgusal persona'sı düşer. film boyunca kendini aşkın olarak lanse edenin içinden bastırılmışlığı çıkar. az önce söylediği tiradın hiçbir değeri kalmamıştır artık. joe bin erkekle yattı diye onunla da yatmak zorunda olduğunu düşünecek kadar basit biridir seligman.
  • filmin sonunu anlayamayan arkadaşlar beni üzdü. yönetmenin filmlerinde vermek istediği mesajlar var bunların biri de filmin sonunda işlenmiş. kadınların biriyle yattığı duyulursa erkekler etrafına üşüşür. sanki bir hayratmış, herkes faydalanabilirmiş gibi.. saligman’ın söylediği sözü hatırlayın, “e sen binlercesiyle yatmamış mıydın?’’ erkeklerin bu bakış açısına çok sert bir tepki koymuş yönetmen.

    çok afedersiniz film aykırı olduğu için mesajı da sert, cümleye dökmesi bile zorken adam filmini çekiyor..
  • filmde bizi ters köşe eden joe değil seligman'ın entelektüel, samimi, yardımsever ve aziz duruşu. kendi sınırınızdan kimi içeri alırsanız alın her türlü canınıza okuyor o izin verdiğiniz kişi; isterse en yüce ahlaklı, en harikulade anlayışlı ve en erdemli insan olsun.
  • anlamı seksten daha derin olan bir film. insanoğlunun gerçeklerini ve acımasızlığını anlatır. başarılı ve herkesin anlayamayacağı kadar derin olduğunu düşündüğüm bir filmdir.
  • --- spoiler ---

    sonu epey klişe olmuş. yaşlı adam tüm o entelektüel görünümünün arkasında büyük bir 31ci ve dejenere biri olduğunu bas bas bağırıyordu. lol

    kadının anlattıklarını zoraki bir alaka kurarak soyut ve müphem konulara çekerek örtülü bir şekilde karşısındakini etkilemeye çalışması, polyanna misali sürekli bardağın dolu tarafından bakmalar, karşısındaki kızı etkilemeye/düşürmeye çalışan liseliler gibi olayı özünde hep aslında sen haklısın, hiçbir suçun yok, gayet normal mesajları vermeler (tabii bunu görünüşte sofistike bir şekilde yapıyor) falan bir de old virgin muhabbetiyle birleşince işin sonunun nereye gittiği belli oldu yani.

    he bir de tüm bunları çehov'un silahı prensibi ile birleşirseniz filmin sonu çok önceden bağıra bağıra geliyordu yani. kadın tüm hikayeyi anlatırken kendini zor dizginleyen - ama dışarıya karşı gayet normal bir görünüm veren- adam en sonunda dizginlerinden boşanırken kadın daha önce patlatmadığı silahı patlatır.

    son olarak şunu da ekleyeyim tüm film boyunca anlatılan her şey arasında en gerçekçi olan şey de ironik bir biçimde final sahnesidir. lol

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    yüz verdik eşşeğe alnımıza değdi daşşağı
    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    ben de, herkes gibi, genç joe ile yaşlı joe'nun birbirlerinden alakasız oluşlarını ve birinden diğerine geçişin bu kadar ani oluşunu sevmedim. hatta aynı sebeple, filmin sonunda jerome için bile bir an duraksadım.

    diyaloglar ve karakter analizleri çok iyiydi, cesur ve farklı bakış açısını sevdim.

    kürtaj sahnesi, ileri derecede rahatsız ediciydi; ekrana kitlenmiş şekilde, şok geçirerek izledim ve resmen canımdan can gitti.

    seligman ile ilgili son, aşırı yavan olmuş. joe, aykırılığıyla; seligman, mahçupluğuyla kalsa ve filmden elimizde kalan, onların bu karşıt diyalogları olsa çok daha ilginç bir film olarak kalırdı hafızamızda.

    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap