• kadınlar ve özellikle hamileler ile ilgili çağdışı görüşlerini topluma kabul ettirmeye çalışıyordu. bu nedenle bir kadın dahi incindiyse -ki muhtemeldir- hakkında iyi şeyler söyleyemem.

    ölmüş.

    edit: türk kadınının sosyal hayatta nasıl davranacağına ilişkin kısıtlayıcı, hakir gören çağ dışı yorumlar yaparsanız; türk devrimi ile ilgili aşağılayıcı yorumlar yaparsanız öldüğünüzde olumsuz yorumlara da hazır olmalısınız.

    ibret olsun.
  • chanel çantası ile deprem ziyareti yapan başbakan karısına, 20-25 bin ile okuyan başbakan kızına, pırlantadan vergi aldırmayan başbakan oğluna, lüksten ölmek üzere olan başbakana; "yapmayın şekerim milletin canı çeker... tasavvuf diye bişi var çok güzel! siz de gelsenize :))" diyemeyen ama hamile kadınlar için "sokakta karnınızı germeyin, olan var olmayan var." tadında açıklamalar yapan biriymiş...

    merak etmeyin, başbakanlık tayfasından birinin ilk karnı burnunda görüntüsünde bu laf tuzla buz olacaktır. "allah çoğalın dedi. hamile kadınlar da etrafta gezmeli ki özendirici olsun!"a dönüverir.

    bir de, kendi zekasını, eğitimini baz alıp diğer insanlar yazarlar hakkında filir yürütenler olmuş... kendi dar çevrenizde birbirinizi, bu hocayı poh pohlamaya devam edebilirsiniz. ama söylemleriniz sığlığının buram buram gelen kokusu cehaleti kabak gibi ortaya çıkarıyor ve ne laf kalabalığı ne de ancak bir liseli ergenin sahip olacağı komik tehdit tripleri bunu örtmeye yetmiyor.
  • “hem evlenmem hem hamile kalırım, diyenler var. hürriyetmiş! orospuluğun adının hürriyet olduğu dünyaya tükürürüm. bunun adı orospuluktur”

    "çalışan kadından bahsediyorum. ‘ben kocama muhtaç değilim’ diye evvela ailesini dağıtıyor. kocasına muhtaç değil ama elin adamının patronunun hizmetinde olmayı haysiyetine uygun buluyor. kocasının emrinde olmayı haysiyetine uygun bulmuyor."

    "ben eş demem. eş yoktur, eşitlik yoktur. ben karımla, çocuğumla eşit değilim. eşim değil, zevcem olur. karı da kurumsallığı anlatmak için kullanılır."

    "hamileliği davul çalarak ilan etmek bizim terbiyemize aykırıdır. böyle karınla sokakta gezilmez. her şeyden önce estetik değildir."

    yukarıdaki lafları etmiş mübarek errkektir.
    bu lafları sindiren kişinin insaniyetten, insanlık onurundan nasibi yoktur. hele bir kadın olarak bu lafları sindiren kadınlar ise kendilerine yönelik böyle hakaretler içeren, kendilerini aşağılayan, haysiyetsizlikle suçlayan içerikteki lafları nasıl sindiriyorlar anlamak güç. bu kadar mı onursuzsunuz? bu kadar mı kişiliğiniz elinizden alınıp mankurtlaştrıldınız? bu kadar mı celladınız olan zihniyete meftunsunuz? bu kadar mı aşağılık sanıyorsunuz cinsiyet olarak kendinizi?
  • bir süredir islam'la barışmaya çalışıyorum. tasavvuf üzerine gücüm yettiği kadar çalışıyorum. mevlana, ibn arabi, annemarie schimmel, mahmud erol kılıç, rene gurion, abdulbaki gölpınarlı gibi bulduğum kaynaklardan beslenmeye çalışıyorum.

    ömer tuğrul inançer'i bir kaç arkadaşımın tavsiyesi ile bir süredir takip ediyorum. youtube'da katıldığı programların toplamda 10 saatlik bir kısmını izledim. üslubunu biraz celâl'li buluyordum şahsen. cemalnur sargut'taki o aşk kokan ya da mahmud erol kılıç'taki o bıçkın ama sevimli uslüp ömer tuğrul bey'de mevcut değil. ama yine de anlattıklarının kıymetli şeyler olduğunu düşündüğüm için dinlemeye gayret ediyordum. hatta geçen gün, sanırım ben çok önyargılıyım diye düşünüp bir iki kitabını da edindim. her şey iyi hoştu, ta ki, kendisinin dün katıldığı televizyon programındaki beyanatına kadar.

    özetle şunları söylüyor

    ***

    - hamileliği davul çalarak ilan etmek bizim terbiyemize uygun değildir

    tamam hamile kadınların, hamileliği biraz abartı yaşadıklarının farkındayım. ama hamilelik belirli ölçülerde duyurulması gereken bir hadise. özellikle çalışan kadınlar için.

    - böyle karınla (eliyle kocaman bir karın işareti yaparak) sokakta gezilmez!

    bir hamile kadının karnı bizi neden rahatsız eder anlamıyorum. ama devamında tuğrul bey kendisi açıklıyor zaten.

    - her şeyden önce estetik değildir.

    ya hu, her şeyden önce estetik değilden sonraki sebepleri, sui zanda bulunarak tahmin etmek istemiyorum. ama estetik değil ne demek? fiziksel deformasyonu olan insanlar, mesela yüzü yanmış insanlar, bazı uzuvları olmayanlar, aşırı kilolu insanlar, cüceler filan sokağa çıkmasınlar mı?

    ya da karnı burnunda bir kadın, estetik anlayışımızı mı rahatsız ediyor. tek bir kadın tipi var da onun dışına çıkanları mı kabul etmiyoruz? bu dayatmanın kadınları sıfır bedene, uzun bacaklara, kocaman memelere indirgeyen batı tipi tek tipleştirmeden farkı nedir?

    - 6 ay 7 ay 8 ay... biraz hava almak istediğinde beyinin otomobiline biner, şöyle bir dolanır

    bu cümleyi neresinden tutsam yanlış. tuğrul bey'in kabul ettiği kadın profili bu cümleye göre şöyle: çalışmayan, evden çıkmayan, hava almak istediğinde kocasına muhtaç, kocasının da mutlaka arabası var. çalışan, çalışmasa dahi evde oturmayan, hava almak için kocasına muhtaç olmayan, (haydi araba kullanmak sakıncalı olabilir diye bunu geçiyorum) kocasının arabası olmayan bir kadın tahayyül edemiyor muyuz?

    - bazı şeyler... şimdi maşallah... kanatlısı, kanatsızı televizyonlarda uçuşuyor. (sesini yükselterek) ayıptır, ayıp! bunun adı realizm değildir, bunun adı terbiyesizliktir.

    tuğrul bey'in kanatlı ve kanatsızdan kastının hijyenik kadın pedi olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz sanırım. benim katılmadığım nokta ise, bunun ayıp olması. kadın diye bir canlı var, memeleri filan var. ayda bir kaç gün kanıyor ve ölmüyor :) erkek diye bir canlı var. sakallı filan. sabahları kalkıp traş oluyor. bir erkeğin traş olması ne kadar doğal bir şeyse, bir kadının adet görmesi, regl olması o kadar doğal değil mi? bunun hangi kısmı ayıp, ben onu anlamıyorum.

    hijyenik pedin, traş bıçağı gibi sıradan ve gündelik kullanımı olan bir nesnenin nasıl terbiyesizlik olduğunu ben anlamıyorum.

    ****
    ondan sonra insanlar neden islamla barışmıyor? neden insanlar dinden gittikçe uzaklaşıyor?
    sorunu azıcık da kendinizde, hiç değişmeyen zihniyetinizde arasınız. biz yaklaşmaya çalışırken, siz de bizi itip göndermeseniz güzel olmaz mı?
  • kadınlar hakkındaki aşağılık görüşleri ile tanıdığımız kişi.
    sanırım tasavvuf dinindendi.
    ölünce saçmalayan müritleri var: biri 'efendim'(rabbim) demiş, öteki 'beni unutma' demiş, beriki 'şefaatine nail eyle' demiş.
    ilginç şirk çeşitleri.
  • hocacılar tarafından salak salak savunulmaya başlanmış emevi sevdalısı islam'la uzaktan yakından alakası olmayan bir adamdır.

    adamın açıklamalarına bak...

    karnı şişik, davul çalarak hamile olduğunu ilan etmek - ne yapayım kardeşim, anatomik olarak tüm memeli hayvanlar hamile kaldıklarında karınları şişiyor. karnımızın şişmesi bizim suçumuz değil.

    ahlaksızca. - sebep? hayır yani neden? niye ahlaksızca? nerenin ahlağı bu? bir kadın hamileyken sokağa çıkıp gezdiği için nasıl bir ahlaksızlık yapıyor olabilir? sen bana hele bunu anlat?

    beyinin arabasıyla gezebilir. - niye, kadınların kendi arabası yok mu, olamaz mı? hem beyinin hem de kendisinin arabası yoksa ne yapsın dokuz ay balkondan dışarı mı baksın? yoksa o da mı ahlaksızca?

    kanatlı kanatlı, ayıp bunlar... - kardeşim ben her ay kanıyorum. yapacak bir şey yok. kanamam lazım. allah beni böyle yaratmış. her ay kanadığım için de hijyenime dikkat etmek adına ped, tampon vs. ürünlere ihtiyacım var kusura bakma. nasıl bebek bezi reklamları var, benim de ped reklamlarım var. neden, çünkü ihtiyacım var kardeşim... adet görmek ayıp bir şey mi? adet görmeyen kadına ödül mü veriyorsunuz nedir yani... vücudun bir sıvısı sonuç olarak bunun neresi ayıp. ha burnun akmış, ha bacak arandan kan akmış. o zaman selpak reklamı da yayınlanmasın arkadaşım. millet niye elaleme burnunun aktığını ilan ediyor, mentollü mentollü bir de ayıp yahu, bana ne senin sümüğünden?
  • yobaz.
    bunun kafasından yola çıkarsak erkek-kadın fark etmez kimse sokakta gezmesin. çünkü insanların varlığı onları doğuran kişinin cinsellik yaşadığını ortaya çıkarıyor.
    sanırsın kendisini leylekler getirdi.
  • trt ekranlarından böyle karınla sokakta dolaşılmaz ayıptır sözleriyle hatırladığım zat.
  • yobazlardan bir tanesi daha eksilmiş anladığım kadarıyla.
  • kadınların çalışmaması gerektiğini düşünen inançer'in kızı avea kurumsal iletişim direktörlüğü'ne atandı.
    aynı zat ramazan ayında trt’de çıktığı programda “hamile kadınların sokakta gezmesi doğru değil” de demişti..
hesabın var mı? giriş yap