şükela:  tümü | bugün
  • bir dönemin deli sevişgen oyuncusu...

    tiyatro oyuncusu olup filmlerde görüngen hatta kimi zaman akademingen bi kişidir. özellikle mahir günşıray ile birlikte oynadığı iki üç filmde, sırf "gösteriyo, elletiyo" falan diye oynatıldığı iddiaları basını sarsmıştır, ucuz karakterlerin, ucuz rollerine can verir, beğenime göre çirkindir, ama türk sinemasında yeri, yurdu vardır, emektardır, saçları güzeldir bazen.
  • türkiye'de sosyal içerikli, cinsellik vurgulu, erotik öğeli film dendiğinde bir mihenk taşıdır şahika tekand. bir şeylerin aşılmasında şu kadar da olsa payı olmuştur ve bu yüzden takdir etmek gerekir. hele ki

    yalnız o acayip ve asla bozulmayan saçları ve garip elmacık kemikleri ile harbiden eşine az rastlanır bir yüz simetrisi var. bi de sanırım temposu 25 rpm'den yüksek olan filmlerde oynamıyor, hangi filmi izlediysem bekle ki bişeyler olsun...

    lâkin türkiye'de bir şeyler üretmek, bir şeyler söylemek isteyen bir tiyatrocu olması bile ismini anmak için yeterlidir.
  • (bkz: sahika)
  • anayurt oteli'ndeki gizemli kadın. hukuk eğitimini (ankara üniversitesi) yarıda bırakıp tiyatro eğitimi aldı (ege üniversitesi). anne tarafı çerkez, baba tarafı adanalı. beckett oyunları konusunda uzman sayılır.
  • örnek alınası, takdir edilesi, zekasına hayran hayran bakılası insan...
  • çok beğendiğim bir tiyatrocu.çok güzel bi hatun
  • aliye rona ya benzeyen karakter oyuncusu. cok sukeladir.
  • kendine ait bir seksapelitesi (biraz karışık oldu ama anlayın işte) olduğu kesin olan, başarısız entel filmlerin başarılı oyuncusu..en bilinen filmi olarak sarı tebessüm göze çarpar. entel karakterli filmlerimizdeki fransız sinemasının kopyacı etkisi, maalesef bu filmlere donuk ve uyuşuk bir karakter verir. bu durumda şahika tekand gibi oyuncular yırtınsalar bile belirli bir çizgiyi geçemez. teşbihte hata olmaz ama "at sahibine göre kişner" sözü bu duruma iyi gider.
    oynadığı rollerin sınırlı erotizmine karşın, medyatik hayatında kendini "cinsellikten mamul" olarak sunmaması, her dakika ekran karşısında olma çabasında bulunmaması, gözümüzde değerini yükseltir. adam gibi prodüksiyonlarda görmeyi isteriz, adam gibi senaryolarla, adam gibi yönetmenlerle.