• güzel ve iyi örneklerini bir kenara bırakırsak, bizim milletçe yapmayı pek beceremediğimiz iştir şarkı sözü yazmak.

    geçenlerde lost dizine tekrardan bir el atayım dediydim. el atmakla kalmadım; kaptırıp gittim.
    bilenler bilir; aaron diye bir bebek var. kate, kucağındaki aaron için bir ninni söylüyor usulca bir sahnede.
    bir bakın bakalım o ninninin sözlerine önce;

    "kayan yıldızı yakalayıp cebine koy
    kaybolmasına izin verme
    kayan yıldızı yakalayıp cebine koy
    yağmurlu günler için sakla"

    yahu ninni bu. altı da üstü de ninni dersiniz değil mi?
    ben dinlerken utandım inanın, bizim şarkı sözleri aklıma geldiğinde.
    ama sözleri söz işte. söz gibi söz. kim yazmışsa ellerine sağlık.

    bizimkilerde edebiyat yok.
    hoş, olması da gerekmiyor aslında. şarkı sözünün gerekleri başka çünkü.
    lakin, hiç mi başkalık olmaz yahu, hiç mi bir özgünlük içermez?
    olmaz, çünkü bizim şarkı sözü yazarları birbirlerinden beslenirler.
    birbirlerini tekrar eder dururlar. ortaya da anlam bozukluğu içeren, türkçesi kötü, temcit pilavı kelimelerden yapılan gecekondular çıkar.
    deniz kumundan bina yapmaktan farkı yok yani. depreme gerek yok ki hapşırsan yıkılır işte.

    eloğlu kendi içine dönüp, içindekini estetik şekilde döker, derdi budur.
    bizimki gözü ve kulağı sadece dışarda olarak birşey anlatmak derdinden bihaber sayıklar da sayıklar.
    (bkz: şarkı sözü yazmanın dayanılmaz hafifliği)

    anonim güzellikler olan türküleri ve güfte diye bilinen türk sanat müziğinin nadide sözlerini dışarda tutuyorum elbette.
    dediğim nane daha çok pop ve rock türlerinde yenmekte.

    bir derdi olup da onu güzel anlatabilmiş bütün şarkı sözü yazarlarına selam ola benden.
    yaşayanı yaşamayanı kucakladım, sarmaladım.
  • bir şarkı ya da bir şarkı yaratıcısı size sadece işitsel değil, aynı zamanda görsel anlamda da seslenmek istiyorsa ve müziğiyle kafanızda canlandıracağınız soyut şeylere somut katkılar sağlamak istiyorsa, şarkı sözlerini kullanır. yerinde ve güzel kullanılan özgün ve yaratıcı bir şarkı sözü, bazen bir şarkıyı uzaya çıkarabilecek güce sahiptir.

    ayrıca; şarkı sözü vardır, şarkı sözü vardır.

    ''aşk bu kızılötesi yaralı müzesi hareket edemem.'' - serdar ortaç

    ''together we stand, divided we fall.'' - roger waters

    ya da,

    ''binlerce dansöz var.'' - serdar ortaç

    ''open your heart, i'm coming home.'' - roger waters

    iyi ki varsın roger!
  • ekseriya berbattir. yani, wlog, herhangi bir sarkidan sozlerini cikarirsak su netice ile karsilasiriz: kalan > (giden + kalan). hatta bazen soyle olur: sozler iyidir, bu kez vokal berbatrodur. yani miymiymiy giygiygiy derken illa o sarkiya bir sekilde siva cekilecek. sanatci < sanat < ben (sen o). boyle bu.
  • müzik dinlerken asla dinlemediğim şeylerdir şarkı sözleri.

    sanki nasıl bir enstrüman nota ile müziğe dönüşüyorsa, ses / vokal de şarkı sözleri ile müziğe dönüşür gibi gelir bana tuhaf bir şekilde. zaten vokal de genel bana adeta bir enstrüman gibi gelir. söz konusu parçanın / bestenin tamamlayıcısı adeta müzikteki bir enstrüman gibi .... bütünselliği bozmamak adına onu müzikten ayrıştırıp dikkatimi sözlere vermem. bu nedenle şarkı söyle deseler, sözünü bildiğim çok çok az şarkı olduğunu için söyleyemem ... sanırım daha çok enstrümantal müzik, çağdaş klasik müzik ve film müzikleri dinlemekten gelen alışkanlık.
  • bir kimsenin iç sesinin, onlarca/yüzlerce/binlerce/milyonlarca kişi tarafından melodi eşliğinde seslendirilmesi.
  • 60-85 arasi turkce sozlu sarkilar icin: http://www.birzamanlar.net/sarkidefteri/
  • bunu yazmak her insanın basarabilecegi bir sey degildir...
  • sıradan şiirlerdir. onları özel kılan iyi bir aranjör ve doğru kullanılmış müzik aletleridir.
  • tek başına duyguları aktarabilen müziğe eklenerek vurguyu arttıran/azaltan sözlerdir.
hesabın var mı? giriş yap