• sultan

    seçkin
    bir kimse değilim
    ismimin baş harfleri acz tutuyor
    bağışlamanı dilerim

    sana zorsa bırak yanayım
    kolaysa esirgeme
    hayat bir boş rüyaymış
    geçen ibadetler özürlü
    eski günahlar dipdiri
    seçkin bir kimse değilim
    ismimin baş harflerinde kimliğim
    bağışlanmamı dilerim

    sana zorsa yanmaya razıyım
    kolaysa affı esirgeme
    hayat boş geçti
    geri kalan korkulu
    her adımım dolu olsa
    işe yaramaz katında
    biliyorum
    bağışlanmamı diliyorum

    cahit zarifoğlu

    sevgi ve rahmetle.
  • izlediğim fimler arasında #8389713 den sonra aklımda kalan en acıklı repliklerden birine de sahiptir .
    bulut aras turkan soray a asıktır .fakat mahallenın en capkın kadınıyla da yatmaktadır . en son kadının yanına gelır . sultana asık oldugunu söyler .. kadının elınde sigara bulut aras a bakar .
    - ooo bende senın gıbı bır suru ...vallahı uzulmedım .. ne uzulcem gıt ona ... sessızlık olur bulut aras elını oper ..

    kadın yuzune bakmadan ..bulut aras kapıdan cıkarken ...

    " kadınlar gelinlikle yuzuge dayanamaz... ona gelınlıkle yuzuk götür " * * der . bulut aras bır sevıncle gelınlık almaya gıder...
    kadın sıgarasını ıcmeye devam eder. en guclu halıyle dıvanın ustunde oturur sessızce aglar .
  • beyaz show'a, yardim edilsin diye cikartilan gigantism hastasi eleman
  • ekranda gorundugu sure boyunca pipisini birakmayarak bizleri ziyadesiyle rahatsiz etmistir kendisi.*
  • şener şen ile türkan şoray ın birlikte oynadığı tek türk filmi.
  • yeşilçam filmleri kategorisinde çağdaşlarından bir gömlek üstün yavuz turgul & kartal tibet filmi. hem dram var hem komedi; üstelik toplumsal kaygı da filme hiç sırıtmadan yedirilmiş. filmdeki tiplere gülerken bir yandan o dönem için yepyeni bir şey olan markalaşmanın, tv reklamlarının yoksullar üzerindeki etkisini; yapılması olası ikinci köprünün yaratacağı rantın bölge halkı üzerindeki etkisini görüyorsunuz.

    --- spoiler ---
    o klişe son olmasaydı her şey daha güzel olacaktı film için. ne olurdu yani birbirlerine sarılmadan, sevindirik olmadan bitirseniz filmi? nedir bu klişe? yeşilçam'ın kılıcı mı!? film zaten o sahneden önceki "bulut aras arkada göç eden kalabalık" resmiyle bitmişti ki.
    --- spoiler ---
  • +bana bak! sen başıma bela mısın beh! defol git! dinlemem artık senin yalanlarını! istemem artık senin gibi adam! defol!

    (shrank! turkan abladan tokat)

    -eeeeeh! yetti beyh! yeter! seviyorum seni ulan! seviyorum!

    +yalan!

    ( tokat atma sırası bulut abidedir şimdi.o arada paketteki gelinlik paketindne pörtler ve havaya uçar)

    -seviyorum! hem de ölesiye! deli gibi seviyorum!
  • seyretmekten en az aslan bacanak kadar keyif aldığım film. demek ki neymiş senaryo sağlam olunca taş gibi film yapmak mümkünmüş. zira ne demiştir yılmaz güney "türk sinemasının sorunu oyunculuk değil senaryodur". bu sozu haklı çıkaran güzel bir film.

    bence en komik sahnesi ise bahtiyarın (şener şen) elinde kolombonun tabancasıyla bakkal dükkanından fırlayıp evleniyoruuum diyerek havaya ateş açmasıdır. tavlaya tekme atar, yaşlı amcayı oyuna kaldırır ve az daha bastonu kafaya yer.
  • bu filmi her hatırladığımda, kulağıma kemal'in kavga eden sultan'ı izlerken söylediği "ne kadın be, cengaver gibi maşallah" lafı gelir.
    dalga geçer gibi görünse de, öyle tutkulu bir kadına ancak böyle dile getirilebilir hayranlık.
hesabın var mı? giriş yap