ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
mabel matiz
-
sozluk ile yaptigi anlasma geregi her gun itina ile ovulmesi gerekirken, gun itibariyle saat 10:00 olmasina karsin hala ovulmemis olan sarkici. hemen ovelim de tazminattan kurtulalim.
mercury'nin tek rakibi, lennon'in tek varisi.
fb doğuş'un milli takıma basketçi göndermemesi
-
basketbol izleyicisi olamayanların komik duruma düştüğü karar. bilmeden yorum yapmak çok kolay.
pek konuşulmuyor ama milli takımların en elit oyuncuları nba'de oynuyor. asıl problem orada olacak. ispanya milli takımında 4 ya da 5 oyuncu ancak gelebilir. sırbistan da belki daha az. bizim milli takımda geleceğimiz dediğimiz cedi ve furkan gelemez, bu sene oynamayan ersan gelemez, iyileşse ömer gelemez. valla uşak sportif gibi kadroyla ben milli takımları izlemek istemem. ne ispanya ne slovenya ne sırbistan ne bizimkiler..
eğer euroleague ve nba oyuncuları kabul etse yani hiçbir sorun çıkmasa fenerbahçe'nin fikstürü şöyle olacaktı, bir kısmı yani:
15 kasım 2017 -- fenerbahçe doğuş - olympiakos
17 kasım 2017 -- cska moskova - fenerbahçe doğuş
19 kasım 2017 -- eskişehir basket - fenerbahçe doğuş
23 kasım 2017 -- türkiye - letonya
24 kasım 2017 -- fenerbahçe doğuş - khimki
26 kasım 2017 -- ukrayna - türkiye
28 kasım 2017 -- fenerbahçe doğuş - d.i. büyükçekmece
30 kasım 2017 -- saski baskonia - fenerbahçe doğuş
bu ne lan?
24 eylül 2014 şantiyede çekilen karınca belgeseli
-
fantastik bir belgesel.
şimdi inşaatcı arkadaşlar bilir, genelde dağ başında oluyor bu şantiyeler. özellikle de yol, içme suyu, doğalgaz şantiyeleri ise. o yüzden de bir takım fantastik mahlukatlar hep çevremizde.
ulan sabah tuvalete gideyim dedim.
o da ne ?
bir yaratık tuvalet fayanslarında ölü olarak yatıyor.
oha lan, bu ne böyle, dur şunun bir fotosunu çekeyim. baktım karıncalar toplaşmaya başlamış.
sonra da iş çığrından çıktı, belgesele döndü.
işte fotoğraflar.
yaratık bu, karıncalar ufak ufak toplanmaya başlıyor. yaratık hala tek parça.
http://i.hizliresim.com/8eqw8a.jpg
karıncalar çoğalıyor.
http://i.hizliresim.com/02lwlb.jpg
antenler falan gidiyor yaratığın.
http://i.hizliresim.com/oz9qjb.jpg
parçalamaya başlıyorlar.
http://i.hizliresim.com/78pwyn.jpg
lan lan, bir kol gitmiş.
http://i.hizliresim.com/ng29on.jpg
e yuh artık, sırtlanmışlar bacağı gidiyorlar.
http://tinypic.com/…php?v=200ryxk>&s=8#.vcmmhappx3v
bakalım sabaha ne kalacak? tembih ettim herkese, son halini de göreceğim.
son durum raporu editi: evet arkadaşlar, öğleye doğru geldim baktım. tembihlemiştim zaten dokunmayın, bulaşmayın, temizlemeyin diye. ne ufacık bir parça ne de tek bir karınca kalmıştı.
kedi
-
sanat eseri gibi yaratık. hayran kitlesinin bu kadar geniş olma sebebi de her hareketinin estetik içeriyor olması bence. mesela hayvan kapıdan dışarı çıkmıyor, zarif bir s harfi çizerek dışarı akıyor. kucağınızdan kalkmıyor, zıplayıp yay çizerek gidiyor. kendini temizlerken bile balerinlere taş çıkaran hareketler yapıyor. ve bunu görebileceğiniz en tombik olanları yapıyor. otur gösteri izler gibi izle hayvanı bütün gün.
sabah namazı için otobüsün durmasını isteyen yolcu
-
onlarca kişinin öldüğü trafik kazalarında bile firma ismini sansürleyen, en ufak bir ipucu vermeyen malum medyanın bu olayda sergilediği ekstra afişe çabası akıl sahipleri için ibretlerle doludur.
yavuz çetin
-
hayatımı değiştiren insan kendisidir. 1991 yılında gitar çalmaya başladım. ilk gitarım beyaz renkli bir kore yapımı fender stratocaster'dı. o yaz gitar dersleri vs derken ilk seneyi geride bıraktım. 1992'nin yazında yine bodrum'a gittim her yaz olduğu gibi. bu sefer yaş 14 olduğu için ailem gece 1'e kadar bodrum'da arkadaşlarımızla dolanmamıza izin vermişti. o zamanlar bodrum başka bir alemdi bir ara anlatırım. tam merkezde, barların olduğu sokakta şimdinin kule bar'ın yanında beyaz ev vardı. işte onun önünden geçerken hayatımda hiç duymadığım kadar güzel bir ses duydum. yanımdaki arkadaşım da neyse ki benim gibi müzik tutkunu bir çocuktu ve beraberce beyaz ev'in kapısından girdik çekingen şekilde. yavuz vokal yapıyor ve gitar çalıyordu, bir arkadaşı da akustik gitar ve back vokallerle ile eşlik ediyordu. o akşam bize içki almamamız şartıyla konseri izlememize izin verdiler.
bir ay boyunca yavuz'un çaldığı her akşam babamla ya da yalnız beyaz ev'deydim. neler dinliyor, neler çalışıyor, ne ekipman kullanıyor hepsini birinci elden hatmettim. hayatımda içtiğim ilk birayı da yanlış hatırlamıyorsam yavuz ile beraber içmiştik. ben içememiştim gerçi iki yudumdan sonra. *
istanbul'daki o kış konserlerine yaş sebebiyle giremedim ama ertesi yaz yani 1993'te yine beyaz ev'in gediklisi olmuştuk. hem bu sefer yavuz da ekibi toplamış ve blue blues band ile çalmaya başlamıştı. biz de sadece iki kişi değil 7-8 kişi gidiyor ve resmen ders niteliğinde izliyorduk yavuz'u. keyifler yerindeydi yani.
1995'te artık kapıda kimlik sorulmadığında istanbul'da da girebilmeye başlamıştım programlarına. piyasa küçük, gitar çalan az olduğu için yavuz ile sohbet etmeye ve görece tenha olan programlarında uygun olduğu zaman barda beraber bira içmeye de başlamıştık. yavuz, çekingen bir genç adamdı ve her çaldığı akşam modunda olmuyordu. bazen grup arkadaşlarıyla kulise geçiyordu programa ara verdiğinde. bazense barda yalnız takılıyordu. kimseyle muhabbet etmek istemediğini iki cümlede anlayabiliyordunuz. benim şansıma ben genelde keyifli zamanlarına denk gelmiştim. hatta bir defasında "yavuz sana bira ısmarlayabilir miyim" dediğimde, "sen niye ısmarlıyorsun ben zaten burada çalıyorum. ben sana ısmarlıyorum" demişti gülerek. 50'lik şişko bardak bir efes istemişti. o akşam, gördüğüm en keyifli yavuz çetin'di. 5-6 yıl sonra aramızdan ayrılacağını bilsem o bardağı saklardım.
1996 yılında yavuz çok güzel bir amfi almıştı: daha türkiye'ye yeni gelen bir seriden seçmişti amfisini: peavey classic 30. aynı amfinin daha büyük olanı duman'ın gitarcısı batuhan mutlugil'de de var hatta. yanlış hatırlamıyorsam o seriden ülkemize o sene 5 6 adet gelmişti. biri batu'da, birini yavuz almıştı. amfilerden bir tanesini bir caz gitarcısı almıştı adını hatırlayamadığım. bir de aynı serinin farklı bir versiyonu gelmişti delta isimli. onu da bir başka gitarcı almıştı. o delta modeli amfi de piyasada baya bir barda kullanılmıştı. sürekli denk geliyordum. ama batu ve yavuz'un seçtikleri en güzel iki modeldi.
yavuz bir süre mojo, jazz stop ve jazz bar'da bu sarı peavey classic 30'u kullanmıştı. hatta blue belgeselinin açılışında amfiyi yavuz'un odasında görebilirsiniz. yanlış hatırlamıyorsam 1997'de yavuz fender twin reverb almak için amfiyi satışa çıkartmıştı. ben de o sene bilgi üniversitesi'nde okumaya başlamıştım ve yavuz'un izinden ben de istanbul barlarında çalmaya başlamıştım. bir yandan da pera jazz okulunda gitar bölümüne gidiyordum haftada 2 gün okul çıkışı. ama düzgün bir amfi bulamıyordum zevkime göre.
tam da o sırada yavuz'un amfisini satacağını duydum. sarı peavey, benim kadıköy'de zamanında stajerlik yaptığım bir gitar dükkanına (şimdinin bira fabrikası olan dükkan) satılığa çıkmıştı. dükkan sahibi benim gitar hocam olduğu ve yavuz'u çok sevdiğimi bildiği için ilk ve sadece beni aramıştı. o dönem ev telefonu vardı bende sadece. şansıma dükkandan aradıklarında evdeydim ve haberi duyar duymaz resmen uçarak dükkana girdim. yavuz ile dükkanda da karşılaştık. selamlaştık. amfiyi almaya geldiğimi söyledim. o da fender twin aldığını o yüzden mecburen sattığını anlattı vs.
neyse o gün aldığım peavey classic 30 halen daha yanımda ve aktif şekilde kullanıyorum.
dile kolay 23 sene olmuş amfiyi alalı. uzun yıllar binden fazla işte kullanmışımdır. zamanla yoruldu ve eskidi bu sarı amfi. düğmeleri döküldü. ısparta'da bir konser sırasında voltajdan dolayı tüm devreleri yandı. normalde çöp olması gereken amfiyi iki amfi parası verip restore ettirdim amerika'dan orijinal parçalarını getirterek.
uzun uzadıya yazdım. ama işim gereği richie kotzen, slash, joe satriani, andy timmons, steve vai vs kim varsa canlı izleyip tanıştım. hem yurt dışı hem yurt içinde vip workshop'lara vs katıldım. dünyadaki en iyilerin arasındaydı yavuz çetin. eğer yaşasaydı ülkemizin tim pierce'ı olacaktı net şekilde.
benim için yavuz'u en iyi anlatan kayıtlı performansı, deniz arcak'ın bırakın beni şarkısının sonunda doğaçlama çaldığı solosudur. canlı performansı buradaki kayıtta çaldığı gibi inanılmaz akıcı ve muazzam bir dinamik içerirdi yavuz'un.
şu karantina günlerinde kendisini anmış oldum. son 4 saattir o amfiyle gitar çalıyordum aklıma geldi. huzur içinde uyusun.
ebru gündeş'in 400 bin tl'lik kışlık alışverişi
gta 5 düğün konvoyu
-
youtube'da 1,2 milyon defa izlenmiş bir türk videosu.
gta 5'te adamlar aynı anda multiplayera akıyor. düğün organizasyonu yapıyor.
önce havuz başında toplanıyorlar.
üşenmeden şahinler, kartallar, honda civicler, passatlar yapmışlar turbolu, neonlu falan. hepsi bir bir nizami şekilde diziliyor. damadın evinden yola çıkılıyor. korna çala çala geline gidiliyor. gelin evinde havaya sıkılıyor.
sonra gelinle damada takı töreni yapıyorlar. bildiğin en az 15 kişi düğün kafasını yaşıyor online. yolu kesip para istemeler falan.
en son "allah mesut etsin" deyip kapattım, bu kafadan ben de istedim.
ahan da video;
https://www.youtube.com/watch?v=ood2ytwh1bm
debeci:
(bkz: minik eymen celep'e yardım ediyoruz kampanyası)
(bkz: öğretmen kumru konak'a yardım kampanyası)
ilk buluşmada laf arasında 19 cm olduğunu söylemek
-
"benim de 19 cm" cevabı alırsın inşallah.
selçuk bayraktar'ın iktidar değişiminden korkması
-
(bkz: selçuk bayraktar'ın düğün gününde şehitler olması)
(bkz: selçuk bayraktar'ın harf devrimi yorumu)
(bkz: 30 temmuz 2021 selçuk bayraktar'ın çaresizliği)
tüm akp'de var olan korkudur.
düşün yani, müzik haramdır diyen şeyh bozuntuları da atatürk'ün devrimlerine darbe diyor. onlarla aynı düşüncedesin. siyasal islamcısın. bence asıl korkulması gereken budur.