ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
8 temmuz 2015 ateist babayı hastanelik etmek
-
okumadım ama eminim serin bir hikayedir.
edit: gökten altın yağsa bizim kafamıza böyle sıçmık başlık düşer.
yoann bourgeois
-
genç ve çok yaratıcı bir fransız sanatçı. performans skalasında aktörlüğün yanı sıra dansçılık, akrobatlık, jonglörlük var. zaten tanınmasına yol açan gösterileri de bu yetenekleri ile öne çıkmıştır. gösterilerinde dönen sahneler ve trambolin genişçe yer tutar. karşılaştırmak belki doğru değil, yine de pina bausch'un dans gösterilerindeki sansasyonel tecrübeyi, yoann bourgeois'nın sirki de yaşatıyor sanki.
şeyma subaşı
-
acun ılıcalı'nın bütün bunları (bekarlığa veda partisi, düğün, selfieler, hatta "ben şeyma'nın peşinden koştum" şeklinde açıklamalarını) kızı için yaptığı çok belli.
o kız ilerde büyüyecek, annesi yüzünden okulda, sosyal hayatında geyik malzemesi olacak, basında çıkan haberleri okuyacak, eziklik hissedecek diye ilişkinin adını koyuyor. anneyi aklamaya çalışıyor.
çünkü normal şartlarda acun ılıcalı'nın değil şeyma, bu yaştan sonra kimseyle evlenecek, bütün bu instagram/düğün/"mrs ılıcalı"/"bride :))" tırı vırılarını çekecek bi adam olduğunu zannetmiyorum.
adam sadece "kız babası"
ne kalbi, ne "a&ş"si, ne düğünü allaasen.
yapılmış en aptalca dalgınlık
-
m.h anlatıyor (emekli bir rallici):
arkadaşın annesinin cenazesi, babasının yanına gittim. hal hatır sorduktan sonra "hatice teyze nasıl?" diye sordum. aldığım cevap da "iyidir arkanda yatıyor"
berkay'a görülmemiş büyüklükte bir dava açacağım
-
avukat olarak meltem sabire banko’yu tavsiye ederim kendisine. böyle büyük davaya böyle avukat yakışır.
yaran facebook durum güncellemeleri
-
''haftasonları kahvaltı için uyandırılmaz, uyanınca kahvaltı yapılır. bunu ailelerimize öğretmemiz lazım..''
1987 kar tatili
-
sokakta hiç araç veya insan yoktu. annem kapüşonumu çekmiş sıkı sıkı atkımı bağlamıştı. tek başıma dışardaydım. dizlerime kadar karın içendeydim. karın biriktiği yerlere sırtüsü atlayıp gülüyordum. 1987'ydi istanbul bahçelievlerde, kocasinan semtinde, sultan selim sokaktaydım...
ibrahim tatlıses ile seda sayan'ın öpüşme sahnesi
-
öpüşmekten ziyade ibrahim tatlıses lahmacun yiyor gibi.
1945 yılında berlin'de çekilen video
-
1080p kalitesinde izlenebilmektedir. savaştan yeni çıkmış bir şehirde bisikletlerle dolaşan onlarca insan buruk bir gülümseme yaratıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=r5i9k7s9x_a
atıf yılmaz
-
atıf yılmaz batıbeki.
2006 yılında bugün aramızdan ayrılan türk film yönetmeni, yapımcı ve senarist ve akademisyen.
atıf yılmaz, türk sinemasının en önemli yönetmen, senarist ve yapımcılarından biri olarak tanınan bir isimdir. 9 aralık 1925 tarihinde mersin'de dünyaya gelen yılmaz, sanata olan ilgisini genç yaşlarda keşfetti. ankara üniversitesi hukuk fakültesi'nde eğitim aldıktan sonra, kariyerine hukuk alanında devam etmek yerine, sanata olan ilgisini sürdürmeye karar verdi. bu yönelim, onun türkiye'nin sinema dünyasında iz bırakacak bir yönetmen olmasına vesile oldu.
atıf yılmaz'ın sinema kariyeri, 1950'li yıllarda başladı. ilk yönetmenlik deneyimini 1953 yılında "kızılırmak-karakoyun" adlı filmle yaşadı. ancak kariyeri boyunca yönetmenlik, senaristlik ve yapımcılık gibi farklı roller üstlendi. çeşitli türlerde filmler çekti ve türk sinemasının gelişimine büyük katkı sağladı. kariyerinin erken dönemlerinde toplumsal ve kültürel konuları ele alan filmler yaparak kendini tanıttı.
yılmaz, toplumsal sorunlara duyarlılığı ve bu konuları filmlerinde ele alma cesaretiyle tanınırdı. onun filmleri, türkiye'deki sosyal, politik ve kültürel meseleleri ele alan derin ve etkileyici hikayelerle doluydu. bu sayede, atıf yılmaz, türk sinemasında sosyal gerçekçiliğin öncülerinden biri olarak kabul edildi. 1970'lerde ve 1980'lerde yaptığı filmlerle bu alanda öne çıktı.
atıf yılmaz'ın kariyeri boyunca birçok önemli film projesine imza attı. "selvi boylum al yazmalım" (1978), "anayurt oteli" (1987), "eylül fırtınası" (1999) gibi filmleri, türk sinemasının unutulmaz yapıtları arasında yer alıyor. bu filmler, onun yetenekli yönetmenlik becerisini ve hikaye anlatıcılığı konusundaki ustalığını gösteriyor.
yılmaz, sadece yönetmenlik alanında değil, aynı zamanda senaryo yazımı konusunda da başarılıydı. özellikle toplumsal meseleleri ele alan senaryolarıyla bilinir. onun filmleri, döneminin toplumsal sorunlarını ele alarak izleyicilere düşündürücü ve derinlemesine bir bakış sunuyordu.
atıf yılmaz, kariyeri boyunca birçok ödül ve takdir topladı. türkiye ve uluslararası alanda birçok film festivali tarafından onurlandırıldı. aynı zamanda türk sinemasının gelişimine katkılarından dolayı saygın bir isim olarak anıldı. yılmaz, yetenekli yönetmenliği ve sanatçı kişiliğiyle birçok genç yönetmene ilham kaynağı oldu.
maalesef, atıf yılmaz 5 mayıs 2006 tarihinde istanbul'da hayatını kaybetti. ancak onun mirası, türk sinemasının ve sanat dünyasının önemli bir parçası olarak kalmaya devam ediyor. yılmaz'ın eserleri, sinema tarihine derin izler bıraktı ve türk sinemasının gelişimine önemli katkılarda bulundu.
atıf yılmaz'ın filmleri, genellikle gerçekçi ve duygusal derinliği olan hikayeleri ele almasıyla tanınır. filmlerinde karakterlerin iç dünyasını ve toplumsal sorunları derinlemesine işleyen yılmaz, bu sayede izleyicilere düşündürücü ve etkileyici deneyimler sunuyordu. aynı zamanda, oyuncularıyla olan başarılı çalışmaları ve karakterlerin duygusal boyutlarını yansıtmasıyla bilinir.
atıf yılmaz, sinema sektöründe birçok farklı türde çalışmış olsa da, özellikle toplumsal gerçekçilik ve drama türlerinde ön plana çıkmış bir yönetmendi. ayrıca, dönem dönem fantastik ve komedi filmleri de yönetmiş ve bu alanlarda da başarılı projelere imza atmıştır. sinemadaki bu çok yönlülüğü, onun sanat dünyasında saygın bir yer edinmesine yardımcı olmuştur.
yılmaz, sanatının yanı sıra genç sinemacılara rehberlik etmek ve desteklemek konusundaki çabalarıyla da tanınıyordu. türkiye'deki sinema okullarında eğitim vermiş ve birçok genç yönetmenin kariyerine katkıda bulunmuştur. bu yönüyle, türk sinemasının gelişimine uzun vadeli bir etki bırakmıştır.
atıf yılmaz'ın ölümü, türk sineması için büyük bir kayıp olsa da, onun mirası ve eserleri hala izleyiciler tarafından büyük bir saygı ve sevgiyle anılıyor. yılmaz'ın filmleri, türk sinemasının tarihine ve kültürüne derinlemesine bir bakış sunarak, gelecekteki nesillere ilham kaynağı olmaya devam edecek.
atıf yılmaz'ın sanatı, hem türkiye'de hem de uluslararası alanda büyük bir takdir topladı. sinemada gerçekçi ve etkileyici hikayeler yaratma konusundaki ustalığı, onun sanat dünyasında öne çıkmasına ve iz bırakmasına vesile oldu. yılmaz'ın eserleri, türk sinemasının gelişimine ve çeşitliliğine önemli katkılarda bulundu.
sonuç olarak, atıf yılmaz, türk sinemasının önemli isimlerinden biri olarak kabul edilen ve eserleriyle iz bırakan bir sanatçıdır. onun filmleri, türk sinemasının zenginliğini ve derinliğini yansıtıyor ve gelecek nesillere ilham vermeye devam ediyor. atıf yılmaz'ın yaşamı ve sanatı, türk sinemasının tarihinde unutulmaz bir yer edinmiştir.
kokain değildi pudra şekeriydi
-
lüks araçta kokain kullandığına ilişkin görüntüler ortaya çıkan eski akp genel merkez personeli kürşat ayvatoğlu, "kokain değil, şaka amaçlı pudra şekeri çektik" dedi, adli kontrolle serbest bırakıldı.
edit: ulan 82 milyon gördü adam hala utanmadan yalan söylüyor
edit-2: yıllarca o kadar dirsek çürüttük, bu adamın şimdiki servetini ömrümüz boyunca çalışsak kazanamayız, aksini düşünen var mı
https://ankaragazetecisi.com/…di-serbest-birakildi/