hesabın var mı? giriş yap

  • kural 3
    oyuncu değişikliklerinde aksi hakem tarafından belirtilmedikçe, oyundan çıkacak oyuncu sahayı en yakın sınır çizgisinden terk etmelidir.

    kural 4
    içlikler formaların kol rengiyle aynı olmak şartıyla çok renkli veya desenli olabilir.

    kural 5
    hakem oyunu tekrar başlattıktan sonra karar değiştiremez ancak koşullar dahilinde bir önceki olay ve olaylar için sarı kart ve kırmızı kart uygulaması yapabilir.
    hakem bir devreyi tamamladıktan sonra dahi, var odası tarafından incelemeye çağırılırsa oyuncuları tekrar sahaya çağırıp karar değiştirebilir.
    teknik alanda ihlal yapan herhangi bir takım yetkilisine hakem tarafından sarı kart veya kırmızı kart gösterilebilir. eğer ihlal yapan kişi tespit edilemezse kart baş antrenöre gösterilir.
    bir penaltı vuruşu kararı esnasında sakatlanan oyuncu eğer penaltı atışını kullanacaksa sahada tedavi edilebilir ve atışı kullanabilir.

    kural 7
    sıvı molası ve serinletici mola arasında fark açıkca belirlenmiştir.
    hava sıcaklığı sebebiyle verilen molalar 60 saniye’yi geçmemelidir.
    vücut ısısını düşürmek için verilen molalar 90 saniye ile 180 saniye arasında olmalıdır.

    kural 8
    top/kale atışını kazanan takım oyunda başlama vuruşunu yapmayı seçebilir.
    ceza alanı içerisinde veya ceza alanı dışında bir noktada gerçekleştirilen hakem atışı esnasında her iki takımın oyuncuları en az 4 metre (4.5 yard) uzakta olmalıdır.

    kural 9
    eğer oyun esnasında top hakeme, yardımcı hakemlere ve 4. hakeme çarparsa ve kaleye doğru top yönelirse, takımın pozisyonu değişirse ve ya umut vaad eden atak başlarsa oyun, topun hakemlere çarptığı noktadan hakem atışıyla başlar.

    kural 10
    bir kaleci eliyle topu rakip kaleye atarak gol yapamaz.

    kural 12
    elle oynamalar hakkında kurallara daha iyi bir şekilde açıklık getirmek için tekrar yazılmıştır.
    bir taç atışı doğrudan kasten kendi takımının kalecisine doğru atılır ve kaleci bu topa başarısızca bir vuruş yapar veya yapmaya çalıştıktan sonra top oyunda kalır ise bu topu elleriyle kontrol edebilir.
    hakem bir sarı kart veya kırmızı kart verme kararı aldığında eğer oyun hızlı başlanıp bariz gol şansı oluşturulabiliyorsa oyunu devam ettirip bu kartı daha sonra gösterebilir.
    bir gol sonrasında kural dışı gol sevinci yapıldığı taktirde, gol iptal edilse dahi sarı veya kırmızı kart gösterilebilir.
    takım yetkilileri disiplin uygulamasında uyarı / sarı kart / kırmızı kart prosedürü uygulanacaktır.
    tüm sözlü ihlaller endirekt serbest vuruş ile cezalandırılır.
    bir nesneye vurmak veya o nesneyi fırlatmak aynı disiplin yaptırımını gerektirir.

    kural 13
    bir endirekt serbest vuruş esnasında eğer doğrudan gol yapılamayacak bir noktadan kullanılıyorsa hakem endirekt serbest vuruş işaretini göstermeyebilir.
    defans oyuncuları kendi ceza alanı içerisinde kullandıkları serbest vuruşlarda top açıkca hareket ettiğinde oyunda olacaktır. ceza alanını terk etmesine gerek yoktur.
    baraj esnasında hücum oyuncuları baraja en az 1m uzaklıkta olmalıdır. barajı bozma girişiminde bulunamazlar.

    kural 14
    penaltı alındığında kale direği, kale üst direği ve filelerin yeriyle oynanmamalıdır. kaleci bunlara dokunmamalıdır.
    kaleci penaltı vuruşu esnasında en az ayağının biri kale çizgisine temas etmelidir. çizginin gerisinde duramaz.
    hakem penaltının kullanılması için işaretini verdikten sonra, fakat penaltı vuruşu daha kullanılmadan önce ihlal meydana gelirse, penaltı vuruşu kullanılır, sonra sarı kart ve kırmızı kart konusu dikkate alınır

    kural 15
    taç atışı esnasında rakip oyuncular taç çizgisine en az 2 metre uzaklıkta olmalıdır.

    kural 16
    kale vuruşu esnasında top açıkca hareket ettiğinde oyundadır. ceza alanını terk etmesine gerek yoktur.

    kale atışında ceza sahası sınırı kalktı
    kale atışında futbolcular, eski kurala göre topa ceza sahası dışına çıktıktan sonra müdahale edebiliyordu. artık ceza sahası dışına çıkmasını beklemeden oyuncular topla buluşabilecek.

    çarpma da olsa gol iptal edilecek
    bir futbolcu elle gol atarsa, ister kasti oynamış olsun isterse çarpma olsun, atılan gol bundan böyle iptal edilecek. elle oynamada elin-kolun pozisyonu belirleyici olacak. omuz hizasından yukarıda ve açıktaki kola çarpan her topa elle oynama verilecek.

    penaltı atışında kıpırdamak yasak
    penaltı atışları sırasında kalecilerin çizgi üzerinde hareket etmelerine izin veriliyordu. artık bu kaldırıldı. kaleci atış öncesi hareketlenemeyecek, rakibin dikkatini bozacak hareketler yapamayacak. öne doğru atlamaları da kısıtlanacak bu ihlaller durumunda atış tekrarlanacak.

    oyuncu olduğu yerden sahayı terk edecek
    oyuncu değişikliklerinde artık çıkan isimler dördüncü hakemin bulunduğu yerden sahayı terk etmek zorunda olmayacak. aksi belirtilmediği sürece, o sırada bulunduğu yere göre en yakın yerden saha dışına çıkabilecek.

    hava atışında top son oynayana verilecek
    hakemin yaptığı hava atışında topu olduğu gibi orta yere bırakma devri kapandı. topla son oynayan takım hangisiyse hakem topu direkt o takıma atacak, bu sırada futbolcular hakemden yaklaşık dört metre uzakta olacak. böylece topu alan takımın atağına kaldığı yerden başlamak gibi bir artısı olacak.

    teknik direktöre sarı-kırmızı kart
    bundan böyle tıpkı futbolcular için olduğu gibi, teknik adamlar için de kart uygulaması başlayacak. teknik direktör ya da antrenörlere hakem tarafından sarı ya da kırmızı kart çıkarılabilecek.

    baraja girme sona erdi
    bugüne kadar serbest atışlar sırasında savunmadaki takım tarafından kurulan baraja, rakip takımdan oyuncu girebiliyordu. ne var ki bundan sonra mümkün olmayacak. hücumdaki takımın oyuncuları baraja en az bir metre uzakta duracak.

    top hakeme çarparsa oyun duracak
    topun hakeme çarpması eski kurala göre doğal kabul ediliyor, oyun bu durumda kesilmeden devam ediyordu. yeni kuraldaysa topun hakeme çarpması ve bazı belli diğer koşullarda oyun yapılacak hakem atışıyla başlayacak.

  • niye sıçayım ya hu!

    kendisini mutlu edecekse yapacağım yemek, midesinde güller açacaksa, ellerimle börekler açarım, sebzenin en tazesini bulmak için semt pazarlarında adım adım gezerim, gittiğim yörelerden memleketine has baharatlar, soslar alırım güzelleştirecek diye salatalarımızı, hatta tavuk yetiştirir yımırtlatırım kahvaltısında proteini orgaaaanik alsın diye... ha bunları kalbine girmek için yapmam girdiğim kalp mutlu olsun diye yaparım. sıçılacak bişi varsa feminist söylemlerinizdir der geçerim.

  • akp belediyesi olmayan illeri, tc'den çıkarmadığına dua etmek lazım.

    amacı yönetmek değil, bölmek olan bir hükumet sistemi var.

  • müge anlı'nın, dişine göre bir suçlu bulmanın heyecanıyla, "atalay filiz hmmm a.f. kullandığı isim furkan altın hımm f.a." şeklinde şifrelerini tahtada çözüp, zekasına övgüler yağdırdığı, uzak bi yerlerden tanıdık gibi gelen seri katil.

    bacım anladık "amcamgille kız kardeşimi telefonla konuşurken görünce küreklen tepikledik" tiplerinden bıktın da bu da katil yani.

  • patronu acun’un tertip ettiği engizisyon mahkemesi yargıçlarından biri! bütün kibir ve ahmaklığıyla gariban bir çocuğu binlerce insanın önünde küçük düşürme pahasına, bu pespaye tiyatroyu oynamakta beis görmemiştir.

    edit: tekrar edeyim: bir suçu varsa rahatsız olan şikayetçi olur. o da yasalar önünde kendini savunur, cezasını çeker! size mi düşüyor yargılamak! sizi ne ilgilendiriyor bir insanın yemek yapma becerisi dışındaki görüşleri, hayat tarzı, ideolojisi. siz kimsiniz arkadaş! yarın acun çıkın takla atın dese, takla mı atacaksınız reyting için! bu kadar mı aç ve çaresizsiniz! çoluk çocuğunuz var! ayıptır günahtır.

  • ev arkadaşımın odasından hatun sesi geliyordu geçen gece. adamı tanımadığınız için size paranormal gelmeyebilir tabi şimdi.

  • nokia zil sesini borçlu olduğumuz bestecidir.

    gran vals

    ispanyol müziğinde piyanoda albéniz kim ise gitarda tárrega odur. ikisinin arkadaş olduğunu belirterek hikayeye başlayalım.

    tárrega'nın ailesi ona küçük yaşlarda gitar eğitimi aldırmıştır. tárrega, henüz 17 yaşındayken gitarını ispanya'nın en iyi gitar üreticisi olan antonio de torres'den satın alacaktır. torres ile yollarının kesişmesinin sebebi ise dolaylı olarak tárrega'nın ailesinin çocukluk döneminde castellón'a taşınması ile bağlantılıdır, zira tárrega burada ispanyol müzik tarihine damgasını vuran başka bir müzisyen ile tanışma fırsatını yakalayacaktır: julián arcas. tárrega burada arcas'ın öğrencisi olacaktır ve arcas'ın da gitarını yapan torres olduğundan tárrega, ispanya'nın en kaliteli gitarlarına erken yaşta ulaşma şansını elde edecektir.

    müziğe istidadı olan tárrega'nın takdir edilmesi gereken bir yönü, onun maddi imkanları çok kısıtlı bir aileden gelirken yeteneğini kanıtlayarak bursla konservatuara girebilmiş olmasıdır. profesyonel anlamda ilk eğitimini aldığı okul günümüzde real conservatorio superior de música de madrid olarak geçer. çok geçmeden ünlenen tárrega, turnelere başlar ve öğretmenliğe soyunur.

    ispanya önemli bir tarihsel olay yaşamıştır: la gloriosa. ispanya kraliçesi kötü yönetimi nedeniyle muhalefetin hedefi olmuştur ve kendisine karşı ayaklanmalar başlamıştır. alcolea muharebesi'nde kraliçeye bağlı güçlerin kaybetmesiyle kraliçe ii. isabel vatanını terkederek paris'e yerleşmek zorunda kalmıştır.

    tárrega'nın şöhreti, paris'teki ii. isabel'e kadar ulaşır. isabel onu saray müzisyeni olması için çağırır ve tárrega mesleğini bir süreliğine paris'te icra eder.

    francisco tarrega - isabel

    tárrega'nın yolu, sonraki dönemlerde londra'ya da düşmüştür. lakin unutmamak gerekir ki bestecimiz bir ispanyoldur. sıcak hava sever, güneş sever. londra'nın kapalı havası tárrega'yı depresyona sürükler. ingiltere'nin karamsar ambiyansını avantaja çeviren tárrega, meşhur lágrima'yı böyle besteleyecektir. (lágrima, latince "lacrima"dan gelir ve "gözyaşı" anlamındadır.)

    francisco tarrega - lagrima

    57 yaşında dünyaya gözlerini kapayan besteci, ispanyol müzik tarihinin en önemli figürlerinden biri olarak tarihe geçecektir.

    bazı eserleri:
    tango maria
    adelita
    capricho árabe

  • bakın bu öyle alelade bir sorun değil ve hiç kimse bu konuda hiçbir şey yapmıyor.
    bu konuda ne bir haber okudum, ne de bir gündem çalışmasına şahit oldum.

    geçtiğimiz günlerde dayımın oğlunun bir bahis sitesinde hesabının olduğu ve dayımın kredi kartlarını kullanarak burada kumar oynadığını öğrendik.
    bahsettiğim çocuk 17 yaşında bile değil. babasının kimlik bilgileri ile üyelik almış ve binlerce lira kaybetmiş.

    eğer bu konuda bir istatistik çalışması yapılırsa, gençler arasında kumarın korkunç seviyelere ulaştığını göreceksiniz. rastladığım bazı instagram paylaşımlarında gördüğüm yorumlar ve illegal bahis sitelerinin takipçi kitlesi tamamen 15-25 yaş grubu gençlerden oluşuyor. araştırmalarıma göre gençler arasında gates of olympus ve sweet bonanza adlı oyunlar çok popüler.

    illegal bahis siteleri, gençlerdeki işsizlik ve parasızlıkla besleniyor.

    ortalık anne babasının kredi kartlarını patlatan, cebindeki parayı son kuruşuna kadar bunlara kaptıran mutsuz ve umutsuz gençlerle dolu.
    neticede bu insanlar henüz genç ve tecrübesiz, böyle şeylerden medet ummaları ve hatalar yapmaları kaçınılmaz.

    benim dahi telefonuma hiç alakasız numaralardan spam mesajlar geliyor. ben artık bu sitelere el altından imkan verildiğine ikna olmuş durumdayım.
    ekşi sözlük'ü bile dakikasında sansürleyen bir siyasi rejim, isterse bunların fişini anında çekebilir, ama kılını dahi kıpırdatmıyor.

    toplumu, anne babaları da bu konuda bilinçlendirmek gerek. aksi halde çok geç olabilir!

    edit: bir takım sığırlar reklam yaptığımı ileri sürmüş. olum siz ne art niyetli boktan insanlarsınız lan. örnekledim ki farkındalık yaratayım, sorunun odağında bulunan öğelere dikkat çekeyim. bok yeme diyince bokun reklamını mı yapmış oluyorum? sizin ben aklınızı...

    ayrıca daha şimdiden gelen onlarca mesaj, yardım çığlığı... durum sandığımızdan da korkunç. gençler ihmale gelmez, ilgi ve sevgiye muhtaçtırlar. bize düşen onları korumak, sorunu gündemde tutmak ve yetkilileri bu konu hakkında aksiyon almaya zorlamak. türk genci sahipsiz değildir. bu işin peşini bırakmayalım.

    mesajların sadece bir kısmı;

    görsel

    görsel

    görsel

    görsel

    ek: arkadaşlar hepinize dönüş yapabilmem ve yaşadıklarınızı paylaşabilmem imkansız. bizler bu konuda daha fazla ne yapabilir, hangi önlemleri alabiliriz? lütfen sorunun çözümüne yönelik geribildirimlerde bulunun ve enerjimizi oraya yönlendirelim.