21 entry daha
  • filmin baslangic sahnesi hitchcock un meshur dus sahnesi ile beraber anilir olmus, dolly in zoom outlarda ornek teskil edecek seviyeye gelmis uzmanlik sergilenmis, comak almaya giden kopek, geri donen comak gibi enstantaneler insanin aklina kazinmistir.

    ayrica spielberg style "kibar" ve "onaylanabilir" siddet bu filmde iyice belirginlesmis. kopekbaligi avi sirasinda olen tek adamin hirosimaya bomba atan ekipten oldugu ogrenildikten sonra katli vacip olmustur.

    her gerilmeden once bir adet espri ve comic relief koyan spielberg, montajla senkron muzikte de cem yilmaz in bahsettigi ve sinemacilarin "aural bridging" dedikleri hadiseyi en iyi uygulatanlardan olmustur.

    yani sinsi bir muzik ana temanin arasina karisip "aha lan geliyo mu yoksa" "geldi galiba" "iste la kanadi" "yok lan degilmis" huzursuz bekleyisini olusturmus, seyirciyi maymun etmistir.
401 entry daha
hesabın var mı? giriş yap