7 entry daha
  • cinuçen tanrıkorur'un tarzında ud çalan udi; ama daha hızlı daha bir virtüöz. bazen tanbur, bazen ud, bazen de bağlama oluyor sanki elindeki ud. bunda bağlama geçmişi olmasının da etkisi var gibi. genelde müstahsen ahengini tercih ediyor üstat. bu tarzda hatasız, süslemeli ve yüksek ajilite ile çalmak çok zordur. cinuçen tanrıkorur gibi bestecilik yönü olmamakla beraber*, ajilite ve virtüözite yönünden bu tarzın en iyisi denebilir. eser yorumlarındaki hızlı ve zor geçişlerde yaptığı kendine özgü yorumlarıyla sanki oya gibi işliyor müziği. onun elinde başka bir soluk kazanıyor eserler; bazen çoşuyor, cızrdıyor bazen sakinleşip sönecek gibi oluyor titreşen teller. misal; yasemin albumündeki tanburi cemil bey'in şedaraban sazsemaisi yorumu herşeyi özetliyor gibi bu konuda. taksimlerindeki yaratıcılığı ve sol el tekniği fevkaladenin fevkinde. tabi bunlarda udunun harikulade sesinin de payı büyük.
32 entry daha
hesabın var mı? giriş yap