şükela:  tümü | bugün
  • 1970 yılında j. h. conway tarafından icat edilen, hayat simulasyonu. mxn'lik bir haritada dolu ve boş karelerle gösterilir.

    kurallar:
    . eğer kare canlıysa (dolu),
    ..ve 1 veya 0 komşusu varsa, yalnızlıktan ölür.
    ..ve 2 veya 3 komşusu varsa, yaşar.
    ..ve 4 veya daha fazla komşusu varsa, aşırı kalabalıktan ölür.
    . eğer kare ölüyse (boş),
    ..ve sadece ve sadece 3 tane komşusu varsa, bir sonraki kuşakta canlanır.

    diğer durumlarda, kareler aynen devam ederler.

    tüm ölümler ve doğumlar aynı anda gerçekleşir.

    zamanla bu modelleme pek çok insanın ilgisini çekmiş, scientific american'da martin gardnet tarafından da incelenmiştir. hatta bir ara üç ayda bir yayımlanan dergisi bile olmuştur. insanlar ilginç yapılar keşfetmişlerdir bol bol.. mesela;

    ooo
    xxx
    ooo

    sürekli devam eden bir kolonidir.
  • ödev olarak c sharp ile yapmamız istenen ve yapanlardan edinerek sorunu çözdüğüm oyun hadisesi...
  • 0 oyuncusu olan oyun. mit'de yapilan versiyonunda oyunun surekli devam edebilmesi icin var olmasi gereken canlilar var, basta bunlar var ama sonra tam kaybolacakken yenileri uretiliyor. bu mantik da bircok baska alakasiz seylere uygulanabilir. mesela insanlar insanlara savasi, silahlanmayi ogretirler ki bilenler yok olduklari zaman arkada mutlaka birileri bu donguyu devam ettirsin. burada savas ve silahlanma oylesine secilmistir. her neyse
  • 4 tane fizik yasası olan bu basit evrende kendini kopyalayabilen objeler keşfedildi:
    newscientist
  • ilk olarak neuman'ın ortaya attığı, 70'lerde de john horton conway'in anlam kattığı hücresel otomatlardan conway'in de adını alan en meşhurudur. temel bir kaç kural ile kompleks yapılar oluşabileceğini göstermesi bakımından dikkate ve hayrete değerdir. büyüksün conway.

    detaylı bir türkçe incelemesi: http://www.acikbilim.com/…at-nasil-bir-oyundur.html
  • daniel dennett bunu özgür iradeyle ilgili savını geliştirmekte kullanır.