• dindar ve kindarlara benzemez. davet edeni kırmak istemez.

    gelen mesajalar üzerine edit: agnostik'im, oruç tutmuyorum. ınanclilar veya ateistler kadar emin olamıyorum ve özgürce sorgulamayı seviyorum. evde iftar yapmıyorum ama yöneticisi olduğum ekip için her yıl iftar yemeği düzenlerim. ekibimde oruç tutanlar ve oruç tutmayanlar birlikte olmak için bu yemeğe karşılıklı saygıyla katılırlar. bu kadar basit bir konuda bu kadar farklı fikir olmasına şaşırdım.
  • eşi dostu için katıldığı iftar sofrasında muhtemelen oruçlu olanlara en saygılı yaklaşan birey oluyordur.
  • ben ılık bir müslüman değilim. bunu, cahil cühelanın bana saldırdığı yazılarımdan da anlayabilirsiniz.
    lâkin ben şunu bilirim;

    soframıza oturan birinin hele hele iftar sofrasına oturan birinin inancının ne olduğunu ne olmadığını sorgulamak ne bu dinde ne de insanlıkta kendisine yer edinmiş bir adet değildir. kahpeliktir diyeyim hatta.

    bakın islâmiyet zamanla araplardan diğer toplumlara ve malûmunuz türklere de yayılmış bir inançtır fakat bütün toplumlar eski geleneklerini de inançları imiş gibi yaşatmaya devam etmişlerdir.
    işte bizi bu noktada orta doğunun hâlâ cahiliye dönemini yaşayan topluluklarından ayıran özelliğimiz, kültürümüz, türk kültürü olmuştur.

    örfî kanunun yanında şer'î kanunun da yer aldığı osmanlı imparatorluğu'nda sokak iftarlarında gayrimüslimler de sık sık misafir edilmişlerdir.

    biz selefî değiliz. biz arap, afrikalı ya da misafirlik nedir bilmeyen batı avrupalılardan, islandinavlardan değiliz.

    şimdi başka yerde görev yapan eskiden can ciğer dostum olan ateist bir arkadaşım bize ramazanlarda iftara gelir; annem babam bunu bilmediği için o da bu konulara hiç girmez, müslüman gibi takılırdı.

    hiç de zorlanmazdı!

    kalkıp bizimle namaz kılmazdı mesela yemekten sonra. eee? müslüman olduğunu söyleyip de namaz kılmayan nice misafirimiz oluyordu zaten. hâlâ oluyor.

    inşallah, elhamdülillah gibi anahtar kelimeleri de haliyle bilirdi. bu kadar kolaydı işte müslüman taklidi yapmak.

    bizim soframız yani bu ülkenin sofrası misafirperverliğiyle nâm salmıştır. ülkemize doluşan selefîlerin bunu değiştirmesine izin vermemek gerekir.

    haddi aşanlardan olmayalım.

    afiyet olsun.
  • çünkü pide çok güzel bişey..
    görsel
  • bir zamanlar iftarlar mahallelerde yapılırken gayri müslimlerin de sofralara buyur edildiğini bilmeyen bir sığırın anlam veremeyeceği olaydır.
  • çünkü sıcak pide.

    allah yok belki ama sıcak pide bir gerçek.
  • hatır gözeten, adabı muaşeret bilen ateisttir.
  • olm adamların sadece anasına sövmediğiniz kalmış.

    hani islam hoşgörü diniydi? adam iki lokma yemek yiyip güzel dilekler dileyip evine gidecek. illa oruç tutması mı gerekiyor? bir çok insanda ciddi manada hoşgörü eksikliği var.
  • benim. hatta iftar sırasında "ya bugün de çok rahat geçti, hiç zorlanmadım ehehehe" şeklinde küçük bir mümin latifesi yapıyorum.
  • ateistim. dün akşam oruç tutan arkadaşımla iftar yaptım.
    yarın aile dostlarıma iftar yemeği hazırlayacağım.
    bence ateizm hoşgörü ve dostluktur.
hesabın var mı? giriş yap