• münih in hayat kaynağı nehri...her yeri farklıdır.kışın donar üzerinde kayarsın,yazın çevresi yeşerir güneşlenirsin.
  • başkasının ihtiyâcını kendi ihtiyâcından önce düşünmek. muhtac olduğu hâlde, elindeki malı muhtâc din kardeşine verip, yokluğa katlanmak.
  • eski dilde cömertlik..
  • doğru yazılışı " iş'ar" dır.
  • (îsar) kur'an'da aşağıdaki minval üzere bahsi geçen yüce haslet.

    "daha önceden medine'yi yurt edinmiş ve gönüllerine imanı yerleştirmiş olan kimseler, kendilerine göç edip gelenleri severler ve onlara verilenlerden dolayı içlerinde bir rahatsızlık hissetmezler. kendileri zaruret içinde bulunsalar bile onları kendilerine tercih ederler. kim nefsinin cimriliğinden korunursa, işte onlar kurtuluşa erenlerdir." (haşr suresi/9)
  • i$'ar: yazı ile bildirmek, anlatmak.
    i$ar: birlikte geçinmek, muâ$eret etmek, ho$ geçinmek.
  • münih şehrinin ortasından akan doğa harikası bir nehirdir. hızlı aktığından yazın bile suyu çok soğuk olur. yazın çevresi güneşlenen insanlarla dolup taşar.
  • tek istikamette, yol üstünde bazen sincaplar, bazen tilkilerle karsilasarak saatlerce bisiklet sürebilirsiniz bu nehir boyunca.. sehrin göbeginde sehirden sizi tamamen koparabilen, geceyarisi bile kosu yapan insanlarla karsilasabileceginiz, kafa dinleyebileceginiz, biranizi yudumlayabileceginiz ya da ölene kadar spor yapabileceginiz harikulade bir zenginlik.. güzel havalarda donsuz güneslenen dedeler-nineler de süphesiz hakkini vererek faydalaniyor bu nimetlerden
  • cömertliğin bir üst kademesinde yer alan ve kendisi muhtaç olmasına rağmen, kardeşini (veya başkasını) kendisine tercih etmenin ismidir.

    kur'an'da da (59:9) övülen bir davranıştır. aklımda kalan en mücessem örnek, bir savaşta ölmek üzere olan askerin yaralılar arasında gezen bir başka askerden su istemesi; suyu içecekken bir başka yaralının "su" diye figan etmesi üzerine suyu içecek askerin "ona götür" demesi, ikinci yaralının da bir üçüncüsünün feryadını işitmesi üzerine yine aynı davranışta bulunması, ancak üçüncü yaralının suyu içemeden şehit olması ve neticede suyun tekrar ikinciye ve en nihayetinde ilk yaralıya götürülene kadar hepsinin ruhunu teslim etmesi neticesinde suyun kimseye nasip olmamasının anlatıldığı hikayedir.

    cennete girerken bile "önden siz buyrun" diyebilendir isar hasletini en üst seviyede temsil edebilen.
hesabın var mı? giriş yap