• arabadayiz bir gun bir amerikali arkadasla, natacha atlas'in gedida albumunu dinliyoruz. bahlam diye nefis bir sarki var orda, o caliyor..natacha'nin yilankavi, seksuelligin zirvesindeki vokaline hasta oluyoruz hep beraber.. amerikali arkadastan bir inci: "islam'in niye kadin sesini yasakladigini simdi anliyorum."
  • taksim meydani'nda afisini iceren tabelaya carparak tanistigim bayan.
  • yahudidir hem de.
    ama bu engel olmamıştır muhteşem sesiyle ezan döktürmesine.
  • dogu-bati sentezi diye bir sey varsa, bunu herhalde en iyi gerceklestirmis muzisyendir (hatta insan?) natacha atlas. "human gaza strip" olarak tanimlar zaten kendini. yahudi asilli bir misirli baba ve hippi ingiliz bir anneden dogup, bruksel ve ingiltere'de gecen bir cocukluk ve genclik, goth cevrelerinde baslayan bir muzik hayati (bkz: bauhaus), daha sonra gece kluplerinde baslayan gobek dansi olayi onu jah wobblein mercury prize adayi olan rising above bedlam albumunde, wobble'la calismaya kadar goturmustur. bomba, erzulie gibi bomba parcalarda, natacha'nin daha tam diva olamamis, nisbeten koseli vokali duyulabilir. 1992 de transglobal underground da baslayan vokalistlik donemi, 95 de cikardigi inanilmaz arap electronica albumu diaspora, 97 de yaptigi daha oryantal halim albumu ile solo bir kariyere de donustu. ozellikle fransa'da oldukca populer, biraz da soyledigi fransizca cover'lardan dolayi sanirim (mon amie la rose ve ne me quitte pas) son albumlerinde biraz daha popa kaymis denebilir, bunda bir suredir misir'da yasamasinin da payi vardir tahminim.
    gobek dansi hala performanslarinin onemli bir parcasi. sonradan musluman olmustur.
    albumleri:
    diaspora 1995
    halim 1997
    gedida 1999
    remix collection 2000 (bu sanirim sadece abd'de yayinlandi. sadece yalla chant'in coldcut etkili youth remiksi icin bile edinmeye deger.)
    ayeshteni 2001
  • bir etkileneni şöyle demişti:

    "sahneye çıktı. neden durmadan ona baktığımı bilmiyordum. göğüs dekoltesi umrumda değildi. gözlerimi kapayarak da dinleyebilirdim. ama, bir türlü gözlerimi ondan çekemiyordum. yüzündeki fondoteni görüyordum ve altındaki cildini. saçları bugün yıkanmış gibi. her şeyi görüyordum. ama gördüklerimin anlamını silen bir sesi vardı. yukardan sertab (şarkıcı, türkiye) - ki kendisi ile hiç selamlaşmadım, öyle bir amacım yok, tanımıyorum, şarkılarını dinledim ve hislenmişliğim vardır evet - nataşaaa! diye bağırdı. o an öyle bir sihirde yüzüyorduk ki, herhangi biri "nataşa" dediğinde akla gelen manadan eser yoktu. bedenini isterisiz hareket ettirme kabiliyeti vardı. mısır dansçılarının vücut hakimiyetinin çok yüksek olduğunu duymuştum. ama, ondaki hakimiyet, hareketlerindeki abartısızlık... sanırım aşık olmuştum. hep gözlerinin içine bakıp, beni görmesine çabalıyordum. topluydu, en azından kırk yaşında görünüyordu ve bana, çakılıp kalmak istediğim o anlardan birini yaşatıyordu. unutmam herhalde o geceyi."

    muhteşem bir sesi var. yeni saray akımının baş şarkıcısı.
  • sadece gafsa yüzünden unutamayacağım kadın. beni bu kadar hüzünlendiren ruhuma dokunan başka bir parça daha yok sanırım.
  • 10 ocak babylon konserine hasta hasta çıkmış, iki parça arası yumurta aklarını shot yaparak sahnede kalmış bir ara "aha gidiyor kadın" noktasına getirtmiş, sonra kulise gidip iğne vurulmuş, akabinde gelip danslar ederek coşturmuş, kusurlarıyla muhteşem olmayı başaran muhteşem muhteşem muhteşem kadın.

    yıldız olmak da böyle birşey değil mi zaten?
  • aglayacak hale getirir ama aglatmaz.
  • gecen yaz, caz festivali'nde konser verdi kendisi. acikhava ''biz buraya caz festivali kapsaminda bi konser dinnemeye geldik fekat sahnedeki kadin arapca sarkilar soyleyip gobek atiyor'' dedikleri her hallerinden belli, takim elbiseli beyler ve dopiyesli hanimlarla doluydu. ne yazik...
  • bin-jip* adli kim ki-duk yapimi filmde calmakta olan gafsa isimli parcayi soyleyen kadife sesli sarkici. filmde gecen tek sarki da budur zaten. baska da olmasindir.
hesabın var mı? giriş yap