• aşağıda sayacağım diziler ile ilgili çok ağır spoiler olacağı uyarısını yapayım.

    --- spoiler ---
    farazi olarak kendimce sabah sabah fantezi yaptım.
    dizilerin bazı bölümleri başlı başına sinemaya uyarlansa ayrı bir klasik haline gelebilecek potansiyele sahiptir. hbo'nun sıklıkla kullandığı her bölümü ayrı yönetmen tarafından çekilmesi, izleyeni tekdüzelikten kurtarabiliyor.

    teatral olanı, aksiyondan çok zekice dialoglar içeren tek mekan filmi olabilecek dizi bölümlerini seçtim.

    ...........................................
    true detective
    omega station (2. sezon 8. bölüm)
    .............................................
    çoğu izleyicinin aksine ben 2. sezonu da beğenenlerdenim (1. sezon gibisi gelmez tabi orası ayrı). karakterinin kararlılığını gördüğümüz final sezonunda frank semyon karakterinden ilke nedir, dik durmak nedir bunları görüyoruz. zaten frank semyon (vince vaughn) ve ray velcoro (colin farrell) bar sahneleri bile işlense enfes bir mafya/polisiye ortaya çıkar. karakterler kaybeden tipler, salt iyi diye tabir edeceğimiz karakter yok. ama frank'in özellikle çöldeki uzun yürüyüşü, hayatı üzerinden stay ya da triangle tarzı bir döngüsellik de beyazperdeye uyarlanabilir.

    `filmi hangi yönetmen çekmeli:` nicolas winding refn tarafından dingin bir şekilde çekilebileceğini düşünüyorum. drive örnek olabilir. david fincher' in de karanlık atmosferine uyardı (ışıklandırmalar vs).

    sahne: true detective
    ..................................
    six feet under
    ecotone (5. sezon 9. bölüm)
    ....................................
    nate fischer'in öldüğü sahne ve komada kardeşinin gördüğü yolculuk. sonsuzluk ve bir gün ya da wristcutters tarzında ama e daha lirik ne de daha romantik olmayacak şekilde filmin sürreal havasına uygun uyarlanmalı. baba karakterinin hikayesi de dahil edilmeli (tezgahın arkasında ağlama sahnesini hala unutamam) uyuşturucunun etkisi ile fantastik-bilim kurgu türünde çekilebilir. cenaze sahnesinde yer alan mesnevi görüşler de dahil edilirse yolculuk-yaşam/ölüm üzerine çok farklı bir film olacağını düşünmekteyim.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: kesinlikle dave mckean tarzına yakışır bob galein de parmağı olmalı. alejandro jodorowsky da olabilirdi ama beyni yakabilirdi sanki.

    sahne:six feet under
    ..........................
    oz
    hz. isa'nın olduğu bölümler (2. sezon)
    .......................................
    filmde duvarın içine gömülme gibi acılara katlanan inançlı pederin karakteri altmetin olarak isa'nın öyküsünün hapishane versiyonunu oluşturur. duvarın içinde ölmestir of echoes filmine de uyarlanan e.a. poe eserini de akla getirir. film gotik olmalı belki barok ışıklarla daha başarılı olur. the suffering oyunu gibi delilik/halüsinasyon sahneleri çarpıcı olurdu.
    not: cool hand luke filminde bir nebze bu yapıldı aslında.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: tarkovski izinden giden ve dine örtük şekilde yer veren lars von trier bu işin altından çok güzel kalkardı. görsel olarak da bir sunum yapardı izleyene.

    sahne:oz
    ......................................................
    the wire
    the buys (1. sezon 3. bölüm)
    .......................................................
    satranç sahnesi ile sembolik olarak diziyi, sokakları hatta hayatı özetlemek. şüphesiz ki hbo mucizesidir. bergman gibi varoluşu bu sefer sokaklardan anlatacak bir yönetmenin elinden harikalar çıkardı. ne bileyim zula/kale, amca/vezir gibi metamorfozlarla film çok farklı olurdu.
    not: 1994 yapımı fresh bunu başarmıştır.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: tom ford görsel olarak, sürprizleriyle bu işin altından kalkardı. richard kelly için de bir ayağa kalkış filmi olabillirdi.

    sahne: the wire
    .............................................
    carnivale
    new canaan, ca (2. sezon 12. bölüm)
    ...........................................
    izleyicinin en memnun olup da en nefret ettiği sezon finalini içerir carnivale. şeytana dönüşen peder karakterinin kızının görevi eline alması ile devam edilecek bir hikaye ile yeni bir angel heart ortaya çıkabilir.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: guillermo del toro filmi görselliği ve mitolojik alegorileri ile iyice masallaştırırdı. tarsem singh sanat yönetmeni, neden olmasın?

    sahne:carnivale
    ................................
    boardwalk empire
    farewell daddy blues (4. sezon 12. bölüm)
    ...................................
    richard harrow'un hikayesi başlı başına ayrı bir film olur. eve dönüş hikayesi: son bir görev ve sürpriz son. bolca ağlatacak türden bir film olurdu. sonunu road filmi gibi distopik şekilde de bitirebilrler.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: denis villeneuve hikayeyi spin-off'ları, flash-back ve flash-forvet'leri ile efsane haline getirirdi. banliyö tarzını düşünecek olursak david lynch'te doğru tercih olurdu.

    sahne:boardwalk empire
    ..........................................
    breaking bad
    the fly (3. sezon 10. bölüm)
    ..................................................
    7.7 bölüm puanı ile aksiyon bekleyenleri hayalkırıklığına uğratan bir bölümdür sinek. itirafların yapılacağı kapalı alan ve akıcı/akılcı konuşmalar. tüm dizinin özetlendiği, walter karakterinin özünü görebildiğimiz bir an. sadece sinek kovalama ile yaşanılan gerginlik efsanedir.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: sidney lumet veya stanley kramer çekebilseydi efsane olurdu diye düşünüyorum.

    sahne:breaking bad
    .........................................................
    the sopranos
    join the club (6. sezon 2. ve 3. bölüm)
    ...................................................................
    psikoanalitik çözümlemeler yapılabilecek derinlikte. kimliğini kaybetmiş bir müşteri, kimliği olmadığı için evine dönemez. uzakta dönen bir ışık görürüz. evinin olduğu şehir midir, anlayamayız. işaretleri takip ederek ışığın altında kendi eliyle öldürdüğü kuzeni onu partiye davet eder. evin içinde belli/belirsiz gölgeler görürüz. son anda içeri girmekten vazgeçer ve aniden komadan uyanır. alzheimer olan amcası tarafından vurulan tony'nin dantevari yolculuğudur bu.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: adrian lyne ya da alan parker'ın karanlık atmosferine yakışırdı. alex proyas ın da parmağı olabilir.

    sahne:the sopranos
    ......................................
    rick and morty
    the ricklantis mixup (3. sezon 7. bölüm)
    ............................................................
    bir çizgi filmin 25-30 dakikalık bölümüyle tüm hollywood klişelerini ele al, sonra onları ırkçılık, platon'un devleti ile harmanla ve 9.9'luk bir iş çıkart. kolay değil. paralel evren konularını geçtim sırf polis rick'in hikayesi bile alternatif bir gerçeklikte geçen efsanevi buddy filmlerin arasına rahatça girer.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: spike jonze ve charlie kaufman iş birliği ile baudrillard okumaları ile gerçek bir klasik çıkabilirdi. kubrick yaşasa tek başına bu yükün altından kalkabilirdi ama.

    not: kendilerini gömdükleri sahne de efsane bir film olabilirdi.
    sahne:rick and morty
    ........................................
    westworld
    trompe l'oeil (1. sezon 7. bölüm)
    ....................................................
    hangi kapı? sahnesi elbette. bütün varoluşu ele alır bu 20 saniye ve sinema dilini doğru kullanarak çocukluktan sona doğru bir hikaye anlatılabilir.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: ridley scott ya da christopher nolangibi gişe canavarı iki yönetmenden biri yer alması lazım kamera arkasında.

    sahne:westworld
    ....................................
    deadwood
    here was a man (1. sezon 4. bölüm)
    ......................................................
    ölü adamın eli hikasi hiç bu kadar güzel anlatılamazdı. 20 dakikadan az sürede olup biten olaylar, öncesiyle toparlanıp miller kavşağı tadında çekilebilir.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: joel coen veethan coen

    sahne:deadwood
    ........................
    battlestar galactica
    pilot bölümü
    ...........................
    sadece dr. gaius baltar'ın kafasının içindeki benlik/chip olayı bile moon filmine benzer bir merdümgirz post-fütüristlik bir seyir sunardı.

    filmi hangi yönetmen çekmeli: alfonso cuaron çekmeli. one-shot çekimleri ve super-cut'ları ile görsel bir şölen olurdu.

    sahne:battlestar galactica
    --- spoiler ---

    son olarak:black mirror'un tüm bölümleri (özellikle white bear)
  • (bkz: behzat ç. 78. bölüm)

    bu haliyle de efsanedir gerçi.
  • behzat ç 78. bölüm.tüm bölüm akbaba nın evinde geçmişti hani.
    o konuşmalar, muhabbetler, şakalar.. tek başına film olabilir
  • black mirror dizisinin her bölümü. zaten her bölüm sinema tadında.
  • black mirror'un tüm bölümleri +

    true detective'in ilk sezonu - ki zaten 8 saatlik film gibi -
  • leyla ile mecnun- şekerpare
  • sherlock
    sezon 2, bölüm 1
    a scandal in belgravia
  • breaking bad
    (bkz: ozymandias)
  • (bkz: behzat ç) 78. bölümden başka aklıma gelmiyor.
hesabın var mı? giriş yap