şükela:  tümü | bugün
  • yazardan başka ortaçağ uzmanı, tarihçi, filozof, semiolog, estetikçi, üniversitede öğretim uzmanıdır...
    zaten bu özelliklerden bazıları gülün adı'ndan belliydi...
  • somon baligiyla yolculuk adli kitabıda oldukca guseldir..parodi yazarlıgı olarak tanımlanmıs bi kitap..
  • yarmish lari bile yaran insan, semiotic dusunce sisteminin ashmisi, sarkac paranoyasi, canli databank, kirkayak, tossoch gecme sanati, ironik dahi, terbiyesizin onde gidemi, italyan, imgenin bokunun ciktigi vucud, sadece kafasi 150 kilo, kesinlikle her daim erek insan, allahin neden peygamber yapmadigini anlamadigimiz insan (belki fazla xtereme die mi acep?), anlayamiyorum neden herseyi bu kadar iyi anliyorum!!!! romanlarinin haricinde kose yazilari, elestirel yazilari herseyi tavsiye edilir, "ama su bilinmelidir ki econun yazdigi okudugu etkilendigi herseyi okusaniz bile eco kadar bilemez anlayamazsiniz", (semiyoz suresi)
  • 20 yüzyılın en önemli düşünce adamlarından biri, ortaçağ estetiği ve göstergebilim dalının yaşayan efsanelerinden.1960'ların ortasından itibaren avantgarde yapıtlara, kitle kültürüne yönelmiş, son dönemlerde ise, güncel olay ve olguları da ele alan çalışmalar yapmaktadır.italya da il verri dergisinde yazdığı insanları, toplumda yerleşik alışkanlıkları edebi ve alaycı bir dille anlattığı yazıları kitap haline getirilmiştir. (somon balığıyla yolculuk, yanlış okumalar) bu çalışmalar arasında edebiyat eleştirileri, tarih ve iletişim yazıları önemli bir yer tutmaktadır. roland barthes'dan sonra “ayrıntıların anlamı” ya da “ayrıntıların sosyolojisi” adı verilen bir anlayışın en önemli köşe taşlarından birisidir.
    anlatı ormanlarında altı gezinti, foucault sarkacı, gülün adı, ortaçağ estetiğinde sanat ve güzellik, ortaçağı düşlemek, önceki günün adası, yorum ve aşırı yorum, beş ahlâk yazısı
  • gulun adi ve foucault sarkaci ile baglandigim, zekasini gulmeye adami$ oldugunu du$undugum ustinsan. denemeleri de pek eglencelidir.
    (bkz: onceki gunun adasi) (bkz: somon baligiyla yolculuk)
  • yorum ve aşırı yorum'da "a survey of literary flora from shakespeare to eco" isimli kitaptan söz açıldığında "shakespeare'in, isminin benimkiyle anılmasından gurur duyacağını umuyorum " der.
  • foucault sarkacinda, casaubon adli karakterinin gizli bir ayini gordukten sonra kacisini tasvir etmek icin, romanin gectigi yere (fransa'da bordeaux'da kucuk bir koy) giden, casaubon'un kostugu yokustan asagi kosan ve bu esnada elindeki ses kayit cihaziyla etrafi tasvir eden, ve yildizlarin tasviri icin ise (ki romanin akisi acisindan son derece onemlidir) bir bilgisayar programi hazirlatan ve yildizlarin konumunu bile anlatan, ve yine de "zola" gibi realism saplantim yok diyen yazar (eco, 1994, yoru asiri yorum), dilbilimci profesor. ayrintilari hikayelerinin merkezine almistir. "foucault sarkaci", "gulun adi," "onceki gunun adasi," "bir somon baligini hikayesi" onemli romanlarindandir. bilimsel olarak, yahudi mistik dinleri ve bilimeri ozellikle kabalah uzerinde calismistir. "avrupa'da mukemmel dil arayisi" adli eserinde, avrupa dillerinin gelisimini dante'ye baglar, "yorum asiri yorum" ve "anlati ormaninda alti gezinti" adli denemelerinde, okuyucu-metin arasindaki iliskileri inceler. bir filozof olduguna dair iddialara karsi gulup gececek kadar mutevazi, kose yazilari turkiye'de (simdi kapanmis olan) "yeni yuzyil" gazetesinde yayimlanacak kadar populerdir. ortacag felsefesi ve estetik uzerine gorusleri ise (ornegin ortacagi dusunmek) pek kabul gormemistir.
  • "ıssız bir adaya düşmüş olsam yanıma hangi kitabı alacağımı soranlara şu yanıtı veriyorum:"telefon rehberi; rehberdeki isimlerle sonsuz öyküler yaratabilirim."
  • (bkz: serendipity)