• allah benim belamı versin temalı şarkı. taner tarafından muhteşem yorumlanmıştır ve tek bir sarkısıyla tanınan bu şarkıcının, belki de yıllar sonra bile, gecenin bir yarısı eski aşkını hatırlayanların playlist'lerinde çaldığında ya da efkar dağıtmak için kurulan içki masalarında akla gelmesinin yegane sebebi olacaktır.
  • insanda pi$manlik duygusu hissettiren, yapmadiginiz $eyleri yapmi$ gibi hissettiren acaip bir $arki. playlistten acilen cikartilmasi gerekir, yoksa bunalim ruzgarina kapilir, derinlerde bogulabilirsiniz.
  • neresinden tutsan kalite kokusu geliyor, doksanların verimli çağlarının en nadide örneklerinden biri bu şarkı. insana hiç bir şey yapmadığı halde suçluluk duygusu yaşatıyor. sözlerinde "ben hatalarım için, sana yaptıklarım için, hiç affetmedim kendimi" diyor ama oraya yapmadıklarımı, yapamadıklarımı da ekliyorum kendi içimde. çaba göstermek tatmin etmiyor bu şarkı eşliğinde "bir hata yapmış olmalıyım?", "eksik olan neydi?", "yanlış neresindeydi?". schindler's list' de olduğu gibi, bir çok kişinin hayatını değiştirirken, değiştirilemeyenlere üzülmek belki de.

    "sen başkaydın sevgilim"

    bir cümlede geçmiş zaman bu kadar güzel mi kullanılır haşmet? zaman geçmiş gitmiş, hâlâ "sevgilim" diyorsak eğer ve affetmek yalnızca allaha mahsus ise affetmedim kendimi.
  • bir günah işledim kaybettim seni
    bilirim geriye dönmezsin
    bir günah işledim çok üzdüm seni
    bilirim bir daha sevmezsin

    her gece seni özlediğimi söylesem de
    faydası yok bilirim
    her gece seni unutmak için sevişsem de
    sen başkaydın sevgilim

    ben hatalarım için, sana yaptıklarım için
    hiç affetmedim kendimi
    inan bana, hala sızın içimde, ağlarım düşündükçe
    hiç affetmedim kendimi
  • taner isimli pop müziği sanatçısının çıkış parçası.karlı,kedili,tuğba ünsallı,telefon kulübeli klibi pek bir acıklıdır.
  • az önce hakan peker'den duyduğum şarkı. taner çok güzel söylerdi de, bu yorumu duyunca n'apıcamı bilemedim. hani tadı berbat bir şeyi ağzına atarsın, gider çalkalarsın, olur biter. kulakta ne yapacağım yaa?!? arabesk kemanlar, o yılların değiştiremediği detone soprano ses, yorum yorum yoran bir yorum!.. verilmiş sadakam varmış, fazla eziyet çekmeden radyoyu çevirdim de yırttım!..
  • insanın vicdanının, insanı asla rahat bırakmayacağının kanıtıdır bu şarkı. örnek mi? verelim:

    bir taraf çok sever, diğeri iplemez. seven taraf, karşısındaki onu iplesin diye akla hayale gelmedik şeyler yapar. en nihayetinde ilişki biter, aradan seneler geçer, bu şarkı dinlenir...

    iplemeyen taraf, kendisini affedemez. çünkü büyük kötülükler yapmıştır. yaptığı da yanına kar kalmıştır. ama içinden atamaz. hep bir yerinde sızlar hayattan kazık yedikçe. hiç alakası olmasa da, başına gelen kötülüklerde: "eden bulur" der. yaptığı, ölü bir albatros gibi boynunda asılıdır. kimse, kendisini onun kadar sevmemiştir çünkü. o ise, salaklık edip o sevgiyi bitirmiştir.

    seven taraf, sevgisinin şiddetinden korkmuştur. sevdiği kişiye kıyamazken, ona zarar verme hissiyle dolmuştur. hayal kırıklığıyla saçma sapan işler yapmıştır. ve, onu mahvetmek için de elinden geleni yapmaya kasmıştır boş yere. vazgeçmiştir sonra. "bana yakışmıyor" demiştir. ama, yaptıkları onun da vicdanının bir köşesinde durur. kendisini affetmez. bir daha böyle bir şeyin başına gelmesini istemez.

    iki tarafın da ortak özelliği, bu şarkıyı dinlediklerinde "hala sızın içimde/ağlarım düşündükçe/hiç affetmedim kendimi" kısmını büyük bir hüzünle ve gözleri dalarak söylemeleridir.
  • nadiren konu bütünlüğü içeren yerli parçalardan biridir. güzeldir, klibi yarar.
  • kesinlikle değeri bilinmemiş, 90'lar türkçe popunun yaptığı en baba kapanış albümüdür. garo mafyan - zeynep talu ikilisinin zirve noktasıdır.
  • bu şarkıyı seven, aynı albümdeki aynı perde'yi ve gün benim günüm'ü mutlaka dinlemeli, bilmeli kanımca. yine tekrarlıyorum 90lar türkçe popuna bu albümle sağlam bir veda edilmiştir.
hesabın var mı? giriş yap