ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
mansur yavaş'ı 3 ay içinde siyaseten bitireceğim
-
sen kendin bittin haberin yok
12 haziran 2015 özgecan aslan davası
-
ingiliz yargıç gece yarısı parktan geçen kızı korkutan adama 7 yıl 7 gün hapis verince şaşıran gazeteciler sormuşlar:
- adam kıza elini bile sürmedi, kaçan kızın çığlıklarına yetişenler de adamı yakaladılar. bu 7 yıl 7 gün çok değil mi?
yargıcın cevabı hukuk tarihine geçecek düzeydedir:
- kızı korkutmanın karşılığı 7 gündür. 7 yıl, ingiliz kızlarının gece yarısı parkta dolaşma özgürlüklerine saldırmanın cezasıdır.
(bkz: geç gelen adalet, adaletsizliktir)
çocuklar için okula kar getiren belediye başkanı
-
erdemli belediye başkanı mukerrem tollu'dur.
mersin'in bir ilçesi olan erdemli'ye coğrafi şartlar nedeniyle kar yağmaz. bir ilköğretim okul öğrencilerinin, erdemli'ye kar yağmıyor diye üzüldüğünü duyunca mükerrem tollu'nun aklına okulun bahçesine bir kamyon dolusu kar dökmek gelmiş...
http://scontent.cdninstagram.com/…44296212480_n.mp4
(bkz: mükerrem tollu)
euro kelimesini yuro diye okuyan barzo
-
dünyada sayıları beş milyarı geçmekte olan insan grubu.
gökçek'in hortumun sebebini imamoğlu'na bağlaması
-
hortumu normalde kendilerine bağlarlardı, şaşırtıcı durumdur.
disko kralı
-
atilla taş'ın niran ünsal'a fena ayar verdiği program olmuştur.
okan : en sevdiğiniz bilim adamı
niran ünsal : victor hugo
okan : victor hugo ? bilim adamı ?
atilla taş : doğru diyor, sefiller'i buldu.
taksim'de herkesin gözü önünde tecavüz girişimi
-
yazıda anlatılana göre çevredeki insanların tepki vermemsi ile sonuçlanmış bir girişimmiş. bahsi geçen kadınla sevgilisi öpüşüyor olsaydı, ahlak elden gidiyor diye atlanırdı hemen üstlerine. garip gerçekten, çok garip.
150 kwh altı elektrik tüketmek için öneriler
-
ampulü söndürün.
türk kadını
-
geçen hafta, 1556-1560 yılları arasında nemçe ilinin türkiye sefirliğini yapmış ogier ghiselin de busbeq'in turkish letters eserini okudum. kitapta o yıllarda osmanlı toplumunun günlük yaşamına ait müthiş bilgilere rastladım. özellikle türk kadınının günlük yaşamı hakkında çok ilginç gözlemleri vardı. sefire göre, türk erkekleri için türk kadınının sosyal yaşama katılması söz konusu bile değildi. bırak erkek arkadaşları veya esnafı, evlendikten sonra kardeşleri ve babası bile kadını neredeyse görememekteydi. zaten dışarı çıkarken sadece gözler ve burunun bir kısmını açıkta bırakan yekpare bir kıyafet giyiyorlardı (aka. çarşaf). bununla birlikte, osmanlı hanımları sokağa karşı ne kadar kapalıysa evlerinde (o döneme göre) anlaşılmaz derecede açık kıyafetler giymekteydi. bunun enteresanlığından bahseden gözlemlerle kitap devam ediyor.
türk mektupları'ndan sonra, hem türk kadını hem de sosyal yaşama ait diğer gözlemleri tekrar incelemek üzere neredeyse 13-15 sene önce okuduğum helmuth karl nernhard graf von moltke'nin "moltke'nin türkiye mektupları" adı altında kitaplaştırılan mektuplaşmalarını tekrar okudum (von molkte hazretleri 1835-1838 yılları arasında ülkemizde yaşamış askeri bir danışmandır). artık o yıllardaki cahilliğimden mi yoksa kayıtsızlığımdan mı bilmiyorum, osmanlı toplumunun günlük hayatına dair daha önce dikkate almadığım çarpıcı tesptilere şahit oldum. hatta, busbeq'in türk kadını hakkında gözlemlerini neredeyse "kopya çekmiş" diyebileceğim kadar aynı satırlarla okuyunca şaşırmadım değil. bu derece olmasa da başka bir sefirin hatıralarında da benzer gözlemleri okuduğuma eminim (han melik sasani olabilir ama emin değilim).
aralarında 300 yıl olmasına rağmen toplum yapımızın bu derece muhafaza edilmesi zaten başlı başına incelenmesi gereken sosyolojik bir olgu iken, her iki kişinin birebir aynı gözlemlerde bulunması, insan gibi sosyolojik değişimlere çok hızlı ayak uyduran bir canlı için ayrıca önem taşımaktadır. gerçi yazarların görevleri gereği toplumun alt sınıfları ile değil, paşa, vezir, kazasker gibi üst düzey bürokratlarla muhatap oldukları bir realite olarak karşımızda dursa da kadının topluma karşı davranışları ile özel hayatı arasında bu kadar uçurum olması pek normal değil. demek ki, osmanlı devlet düzeninde ne kadar baskıcı bir dini kurallar silsilesi hakim olsa da "türk" töresinin getirdiği kadına ait özgürlük alanı, çok kısıtlı bir alanda olsa bile devam ettirilebilmiş. çünkü her iki gözlemciye göre erkekler evin dışında ne kadar astığı astık kestiği kestik olsalar da evin içinin tek hakimi yine kadınlar olmaktaymış. zaten cariyelerle geçirilen zaman dışında, dini bir engel olmamasına rağmen tek eşlilik osmanlı elitinde oldukça yaygın bir ilişki şekliymiş. burada kadınların, en azından eğitimli ve elit ailelere mensup olanların "birey ve karakter" olarak bir şekilde hayatın içinde yer tutmaya çalıştığını anlamaktayız.
tarih, gerçekten çok zevkli ve olağanüstü bir laboratuvar.
ilk buluşmada ayakların kaç numara diye soran kız
-
"çükevarım" tekniğini kullanan kız.
yaran fıkralar
-
adamın biri bir gün psikolağa gitmiş. başlamış derdini anlatmaya: "geceleri uyuyamiyorum efendim, sürekli yatağın altında biri varmış gibi geliyor. yatağın altına iniyorum bu seferde sanki yatağın üzerinde birileri varmış gibi geliyor."
doktor "altı aylik bir çalisma sonucu bu sorunu hallederiz." demiş.
adam: peki vizite ücreti ne kadar ?
doktor: seans başı 50 dolar haftada üç seans.
tabi adamin gidis o gidiş. doktor bir kaç ay sonra sokakta hastaya rastlamis gicik bir şekilde gülerek ;
- ne oldu hastalıktan kurtulabildin mi?
adam da gülerek;
- evet hemde bir şişe şaraba hallettim.
doktor çok sasirmis ;
- nasıl yani ?
adam: sizden çıktıktan sonra birahaneye ugradim, birami içerken yanımdaki berduşla dertleştik, ona bir şişe şarap ısmarladım o da bana karyolanın bacaklarını kesmemi tavsiye etti!
bu tarz benim
-
ulan resmen sakallının gittiği anlaşılmasın diye ona en benzeyen sakallıyı alıp koymuşlar. yer mi anadolu çocuğu? bana eski sakallıyı verin.
1916 paskalya ayaklanması
-
''easter rising'' olarak da bilinir. (irce'de: éirí amach na casca)
askeri olarak ingiliz yönetimine karsi basarisiz olmus bir isyandir. 1916 yilinin nisan ayinin paskalya pazartesisi'nde düzenlenmistir. isyan, militan cumhuriyetçilerin irlanda'nin kontolünü ele geçirmek istemesi ve birlesik krallik'tan ayrilma istegi tasimasi ile ünlüdür. devrim girisimi 24-30 nisan 1916 tarihleri arasinda, irish volunteers üyesi ögretmen ve avukat olan padraig pearse'un ve irish citizen army üyesi james connolly'nin dublin'in kilit noktalarini ele geçirmesi ve bagimsiz irlanda cumhuriyeti'nin ingiltere'ye karsi kuruldugunu bildirmesi ile basladi. ingiliz hükümetinin olaya müdahalesi sonucu çogu sivil yüzlerce insan hayatini kaybetmistir. 3000 kisi tutuklanmistir ve 15 kisi (devrimi planlayanlar) idam edilmistir. içlerinden sadece michael collins kurtulmus ve ira 'nin temellerini atmistir. bu olay irlanda bagimsizliginda çok büyük öneme sahiptir.
kursuna dizilerek idam edilenler;
padraig pearse
thomas clarke
thomas macdonagh
joseph mary plunkett
edward daly
william pearse
michael o'hanrahan
john macbride
eamonn ceannt
michael mallin
cornelius colbert
sean heuston
sean macdermott
james connolly
thomas kent
sir roger casement