hesabın var mı? giriş yap

  • 1. türkiye'de kışın belli dönemleri hariç çamaşırların kuruyabilecek hava akımı ve kuruluğun olması.
    2. kurutma makinesi koyacak yer olmaması.
    3. kurutma makinesine verilecek paranın olmaması.
    4. kurutma makinesine ihtiyaç duyulacak aciliyetteki durumlarda ütü ve türevlerinin kullanılıyor olması.

  • düşündürücü bir olay. açıklaması ise basit. açıklayacı olması adına detaylandıracağım işi.

    şimdi şöyle ki yürüyen merdivenlerde el bandını tuttuğunuzda el bandı kısmının yürüyen merdivenden daha hızlı gittiğini fark edebilirsiniz.

    şimdi önce yürüyüş bandının çalışma mantığına bakalım:

    el bandı düzeneğinin hemen altında basamakların olduğu bandın düzeneği var, ikisi üst üste yani. ikisinin de iki ucunda kendine ait bir çark düzeneği var dönüş hareketlerini sağlamak adına. el bandının düzeneği dişsizken yürüme bandınınki dişli bir yapıya sahip ve bu iki çark birbirine bağlı.

    el bandının olayı ise bu noktada şöyle:

    kayışla dişsiz düzeneğin sürtünme olayı gitgide el bandının dönüşünü gerçekleştiren bantları eskitir. çap küçülür ve bant gittikçe daha yavaş hareket eder. haliyle kayışların değişmesi gerekir. işte bu noktada yürüme bandının kullanım ömürünü uzatmak için kayışlar olması gerekenden %2 daha geniş tutuluyor ve haliyle el bandı kısmı yürüyen merdivenden gözle görülür derecede hızlı hareket ediyor.

    oysa yürüme kısmında işler hep yolunda. çünkü çarkın dişleri demirden yapılmış, daha yavaş eskimeye meyilli ve adımların hızı neredeyse hiç değişmiyor.

    son olarak da can güvenliğimizle ilgili bu konuya dair küçük bir hatırlatma bilgisi verelim:

    yeni yürüme bantlarında el bandı yolcudan bir tık daha ilerde hareket ediyor.

    servis ömrünün yarısında olan yürüme bantlarında ise el bandı yolcuyla birlikte hemen hemen aynı hızda hareket ediyor.

    onarıma ihtiyacı olan el bantlarında ise el bandı yolcudan bir tık daha geride hareket ediyor.

    dikkat edilmesi gereken bir konu, biliyorsunuz.

    kaynak için tık tık.

  • 1508 yılında papa ii. julius’un daveti üzerine roma’ya giden ve vatikan’da papalık sarayı’nın çalışma odalarına freskler yapan raffaello’nun bu odalardan imza odası’nda yer alan resminin adı.resim, onun antik sanat ve düşünceyi özümsediğini gösteren en yetkin örneklerden biridir. imza odası’nın karşılıklı iki büyük duvarında “kutsal tartışma” ve “atina okulu” yer almaktadır. raffaello, böylelikle teoloji ve felsefeyi karşı karşıya yerleştirmiş, yan duvarlarda, hukuk ve sanata, tavanda ise, sanat, yasa, felsefe ve dinin alegorisi olan dört kadın figürüne yer vererek şemasını tamamlamıştır. raffaello’nun teoloji ve felsefeyi karşılıklı yerleştirmesinin nedeni, bu dönemde hümanist düşüncenin etkisiyle gerçekliğe ulaşmanın iki yolu olduğuna inanılması ve bu iki yolun da, inanç ve akıl olduğudur. resmin merkezinde platon ve aristoteles bulunmaktadır. platon’un elinde bulunan timaios adlı kitabı perspektifin odak noktasını oluştururken aristoteles’in elinde bulunan etica ise, bu plana göre ikincil konumda kalmaktadır. resmin ana şeması, yeni-platoncu düşünceyi yansıtır bir biçimde, maddi, dünyevi ve zihni olmak üzere üç aşamalı bir biçimde düzenlenmiştir. alt kısımda, maddi bilimlerle uğraşan düşünürler de kendi aralarında iki gruba ayrılmış, bunlardan astronomi ve geometri bir grupta, mekanik bilimler ise diğer grupta gösterilmiştir. alt kısmın sağ tarafında euclides’in merkezinde olduğu geometriyle ve astrolojiyle ilgilenen düşünürler görülür. sol tarafta ise, merkezinde pisagor’un bulunduğu matematikçilerin oluşturduğu doğa bilimcileri grubu yer alır. bu iki grup arasındaki merdivenden yukarı çıkıldığında metafizik ve manevi bilimlerle ilgilenen düşünürlerin olduğu gruba ulaşılır. arada yer alan merdiven, resmin önemli bir birleşim noktasıdır ve üzerinde tüm dünyevi işlerden vazgeçmiş bir halde yanında bakır kabı, elindeki notları okumaya dalmış olan diyojen yer almaktadır. metafizik ve manevi bilimlerle ilgilenen düşünürlerin gösterildiği üst kısımda, sağda materyalist düşünür aristoteles’in grubu ve sağda manevi bilimlerle ilgilenen düşünürler yer alır. ön sıralarda, raffaello’nun kendi portresinin de bulunduğu grupta raffaello, sanat ve felsefe ilişkisine işaret etmek için buraya dönemin sanatçılarını da yerleştirmiştir. resmin arka planında yer alan kemerli nişlerde, athena ve apollon heykelleri dikkati çekmektedir. örtük bir biçimde isa ile ilişkilendirilen ve ışık tanrısı olarak sembolize edilen apollon, elindeki liriyle ruhsallığın zaferini ve ilahi armoniyi simgelemektedir. yine örtük bir biçimde meryem ile ilişkilendirilen athena ise, aklı temsil eder ve erdemlerin temsil edildiği tarafta yer alır. kalabalığın arkasında, mavi gökyüzüne açılan tonoz örtüsündeki perspektif kullanımı, bu dönemde sanatçının perspektif kullanımı konusunda ulaştığı noktayı gösterirken, bu tonozların ardında yer alan açıklık ile de, maddi olandan manevi olana ve oradan da sonsuzluğa ulaşma yolundaki yeni-platoncu düşünce anılmış olur. arka planda, tonozun üst kısmında, alt iki yanında dizleri üzerinde dua eden melek kabartmaları bulunan üçlü pencere kutsal üçlemeye işaret etmektedir. aynı şekilde, parmaklarını sayarak bir şeyler anlatan socrates’ın da üçüncü parmağını işaret ettiği ve bu yolla kutsal üçlemenin bir kez daha vurgulandığı görülür. tüm figürlerin içinde bulunduğu geniş hol, bramante’nin merkezi planlı yapılarında da görülen ve antik toplantı salonlarını andıran bir holdür. raffaello’nun bu resmi, kompozisyonda yer verdiği antik mimari öğeleriyle de, antik dönem düşünürleriyle de, rönesans sanatının antikite olan ilişkisini açık bir biçimde göstermektedir.

    resimle ilgili kimin kim olduğuna dair daha ayrıntılı bilgi için http://www.wga.hu/ adresine de bakılabilir.

  • gerçekten inanılmaz zeki bir hayvan. bu arkadaşlardan biri her sabah benim balkona gelir uyanmamı bekler. alarm çalar. kalkarım. içeriden biraz peynir getirir balkona bırakırım. bu aralar tatilde olduğum için haliyle alarm kapalı ve geç uyanıyorum. tabi bizim arkadaş yine geliyor her sabah ve bekliyor. bugun çok acıkmış olacakki baktım benim alarmın tonlamasıyla ötüyor. bildiğin alarmı taklit ediyor kadkskksksks önceki hayatında kayserili tüccar mıydın olm bu nasıl adam kandırma yöntemi lan ajdjjdjdkdks

    edit: şu durumun aynısı ahahahha gerçekten efsane hayvanlar bunlar https://www.instagram.com/p/czrler5liqp/

  • ana karakterlerinden biri** taksici olmasına rağmen 85 bölümdür -ya da 2 yıldır- takside hiç para dolu çanta ya da bomba sanılabilecek şüpheli bir paket unutulmayan dizi. klişeden ölen var çünkü.

  • japonların genetik ön hazırlığa tabi tutarak yetiştirdikleri ve son derece yağlı sığırlar. japonya’da yetiştirildikleri bölgelere göre aldıkları isim değişiyor. yetiştirilmeleri döneminde gösterilen titizlik sayesinde japonlar biftek piyasasında bir numara durumundalar. wagyu sığırları günlerini masaj yaptırarak ve bira içerek geçiriyorlar. bu sayede olabildiğince yağlı ve sulu bifteklere sahip hayvanlara dönüşüyorlar. tabii ki en pahalı bifteklere de.

  • ne güzel maç oldu lan öyle;

    * açılış
    * türkiye laiktir laik kalacak tezahüratları
    * maçı kazan + kupa töreni
    * yönetim istifa tezahüratları
    * kapanış

    valla ben bu kadar güzel hayal etmemiştim.

  • türk milli takımı yerine, alman milli takımını tercih etmiştir, öyle milliyetçi bir insandır kendisi. isterse reenkarnasyon ile bu yaştan sonra kendini kürşad'a dönüştürsün, bu gerçek değişmeyecek. amatör eğlendirir yani pepito.