hesabın var mı? giriş yap

  • dün bi yerlerde rastladığım mükemmel ötesi şarkı.

    haydi gel lenin'le ol
    orurup kolhozlardan
    bakalım kollektif çiftliğimize
    oradaki partililer
    fişlenip birer birer
    gün gelir suçlanır troçkizmle.

  • engin ertan, burçin s. yalçın ve murat emir eren gibi değerli insanlar tarafından hazırlanmış ve genel hatlarıyla katıldığım listedir. sadece unutulan filmler vardır, o kadar da olacaktır. liste 2000'den sonraki filmleri ele almıştır. o nedenle esaretin bedeli gibi abartılar listede yer almamıştır.

    başlamak gerekirse.

    trope de elite iyi bir filmdir. ancak berlin'de kendisine altın ayı verilmiştir ve bir kısım sinemaseverce senesinin en iyi filmi olarak addedilmiştir. halbuki hepsinin ötesinde iyi çekilmiş bir "cidade de deus" anımsatıcısıdır bu film. devam filmi de zaten en az kendi kadar iyidir. lakin elbette ki abartılmıştır. abartıldığı kadar önemli bir film değildir.

    erin brockovich elbette ki eğlenceli bir filmdir. lakin içerisinde gelmiş geçmiş en iyi oyuncu performanslarından birini barındırmaz, sadece iyi hazırlanılmış iyi bir rol oyunculuğu barındırır içerisinde. belki de yönetmen koltuğunda steven soderbergh olmasa bu kadar dikkat bile çekmeyecekti. iyidir ancak abartılmıştır.

    the devil wears prada, eğlencelik bir filmdir. tıpkı kendisi kadar abartılmayan morning glory falan gibi. içerisinde meryl streep gibi bir oyuncuyu barındırdığı için gösterim şansı bulduğu dönemde ortalığı kasıp kavurmuştur ve ana akım sinema tarafından abartılmıştır.

    mutluluk belki de türk sinemasının gelmiş geçmiş en başarılı görüntü yönetmenliklerinden birini barındırmıştır içerisinde(görüntü yönetmeni mirsad herovic'dir). birkaç hikayenin birleştiği bu eser, estetik açıdan eli yüzü düzgün bir eser olmasına rağmen, sinemamıza yeni bir şey kazandırmamıştır. ancak gösterime girdiği süreçte büyük ilgi çekmeyi başarmıştır.

    die falscher kesinlikle fena bir film değildir. bir film fabrikasına dönüşen ikinci dünya savaşı hikayelerinden değişik bir damar yakalamayı başarmıştır. lakin avrupalı eleştirmenlerce abartılı bir övgü yağmuruna tutulmuştur.

    star trek, belki de j.j. abrahms'ın son yıllarda cloverfield ile beraber yaptığı en önemli işlerden biridir. fena bir bilimkurgu olmamasına rağmen gösterildiği süre boyunca "bu film bilimkurgu tarihinde önemli bir yere sahip olacak" gibi ifadelerle ödüllendirilmiştir. halbuki kendine tarihte bu denli önemli bir yer edinebilecek derinlikte bir film değildir. iyidir, ancak o kadar da iyi değildir.

    türev gösterildiği sene altın portakal'ı almıştır. kendi için lars von trier'in yolunu seçen ulaş inaç tarafından yönetilmiştir ve bir "dogma" filmidir. kötü değildir, doğaldır, fena oyunculuklar barındırmaz içerisinde. ama önemli bir film kesinlikle değildir. kısa sürede parlamış ve kısa süre içerisinde sönmüştür.

    what do we know insana dair kavramları hafifçe popülist bir tavırla sorgulayan fakat çok da önemli olmayan bir filmdir. ancak anlatımındaki basitlik nedeniyle dünya çapında sevilmiş, hatta devam filmi çekilmiştir. abartılı filmler başlığı altında çok saçma bir seçenek değildir.

    chicago tam bir akademi abartmasıdır. unutulan müzikalleri canlandırma çabasıdır. elbette ki kötü falan değildir, ancak müthiş bir pompalama ile hiç hak etmediği yerlere tırmanmıştır bu film. kesinlikle abartılmıştır.

    güneşi gördüm mahsun kırmızıgül'ün herhangi bir filmi kadar abartılmıştır. çok basit ve sığ bir filmdir. ancak gişedeki başarısına şöyle bir bakış atmak bile ne kadar abartıldığını görmeye yetecektir. ana akım seyirciye kolayca ulaşması, filmin fazlaca abartılmasına sebebiyet vermiştir.

    the notebook son yılların en önemli romantik filmlerinden biri olarak kabul edilmektedir. bu filmin tarzını taklit eden bir sürü film izlememize sebebiyet vermiştir. tamam, birkaç saat boyunca sıkmadan kendini izleten ve kimilerini de ağlatan bir filmdir kabul; ancak unutulmaz bir aşk baladı olmadığı da kesindir. abartılmıştır ve her saniye dünyada bir yerlerde daha da abartılmaktadır.

    the curious case of benjamin button david fincher'ın müthiş filmografisinde, kendi tarzından en çok uzaklaştığı ve akademinin normlarına en çok teslim olduğu filmidir. çok ilginç bir hikayeden çok sıradan bir film çıkarmıştır david fincher. çok fazla filmi andırmış ve içerisinde ilginç sayılabilecek hiçbir detay barındıramamıştır. david fincher hatasını çabuk fark etmiş olacak ki bu film akabinde "the social network" gibi stiliyle çığır açma potansiyeli olan bir film çekmiştir. ancak curious case of benjamin button'ın hayranları filmi abartmaya her saniye devam etmişlerdir.

    der untergang, sinema dergisinin isabetli listesindeki en tartışmalı filmdir. iyi bir film olduğunu da kimse reddetmemektedir. ancak filmin gösterildiği süreçte filmi "gelmiş geçmiş en iyi ikinci dünya savaşı filmi" gibi cümlelerle tanımlayan bazı eleştirmenler olmuştur ve sanırım ki listede yer almasının sebebi budur.

    the kids are all right klasik bir amerikan medyası abartısıdır. her sene rastgele seçtikleri bir bağımsızı abartma alışkanlığı olan hollywood medyası geçtiğimiz sene bu filmi seçmiştir. farklı bir noktaya temas etmeyi yer yer başaran bir filmin bu denli antipatik ve abartılmış olmasının sebebi de o basındır zaten.

    united 93 içerisinde iyi bir sinema duygusu barındırmaktadır. ancak bir ulusun acılarından da nemalanan bir tarza sahiptir bir yandan da. iyi sahneler vardır içinde, orası kesin, ancak gösterildiği dönemde kendisine bahşedilen değere sahip olmadığı da geçtiğimiz birkaç senede anlaşılmıştır.

    the passion of the christ filminin neden, niçin abartıldığını kimsenin merak ettiğini dahi sanmıyorum. mel gibson'ın bu iğrenç ajitasyonu elbette ki kilise tarafından ciddi bir çalışmayla yüceltilmiştir. kutsalı arkasına alan kötü bir filmdir.

    mamma mia müzikal değildir. bir abba anımsatmasıdır. çok basitçe yazılmış senaryosunun içerisine abba şarkıları yedirilmiştir. ortalama bir film olarak kabul edilerek abartılmıştır bu film.

    black hawk down ridley scott'ın filmografisinin zayıf halkalarından biridir. fakat filmin etiketi nedeniyle kendisine gösterilen ilgi elbette ki abartılıdır. çabuk unutulmuştur. bu da akılda kalıcı onlarca savaş filmi arasında, oldukça geride kalmasına neden olmuştur.

    dancer in the dark, lars von trier'in bu kırılgan müzikali iyi bir filmdir. fakat björk'e cannes'da ödül getirmesi ve günümüze kadar "çok önemli film" yaftasıyla taşınması elbette ki bir abartıdır. zira film içerisindeki güzel sinema duygusunu derinlikli bir hikayeyle süsleyememiş ve sadece karakterlerin derinliğine güvenmiştir. iyi bir filmdir fakat çıktığı basamakta olmayı hak etmemektedir.

    ıssız adam çağan ırmak filmografisinin bana şans dile'den sonraki en zayıf halkasıdır. kısa sürede fenomene dönüşmesi ise duygusal açlığımızdan kaynaklanmaktadır. son derece sığ iki karakterin değişememe öyküsü kötü sayılamayacak bir sinemayla anlatılmıştır. film olduğu yeri kesinlikle hak etmemektedir. işin kötüsü çağan ırmak'ın en iyilerinden olan karanlıktakiler'in fazlaca izlenmesine ön ayak bile olamamıştır bu film.

    babel sürekli aynı filmi, aynı kurguyla çekmeye çalışan bir adamın üçüncü filmidir. artık can sıkmaya başlayan inarritu sinemasının çırpınışlarından biridir. bu çırpınış biutiful ile devam etmiştir.

    juno en fazla can sıkmayan, farklı bir gençlik filmi olarak addedilebilecek bu film kısa sürede garip bir gençlik fenomenine dönüşmüştür. yer yer komiktir ve samimidir ancak akılda kalıcı filan değildir.

    crash, paul haggis'in iyi senaryosu sürpriz yaparak oscar'ı almıştır o sene ancak artık iyice klasikleşmiş "kesişen hikayeler" serisinden iyi bir film sunmak dışında pek fazla bir şey katmamıştır sinemaya.

    saw serisi, ilk filmin amatör ruhla yarattığı heyecandan ve başarılı gerilimden sonra bir adım bile ileri gidemeyen bu filmin 7 kez gişede başarılı olması "abartı" değildir de nedir?

    inception iyi yazılmış ve çekilmiş bir bilimkurgu olduğunu kimse reddetmeyecektir. ancak bu filmin neden bu listede yer aldığına ışık tutmak açısından sanırım engin ertan ile ekşi sinema için yaptığım röportaj yardımcı olacaktır http://eksisinema.com/roportaj-engin-ertan/ . yetenekli bir yönetmenin iyi bir filmidir inception. ancak kendini çok fazla ciddiye almaktadır. kendi türünü değiştiren filmlerin yanına, misal matrix'in yanına adı yazılmamalıdır. fakat gösteriminden bugüne süregelen zaman zarfında bu, böyle yapılmıştır.

    sweeney todd, tim burton filmografisinin en zayıf halkalarından biridir. özellikli bir film olmamasının yanısıra özellikli bir müzikal olmadığına da işaret etmiştir. klasik tim burton grotestkliğini yetersiz bir senaryo ile taşımasına rağmen tim burton hayranlarınca savunulmuştur. halbuki tim burton'ın asıl hayranları filmi beğenmedikleri konusunda hemfikir olmuşlardır.

    twilight seriisi. abartıldığı kadar dalga konusu da olmuştur, doğru; ancak kitapçılarda milyonlar sattığı ya da gişede milyonlar yaptığı gerçeğini değiştirmemektedir. bir kitle tarafından tabulaştırılmış ve abartılmıştır. hiç olmaması gereken bir kültür haline gelmiştir. ne edebi ne de sinemasal açıdan bir değeri vardır.

    paranormal activity, zamanından blair witch'in alnının akıyla yaptığı bir reklam kampanyasını aynen uygulamış ve para kazanmayı başarmıştır. ancak blair witch'in yarısı kadar bile ürkütücü değildir. küçük bir bütçeyle çok para kazanmıştır bu film ve içerisinde bunu hak eden bir yaratıcılık barındırmamıştır.

    a beautiful mind, belki de russell crowe'un zirvesidir; iyi bir psikolojik biyografidir lakin aslında biraz da tekdüzedir. başında sunduğu şaşırtıcılık bir yerden sonra aynılaşmaya başlamaktadır. tabii ki de iyi çekilmiş, sağlam bir filmdir; ancak zannedildiği kadar da önemli bir film değildir.

    slumdog millionaire iyi bir kurguya sahip olan sıradan bir hikaye daha da abartılamazdı herhalde. iyi bir yönetmen olan danny boyle filmi çekeren bu denli ciddiye alınacağını tahmin ediyor muydu acaba? olan olmuştur ve slumdog millionaire milyonları kendine aşık etmiştir. fakat aslında sıradan bir başarı hikayesini arabesk bir şekilde sunmaktan öteye gidememiştir.

    sonuç olarak, başlık altında "ilgi çekmek istiyorlar" gibi ifadelerle eleştirilen üç değerli sinema yazarımız da sinema hakkında fazlaca bilgi sahibi olan insanlardır. eğer bu filmlere abartılmış diyorlarsa, çok haklı sebepleri vardır. zaten kendiler benzer listeleri sıklıkla yapmaktadırlar, ayrıca abartılmış film demek "kötü film" demek değildir. sadece filmin hak ettiği ilgiden fazlasını gördüğüne işaret etmektedir ve bu, listedeki filmlerin hepsinde gözlemlenecek bir durumdur. aslında filmlerin bu listede yer almasına verilen bu "fan"atik tepki de filmlerin ne kadar abartıldığına bir ışık tutmaktadır.

    işin garibi belki de onlarca kişi, bu listeyi hazırlayan yazarların bugüne kadar yazdığı bir tane yazıyı bile okumadan adamların sinema kültürüne dil uzatıyor. bu adamlar zaten bu filmler gösterimdeyken de dergide yazdıkları yazılarda uzun uzun anlattılar bu filmleri neden ortalama beğeni kadar beğenmediklerini. yeni bir şey söylemiyorlar yani sadece fikirlerini bir başlıkta derlemişler ve haklı olduklar onlarca nokta var.

    ayrıca yazının başında da belirttim bu 2000 sonrası filmler üzerine hazırlanmış bir liste. neden şu yok neden bu yok derken tarihlere de dikkat edilmeli. genel olarak listede "çığır açıcı olarak etiketlenen fakat aslında sadece zamanını etkileyecek olan filmler", "çeşitli medya pompalamaları yüzünden gerektiğinin çok üzerinde gişe yapan filmler" ve "eleştirmenlerin hep bir ağızdan yücelttiği fakat kısa süre içerisinde değeri azalan filmler" var.

    güzel bir liste, güzel bir derleme. eksik şeyler var, kolay değil zaten böyle bir derleme yapmak. ancak genel hatlarıyla oldukça başarılı bir liste.

  • "the settlers of catan" olarak da bilinen "catan", oyuncuların kaynakları toplayıp bunları kurgusal bir adada yollar, köyler ve şehirler inşa etmek için kullandıkları popüler bir strateji oyunu. oyunun amacı, temel oyunda tipik olarak 10 puan olan belirli sayıda zafer puanına ulaşan ilk kişi olmak. işte catan'da kazanma şansınızı artırmak için bazı stratejiler ve ipuçları:

    kaynak yönetimi: kaynaklarınızı verimli bir şekilde yönetmek çok önemli. çeşitli inşaat seçeneklerini etkinleştirmek için çeşitli kaynakları (tuğla, ahşap, koyun, buğday ve cevher) erkenden toplamaya odaklanın. unutmayın, bazı kaynaklar diğerlerinden daha azdır, bu nedenle ihtiyacınız olanı elde etmek için stratejik olarak ticaret yapın.

    genişletme ve yerleşimler: yeni yerleşim yerleri inşa ederek erken genişleme, daha fazla kaynak kazanmanıza ve yönetim kurulu üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanıza olanak tanır. kaynak üretiminizi artırmak için yollarınız ve yerleşim yerleriniz için önemli kavşakları emniyete almaya çalışın.

    yol inşası: yollar, yerleşim yerlerinizi birbirine bağlamak ve tahtada değerli noktalar talep etmek için önemlidir. erişiminizi genişletmek ve önemli kaynaklara erişim elde etmek için yollar inşa etmeye öncelik verin.

    en uzun yol: oyuncuyu en uzun kesintisiz yolla ödüllendiren en uzun yol kartı (en az 5 yol koymanız lazım), önemli bir puan kaynağı olabilir. en uzun yolu erken inşa etmeyi hedefleyin, ancak başka bir oyuncu yol uzunluğunuzu geçmekle tehdit ederse stratejinizi değiştirmeye hazır olun.

    şehirler ve geliştirme kartları: köyleri şehirlere yükseltmek, kaynak üretiminizi artırır. ek olarak, geliştirme kartları satın almak, zafer puanları, kaynak koruması ve en büyük ordu kartını kazanma potansiyeli dahil olmak üzere çeşitli avantajlar sağlayabilir.

    ticaret ve diplomasi: diğer oyuncularla ticaret yapmak çok önemlidir. ihtiyacınız olan kaynakları elde etmenize yardımcı olacak, karşılıklı yarar sağlayan işlemler arayın. diğer oyuncuların ihtiyaçlarının farkında olun ve bu bilgiyi kendi avantajınıza kullanın.

    stratejik yerleştirme: hem kaynak çeşitliliğini hem de genişleme potansiyelini göz önünde bulundurarak ilk yerleşim yerleşimlerinizi dikkatlice seçin. yerleşim yerlerini yüksek verimli kaynak karolarının yakınına yerleştirmek size erken bir avantaj sağlayabilir.

    soyguncu yerleştirme: soyguncu, rakipleri engellemek veya önemli kaynaklara erişmelerini engellemek için stratejik olarak kullanılabilir. ancak, tek bir oyuncuyu aşırı hedef alarak çok fazla düşman edinmemeye dikkat edin.

    zafer puanlarına odaklanın: kaynak toplama ve geliştirme önemli olsa da, her zaman zafer puanlarına dikkat edin. toplam zafer puanınıza doğrudan katkıda bulunan eylemlere öncelik verin.

    şartlara uyum sağlama: catan dinamik bir oyun ve gelişen board'a ve diğer oyuncuların eylemlerine göre stratejinizin değişmesi gerekebilir. esnek kalın ve oyun ilerledikçe planlarınızı değiştirmeye hazır olun.

    catan'ın zar atma nedeniyle bir şans unsuru içeren bir oyun olduğunu unutmayın, bu nedenle en iyi hazırlanmış planların bile bu atışların sonuçlarına göre ayarlanması gerekebilir. sağlam strateji, kaynak yönetimi ve etkili ticareti birleştirerek oyunda başarı şansınızı artırabilirsiniz.

  • ali demir'in başrolde oynadığı 2011 yapımı korku filmi.
    filmde 1.7 milyon figüran olması ayrı bir rekor.

    yapımcı kurum ösym bu film için "senaryo istem dışı oluştu biz destekledik" demiş.

    izleyicilere uyarı:

    biletletteki koltuk numaraları kişiye özeldir ve her açıdan film farklı izleniyor. eğer filmi doğru açıdan izleyemiyorsanız, doğru yörüngeye oturana kadar bir sağ koltuğa kayınız.

    şüphesiz ki bu filmi usulüne uygun seyredenler nice güzelliklere kavuşacaklardır.

  • (bkz: ağlama melis)

    ne kadar kötüsünüz yaw, yok bellini'nin değilmiş yok bilmemneymiş utanmasanız o resmi dedem yaptı çakmadır cehape zihniyetini kazıklamışlardır diyeceksiniz.

    eğer ki o resmi imamoğlu değil uzun adam alsaydı şimdi ne methiyeler düzüyordunuz; hatta resim bellini'nin ama yaparken da vinci ile michelangelo yardım etti o kadar değerli bu kadar değerli diye methiyeler döşüyor olurdunuz.

    allah kimseyi onursuzlukla sınamasın.

  • kolayca lastikleri indirilebilecek araçlardır..
    hiç "patlatmak" gibi sizi afişe edecek riskli bir işlem de değildir..

    1. 2-3 kişi olun, biriniz eğilerek araca yaklaşsın belli olmasın, diğerleir etrafta yürüyor sigara içiyor gibi yapabilirler. "random" görünmeyi bilmiyorsanız yapcak bişey yok.

    2. lastikteki sibop kapağını çıkarın
    3. içine minnak bir taş koyun, kapağı geri kapatın. bitti gitti 15dk içinde yavaş yavaş iner o lastik.

  • bu maçta barcelona kalecisi pinto; hayrettin demirbaş penaltısı yedi.

    bugün literatürde panenka penaltısı var, hayrettin demirbaş penaltısı yoksa bu bizim ayıbımızdır. nasıl panenka'nın kendine özgü bir penaltı atma stili varsa hayrettin'in de kendine özgü bir penaltı yeme şekli vardı.

    17 penaltı yediği 28 kasım 1996 gençlerbirliği galatasaray maçında zirve yapan hayrettin demirbaş penaltısının özelliği şuydu; hayrettin, penaltıcı topa vurmadan önce bir tarafa ayakları üstünde hareket eder sonra diğer tarafa uçardı. böylelikle iki köşe birden boş kalmış olurdu. bir miktar diğer tarafa hareket ederken diğer tarafa uçmaya hazırlandığı için hareketlendiği tarafa atılan penaltıyı kurtarma şansı yoktu. ortada durmayıp bir tarafa hareketlendiği için diğer tarafa uçsa dahi köşenin yakınlarına dahi yetişme şansı yoktu. kabaca; penaltı atılırken olduğu yere otursa, penaltıyı kurtarma şansı daha fazlaydı.

    pinto tam olarak hayrettin demirbaş penaltısı yemeyi başardı. bir tarafa gider gibi yapıp diğer tarafa atladı ve köşeye giden topa yetişemedi.

    hayrettin, bir kuşağa neler ettin gör işte... bir yanda el clasico oynanırken nerelere gidiyoruz...

  • fena olmayan rezalet. okuyucuyu içine çekmeyi başarıyor ancak gereksiz uzatıldığı kısımlar olmuş ve finalde şaşırtmıyor. aksiyon sahneleri oldukça az, kuryeyle beraber şubeye gitme kısmı eklenirse daha güzel olabilir.

    bir rezalet yorumcusu olarak puanım 6/10.

  • bahsettiği kadın da iran asıllı amerikalı ve almanya doğumlu.

    aynen kardeşim baya bi kürtmüş*

    peynirli poğaçadaki peynir bile bu abladan daha kürttür.

  • gun itibari ile, sozlukte yasanan kisa sureli kaotik anlarin kisa aciklamasi. normalde yapmam bu tur seyler ama, olayi anlamayanlara kiyagim olsun.

    - sabahin ilk isiklari ile birlikte, sozlukte onay bekleyen tum caylaklar bir anda yazar oldu.
    - henuz hadise tam kavranamamisken, sozluge oluk oluk entry akmaya basladi.
    - yazar olan caylaklar o kadar seri entry giriyordu ki, girilen entry'ler henuz sol frame'in tepesine gelmeden 3. sayfaya dusuyordu.
    - gunun cok erken saatleri olmasina karsin tum basliklarda akil almaz bir patlama yasanmaya baslandi. ortam, zombi istilasina ugramis kent merkezinden halliceydi.
    - olaydan cok kisa bir sure sonra, sozlukte eskiler-yeniler tartismasi basladi.
    - yeni yazarlar "eskiler ucurulsun" gibi basliklar acarak goz yasartti.
    - yeni yazarlarin buyuk cogunlugu cumle dahi kurmaktan acizken, "sozluk radikal bir karar aldi. siz zaten bir bok yapmiyordunuz. biz kaliteyi yukseltecegiz" cikislari yaparak aklimizi basimizdan aldi.
    - tam sozluk manisa mesir macunu senliklerine donmusken, sozluk yonetiminden "pardon kuzenim yapmis" aciklamasi geldi.
    - bu aciklamadan sonra, yeni yazarlarda gergin bir bekleyis basladi. tekrar caylak olmamak adina, onlara destek veren bazi eski yazarlar ile direnis baslattilar. arada, mantikli entryler girerek tekrar caylak olmaktan yirtmaya calisanlar gozden kacmadi.
    - aciklamadan yaklasik bir saat sonra, ssg "yeniden caylak yap" butonuna basti ve 2 saatligine yazar olan caylaklar, yeniden caylak oldu.

    onay bekleyen caylaklarin buyuk kisminin yazar olmaya hazir olmadigini gozlemlemek mumkundu. arada, sozluge bir seyler katabilecek olanlar da goze carpiyordu elbette ancak buyuk cogunluk epey bir sure daha caylak kalacak gorunuyordu.