ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
sığınmacıların milli marş isyanı
-
nezahat onbaşı vardı mesela.. annesi öldüğü için 9 yaşından itibaren alay komutanı olan babasının görev aldığı cephelerde yer aldı.. asker yetişti ve bir çok savaşta yer aldı.. neden biliyor musun ? bayrağı ve toprak bütünlüğü için, bağımsızlığını sağlayabilmek için.. kendi ülkende duracaktın, savaşacaktın o zaman.. madem milli marşın senin için bu kadar önemli, savaşacaktın.. iki mermi sesiyle kaçmayacaktın topraklarından.. halide edib adıvar gibi, şerife bacı gibi savaşıp kahraman olarak anılacaktın yüzyıllar sonra bile.. yok öyle iki mermi sesi duyunca topraklarını satmak.. bak biz de milli mücadele veriyoruz ülkeyi size bırakmamak için.. avucunuzu yalarsınız yani.. yakında hepiniz gideceksiniz..
8 ocak 2002 istiklal caddesi fotoğrafı
-
akp döneminde çekilmemiştir.
kişisel yazışmalarda şirket e-mail'ini kullanmak
-
genelde şu şekilde cereyan eder:
"nbr yarraaam nabiyon?
saygılarımla / yours faithfully
retin fıtınoğlu
yüksek mühendis / senior engineer
************************************************************************
gizli gizli gizli telif hakkı telif gizli telif virüs taraması yapılmıştır telif gizli hakkı virüs. olağanüstü büyük bir şirkette çalıştığım için burada iki paragraf geyik var. sanki kimse okuyo ha. ayrıca sent from my veri expensive bilgisayar.
************************************************************************
confidential confidential confidential copyright confidental virus scanned very vell oh yeah virus. since i have been working for an olağanüstü big company, there are two paragraphs of deer here. sanki anyone is reading ha. ayrıca sent from my very expensine iphone. (burada şair hem bilgisayarım hem de ayfonum var diyor)
************************************************************************"
timi pall
-
genç bir müzisyen ve resim sanatçısı. daha çok karikatür ve hipergerçeklik çizimleri olsa da çağdaş sanat içinde çok tartışmalı olan, sanatçı ve eseri arasındaki organik bağ konusunda feminist perspektiften bir eser ortaya çıkarmış.
9 adet tuvali puzzle gibi kullanarak bir tablo haline getirmiş. her bir parçanın üzerinde kendi başına anlamsız görünen formlar sanatçının regl kanını, parmaklarını ve tamponlarını kullanarak yüzeye aktarmasıyla oluşturulmuş. puzzle tamamlandığında anne rahmindeki bir bebek görüntüsü ortaya çıkıyor. eserine periyod bebeği adını vermiş.
"tek bir damlayla acının güzelliğini, vücuduma bereketi getiren adet döngüsünün kıymetini anladım. yumurtalıklarımın işlevini kaybetmiş dokuyu her ay adet kanamasıyla atması, biyolojik bir son ve sonun başlangıcını yaratmamda bana ilham verdi."
gerçekten bakınız
kişisel fikrime gelecek olursak ilk etapta rahatsız edici gibi görünse de sanatta bedeni kullanma aşina olunan bir kavram. performans sanatları da sanatçının organik bütünlüğü ile eser ortaya koyduğu bir alan. bu açıdan çok farklı noktalarda olduğunu düşünmüyorum. "yalnızca beden" ya da "beden sıvısını" kullanmak arasında rahatsız edici bir ayrım yok bana kalırsa. benzer birkaç çalışmayı daha görmüştüm ama diğerleri başlangıç/son ekseninin ifadesi açısından bu kadar açık değildi. hunharca eleştiri alacağı kesin, bu yönde daha yaratıcı işler çıkacağı da.
bedri baykam'ın peçetesi geldi aklıma ister istemez*
karizmatik cevaplar
-
- orhan abi ikinokta yetmez abi bi de parantez ekleyecen gülmek için, :) yani
- ben gözlerimle gülüyorum sadece : yeter bana... nası göndercez şimdi bunu
- send'e bas abi
telegram'ın whatsapp'tan daha iyi olması
-
tartismaya acik ama bu islerden hic anlamayan biri olarak su kadar soyleyeyim: bu islerden hic anlamiyorum. tesekkurler.
yaratıcı beşiktaş taraftarı
-
50-60 kişilik bir grup beşiktaş taraftarı ramazan ayında otobüsle çaykur rizespor deplasmanına giderler. nasıl olsa tüm gün otobüste uyuyacaz, bari oruç tutalım şeklinde düşünüp oruç tutmaya karar verirler. lakin evdeki hesap çarşıya uymaz, yolda uyuyamayıp daha beter acıkırlar. rize'ye vardıklarında iş dayanılmaz bir hal alınca gördükleri bir caminin önünde toplanıp şu şekilde bağırırlar:
(beste: bu gece barda)
cami imamı, oku ezanı,
yeter artık ananın amı..