• iran sinemasının usta yönetmenlerinden, belgeseli kurmacaya estetik ve mantık çerçevesinde yediren kiyarüstemi yine yoktan bir film var etmiş. sabit bir kamera, bir kadın, bir araba ile yönetmen film yapmış. yönetmen bir anne ile farklı birkaç kadın hikayeleri üzerinden iran islam devletinin gerici, baskılayıcı, geleneksel yasalarıyla kadın üzerindeki ikincilleştirme, erkeğe bağlı kılma politikasını eleştirir. fransız yeni dalga sinemasından etkilenen yönetmen yabancılaştırma tekniğiyle 10’dan geriye başlayan hikayelerle gerçekletirir. filmin biçimsel özelliklerine baktığımızda italyan yeni gerçekçileri akla getirir; görüntü kalitesi düşük, hiç kesilmeyen arabanın motor sesi ve rüzgar sesi.. arabada yalnız kalan karakterlerin öylesine olay örgüsünde bir işlevi olmayan hareketlerini izleriz. tüm bunlar filmin kurmacadan sıyırıp belgesel değerini yükseltir. filmdeki hikayelerin merkezinde döndüğü kişi de kadındır ve farklı hikayelerin başkahramanı da kadındır. film ezilen, ikincilleştirilen, nesneleştirilen, araçsallaştırılan iran rejimindeki kadın hikayelerini anlatır. filmin merkezinde olan boşanmış ve yeniden evlenmiş eski eşinden bir çocuğu olan ve iran islam rejiminin kadınalar biçtiği rollerin dışında kendi ayakları üzerinde duran, hür iradesine göre yaşayan, çalışan sadece ev işleriyle uğraşmayan kadının hikayesidir. kiyarüstemi böyle güçlü bir kadın üzerinden iran islam devletinin yasalarına başkaldırır. sürücü kadın kahramanımız çocuğunu amin’in araba binmesiyle birinci hikaye başlar; kahramanımız çocuğu amin’e babasıyla boşanmakta haklı olduğunu, kadının hiç kimsenin malı olmadığını ve en önemlisi kadının da özgür bir yaşamı olacağını anlatmaya çalışır. anne çocuğa gösterilen yanlış gerçeklerin perdesini atıp ona doğruyu, kadın üzerinde yapıla mülkiyet duygusunu yıkamaya çalışır. aynı zamanda anne yeni evlendiği eşine saygı gösterilmesini annenin tüm çabalarına rağmen her defasında amin bildiğini, erkek egemen toplumda öğrendiğini okur. allah ile kadın arasındaki ilişkiyi de iran islam rejimin erkek yasaları koyuyor iran islam rejiminin kadının hürriyetine, özgür düşüncesine onay vermediği için kadın eşinden bir yalan sayesinde boşanır. yani filmdeki başkahramanımız idealize bir karakter değildir, iran islam rejimin yapay suni erkek değerlerine karşı bir başkaldırı yapmıştır. bir hikayede amin’in öğretmenin amin’i şikayetini dinleriz. amin atarerkil egemen toplumda - erkek ülkesinde erkek değerlerinin yeniden ürettiği için. kadın sürücümüz yaşlı bir kadını arabasına alıp ali ekber türbesine götürür, daha sonra çaresiz kalan kadın sürücümüz kendisi için o türbeye dua etmeye gelir. nişanlısından ayrılmış ve bir hayat kadını olmuş kadının hikayesinde kadın sürücümüze erkek ile kadın arası alışveriş cümlesiyle ders verir.
  • abbas kiyarüstemi' nin iran'da kadınlar üzerine deneysel filmi. zaman zaman çok iyi zaman zaman sıkıcı. açılış sahnesi bir çocuğun ailesine felsefi bir bakışı. hayat kadınlı sahne derin mesaj kaygılı.
  • deniz portföy hisse senedi fonu (hisse senedi yoğun fon)

    tefas linki
  • bilmesem cafer penahi filmi zannederdim. döngüselliği dayereh'i, bütün filmin bir araçta geçmesi taksi tahran'ı hatırlattı.
  • ebegümecigillerden bitki türü. bilimsel adı hibiscus cannabinus. bir yıllık otsu bitkidir. asya'da hindistan'dan cava'ya kadar afrika'da özellikle gine, yukarı senegal ve nijerya'da yetişir. bir süre suya bastırıldıktan sonra işlenerek gayet kaliteli bir lif elde edilir.
  • (bkz: kenaf)
  • q3te kütlesi ortalamanın üzerinde olan bir skin'e sahip oyun karakterinin zıplarken çıkardığı ses. yaklaşık şöyle bir şeydir: "dah dah dah"
  • what does dah mean in texting?
    dumb as hell
  • (bkz: deh)
  • filmde çok hoş bir sahne var. sekizinci hikaye idi sanırım. türbeye giden yaşlı kadını arabasına alıyor. kadın bir takım kutsallık atfettiği kişiler üzerine yemin ederek bir şeyler anlatıyor ve cebinden bir tesbih çıkarıp göstererek:

    - dünyadaki bütün zenginliklerin içinden, elimde tanrı'dan başka bir tek bu var.
    + çok iyi, bağınız ne kadar azsa o kadar iyi yaşarsınız.

    mükemmel...
hesabın var mı? giriş yap