delikanlı çağlarım
-
grease izleyen tarkan gaza gelmiştir ve ölürüm sana albümüne bu şarkıyı kaydeder. aacayipsin'deki biz nereye'nin yerine konmuştur bu şarkı her zaman, neşeli bir parçadır, dans edip eşlik edesi gelir insanların her daim. sarki bitmeye yakınken tarkan durun bir de michael jackson nidası atayıp diye "vuhhh" diye bağırır, tansiyon doruk noktasında tabi.
hazırım al al ucur beni
gel sabaha kadar hırpala beni
seninim al kalbimi cal
gunahlarinla kavur beni
nakaratından hatırlanabilir şarkı, bütün sözlere yok takatim. -
-
ah delikanlı çağlarım deli çağlarım
bağıra çağıra geçtiler ben ağlarım
ey kuru dallara can veren allahım
biz daha ölmedik bizi de gör
diye erol evgin de söyler bu mevzu ile alakalı olarak -
erol evgin'in sarkisi icin (bkz: biz daha olmedik)
-
tarkan 'ın dediğimi yap,yaptığımı yapma mesajı veren şarkısının adı.zira her delikanlı hemcinslerine "koklamalı her çiçeği kana kana" mantığı ile yaklaşırsa yazık olacaktır bir ülkenin erkek nufusuna.
-
cahit sitki taranci'nin yas otuzbes oldugunda icindeki cevherin gozunun yasina bakmadan gidecegini soyledigi cagdir.kiymeti bilinmeli,hakki verilmelidir.
-
bu şarkının müziği kayıtlarda anonim olarak geçer. tarkan'ın yazdığı sözler şöyledir:
bir sabah penceremden
süzüldü odama ilkbahar
kıpır kıpır aman bir telaş
bülbülle gül sarmaş dolaş
kalbim düştü yine yollara
başıboş, avare aşklar peşine
hiç niyetim yok uslanmaya
koklamalı her çiçeği kana kana
hazırım al, al uçur beni
gel sabaha kadar hırpala beni
seninim al, kalbimi çal
günahlarınla kavur beni
hayat kısa, hızlı yaşamalı
boşver düşüver ellerin diline
her hoş an kısa günün karı
sal kendini kapılıver aşk seline
bir gün elbet diner hararetim
durulurum, ben de gönül bağlarım
bu aralar gelmeyin üstüme
şimdi delikanlı çağlarım -
anonim bir eserin adi sani yeri yurdu bilinen bir insanoglu tarafindan zenginlestirilerek yorumlanmasiyla ortaya cikan eser anonim degildir. anonim kelimesinin anlamini hatirlayarak bile bu sonuca varmak mümkün. dolayisiyla hush little baby adli anonim ninninin bobby mcferrin ve yo-yo ma tarafindan yorumlanip bambaska bir yere getirilmesiyle ortaya cikan eser de anonim sayilamaz. ninniye eklenen cello partisi bile tek basina bunun icin yeterlidir. bu yüzden bu ninninin orijinal melodisini alip mcferrin ve ma yorumunda yer alan cello melodisini de buna nakarat diye eklersek -söz konusu tarkan sarkisinda yapilan bu- ortaya yarisi anonim yarisi mcferrin-ma yapimi bir beste ortaya cikar. böyle bir bestenin de tamamen anonim oldugu iddia edilemez. buradan yola cikarak bu sarki sahibi bilinmeyen ecnebi bir ninninin türkce sözlü bir versiyonu degil, mcferrin ve ma'nin bir ninniden yola cikarak olusturdugu bir sarkinin türkcelestirilmis ve grease aromasi katilmis halidir. ne var ki, albüm kartonetinde anonim bir beste olarak lanse edilmistir, evladimizin delikanli caglarina denk gelmis olsa gerektir.
-
gelmeyen bahara inat bağıra çağıra söylenmesi gereken şarkıdır.
hatta güneşi ortaya çıkarmak için büyü niyetine kullanıp bu gece 40 kişi 40 defa dinlesin bu şarkıyı ve sabah güneşle uyanalım. yeter ulan!!
hazırım al, al uçur beni
gel sabaha kadar hırpala beni
seninim al, kalbimi çal
günahlarınla kavur beni -
aynı bokun laciverdi. hoca nasreddin gibi, gençliğimizi de biliriz.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap